Main Content:

  Afişează mesaje
Pagini: [1] 2 3 ... 15
1  Discutii generale / Preschimbarea certificatelor de revolutionar / Răspuns: ANUNTURI : Octombrie 24, 2019, 15:07:03
   Comentariul meu, postat in urma cu cateva ore, reprezinta un raspuns la postarea lui Anton prin care solicita ca SS Coca sa-si dea demisia pentru ca nu ar fi facut nimic pentru revolutionari.
     In raspunsul meu, am incercat sa explic ca are dreptul la propria parere dar altii nu sunt obligati sa aiba aceeasi parere.
2  Discutii generale / Preschimbarea certificatelor de revolutionar / Răspuns: ANUNTURI : Octombrie 23, 2019, 20:53:41
Domnule Laurentiu Coca, poate aveti timp sa postati pe saitul sspr, un raport de activitte al dumneavostra ce ati facut pentru revolutionarii.
Din punctul meu de vedere nu ati facut nimic pentru revolutionari, motiv pentru a va da demisia, ori mai tarziu o sa fiti demis.
Alegerea va apartine.

Dreptul la un punct de vedere nu poate să ți-l ia nimeni pentru că este un rezultat al revoluției dar nu înseamnă că trebuie neapărat să și-l însușească și alții.
     Din punctul MEU de vedere, față de situația de sabotaj general lăsată de fostul SS Meșter, care acuza existența neregulilor (de altfel, reale), în timp ce elibera adeverințe false pentru ca, solicitanți care nu dețineau nici un fel de certificat să poată obține certificate prin instanță, realizările domnului Coca și a echipei sale sunt mult peste nivelul preconizat.
     Dacă s-ar lua doar ultima realizare legată de acțiunile convenite a se desfășura în Statele Unite în legătură directă cu revoluția, tot ar fi o mare realizare pentru că, în fața detractorilor care încearcă să combată și să anuleze revoluția ca realizare a poporului, s-a ridicat un paravan.
     Un paravan numit recunoașterea Revoluției Române din Decembrie 89 ca revoluție înfăptuită de popor, de către instituții americane de cel mai înalt nivel, recunoaștere care va motiva și impune implicit motivarea existenței revoluționarilor, pe care detractorii revoluției încearcă cu disperare să-i scoată din istorie și să-i transforme în vinovați.
     Merită a fi precizat faptul că, tot ceea ce a realizat echipa Coca-Balint a fost realizat sub presiunea contestațiilor, plângerilor, controalelor, calomniilor și a altor modalități de sabotare, încurajate de persoane care, ori nu-și văd propriul interes, ori și-l văd prea bine.
3  Discutii generale / Preschimbarea certificatelor de revolutionar / Răspuns: ANUNTURI : Septembrie 24, 2019, 21:33:52
     Dacă vreunul dintre ”prietenii” tai din Sibiu ar scrie că în ultimii 20 de ani ai mâncat doar rahat ca felul 2, ar trebui să-l cred?
4  Discutii generale / Preschimbarea certificatelor de revolutionar / Răspuns: ANUNTURI : Septembrie 24, 2019, 19:53:56
     Nu vad continutul deoarece sunt blocat sau nu sunt parte din acel grup. Postati aici sa vedem despre ce este vorba
5  Discutii generale / Preschimbarea certificatelor de revolutionar / Răspuns: ANUNTURI : Septembrie 24, 2019, 10:28:49
          UN PRIM SECRET, DESECRETIZAT

    La adunarea de constituire a marii uniuni revoluționare ”Babițchi” de la Alba-Iulia, au fost reprezentanți din 9 orașe astfel:
- Turda - 2 asociații
- Cluj - 1 asociație
- Sibiu - 3 asociații
- Arad - 3 asociații
- București - 4 asociații
- Alba- Iulia - ?
- Brașov - 1 asociație.
     În urma unor intervenții au fost admise Buzăul și Brăila. Curta de la Arad nu a fost admis, 2 asociații din Brașov și 2 asociații din Timișoara, a căror prezență a fost anunțată, nu au fost prezente.
     Prin urmare, trecând peste calitatea de reprezentanți a celor prezenți, numărul orașelor a fost de 9 și nu de 15 cum s-a afirmat. Se impune a fi consemnat și faptul că prevederile statutului aprobat oferă calitatea de fondator doar pentru cei prezenți, ceilalți sosiți ulterior, putând avea doar calitate de asociați.
     Celelalte 2 secrete printre care și Statutul, vor fi ”desecretizate” în zilele următoare.
6  Discutii generale / Preschimbarea certificatelor de revolutionar / Răspuns: ANUNTURI : Aprilie 02, 2019, 22:38:10
     Sorin Vintilă Meșter, nulitate sau sabotor?  Gura păcătosului, adevăr grăiește.
     După cea de-a doua înlăturare din funcția de secretar de stat pentru incompetență și abuz, o nulitate juridică continuă să nege evidența și să dea lecții juridice, domeniu pe care se pare că-l stăpânește precum răposata mea bunică.
     Ultima perlă prin care s-a autodenunțat, nu doar ca incompetent cu înclinații înspre abuz ci și ca dușman înrăit al revoluționarilor negându-le acestora dreptul la soluționarea problemelor specifice lor de către însăși instituția creată cu acest obiect de activitate, pretinzând cu nerușinare că lucrătorii secretariatului de stat pentru revoluționari trebuie să servească instituția, nu revoluționarii. Despre faptul că, atât fostul secretar de stat cât și fostul său șef de cabinet sunt dușmani ai revoluționarilor, se știa cu mult înainte iar faptul că accesul acestora la conducerea Secretariatului de Stat a fost sprijinită entuziast de anumite persoane dintre revoluționari, aruncă semne de întrebare și despre autenticitatea sau corectitudinea acestora.
7  Discutii generale / Preschimbarea certificatelor de revolutionar / Răspuns: ANUNTURI : Aprilie 02, 2019, 22:35:46
O adeverință falsă cu 4 articole din Codul Penal, încălcate
                           Oare câte astfel de adeverințe a semnat dl. Sorin Vintilă Meșter?
 
     Prin adresa nr. ......../02.02.2018, Secretariatul de Stat a comunicat faptul că ”în urma verificărilor în baza de date am constatat că dl..............................a depus la instituția noastră, în termen legal, solicitare de preschimbare a titlului deținut în baza legii 42/1990, înregistrată sub numărul......................”
     S-a analizat dosarul domnului.............................  Dosarul conținea cererea domnului cu nr. ....../18.04.2005, copie după fișa de cameră, copie după certificatul emis în baza legii 42/1990, copie după decretul de acordare a titlului de luptător reținut în baza legii 42/1990.
                                             Atenție!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
     Domnul în cauză nu a deținut niciodată vreun dosar de revoluționar, vreo fișă de cameră ca reținut, vreun certificat pe legea 42/1990, nu a avut vreodată numele pulicat în vreun decret de brevetare și, prin urmare, nu putea să depună vreun dosar cu cerere de preschimbare pentru că nu avea ce să preschimbe.
     Deci, în timp ce pritocea decizia penală nr. 129, vârful Secretariatului de Stat contribuia cu sârg la obținerea unui certificat fals de reținut, prin emiterea unui document fals către CPRD și prin tăinuirea inexistenței vreunui dosar. Situația persoanei pusă în mod penal în posesia unui certificat de reținut (care urma a primi restanțe considerabile dar și indemnizație de 1,7 în timp ce miile de remarcați rămân în continuare cu ochii în soare), era cunoscută în amănunțime de către șeful de cabinet al secretarului de stat și a Athenei care, la acea dată nu părea interesată de soarta instituției aruncată în jocul penal.
8  Discutii generale / Preschimbarea certificatelor de revolutionar / Răspuns: ANUNTURI : Aprilie 02, 2019, 22:32:50
                  O adeverință falsă cu 4 articole din Codul Penal, încălcate
                           Oare câte astfel de adeverințe a semnat dl. Sorin Vintilă Meșter?
 
     Prin adresa nr. ......../02.02.2018, Secretariatul de Stat a comunicat faptul că ”în urma verificărilor în baza de date am constatat că dl..............................a depus la instituția noastră, în termen legal, solicitare de preschimbare a titlului deținut în baza legii 42/1990, înregistrată sub numărul......................”
     S-a analizat dosarul domnului.............................  Dosarul conținea cererea domnului cu nr. ....../18.04.2005, copie după fișa de cameră, copie după certificatul emis în baza legii 42/1990, copie după decretul de acordare a titlului de luptător reținut în baza legii 42/1990.
                                             Atenție!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
     Domnul în cauză nu a deținut niciodată vreun dosar de revoluționar, vreo fișă de cameră ca reținut, vreun certificat pe legea 42/1990, nu a avut vreodată numele pulicat în vreun decret de brevetare și, prin urmare, nu putea să depună vreun dosar cu cerere de preschimbare pentru că nu avea ce să preschimbe.
     Deci, în timp ce pritocea decizia penală nr. 129, vârful Secretariatului de Stat contribuia cu sârg la obținerea unui certificat fals de reținut, prin emiterea unui document fals către CPRD și prin tăinuirea inexistenței vreunui dosar. Situația persoanei pusă în mod penal în posesia unui certificat de reținut (care urma a primi restanțe considerabile dar și indemnizație de 1,7 în timp ce miile de remarcați rămân în continuare cu ochii în soare), era cunoscută în amănunțime de către șeful de cabinet al secretarului de stat și a Athenei care, la acea dată nu părea interesată de soarta instituției aruncată în jocul penal.
9  Discutii generale / Preschimbarea certificatelor de revolutionar / Răspuns: ANUNTURI : Iulie 28, 2018, 08:13:03
Cry Cry Cry Cry Cry     A murit Eugen Badea. Dumnezeu sa-l odihneasca.
     Unul cate unul vom muri si noi, scarbiti ca MERITUL NOSTRU pentru revolutia care a uimit lumea, devine un MERIT AL LOR iar VINA LOR pentru dezastrul creat prin incompetenta si tradare, devine VINA NOASTRA
10  Discutii generale / Preschimbarea certificatelor de revolutionar / Răspuns: ANUNTURI : Decembrie 09, 2017, 19:03:35
ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ
privind unele măsuri fiscal - bugetare în anul 2018, modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene


Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.

Capitolul I – Măsuri fiscal - bugetare în anii 2017 și 2018 și prorogarea unor termene

Art. 1 – (1) Pentru asigurarea cheltuielilor de funcționare din sistemul de protecție a copilului şi ale centrelor publice pentru persoane adulte cu handicap, precum și ale căminelor publice pentru persoane vârstnice, autoritățile administrației publice locale pot aloca sume din veniturile proprii încasate şi din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale, peste valoarea standardelor minime de cost aprobate potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr.978/2015 privind aprobarea standardelor minime de cost pentru serviciile sociale şi a nivelului venitului lunar pe membru de familie în baza căruia se stabileşte contribuţia lunară de întreţinere datorată de către susţinătorii legali ai persoanelor vârstnice din centrele rezidenţiale.
(2) În anul 2017, în vederea finanțării cheltuielilor prevăzute la alin.(1), prin derogare de la prevederile art.58 alin.(1) din Legea privind finanțele publice locale, nr.273/2006, cu modificările și completările ulterioare, autoritățile administrației publice locale pot utiliza excedentul bugetului local.

Art. 2 - Prin derogare de la prevederile art.58 alin.(1) din Legea privind finanțele publice locale, nr.273/2006, cu modificările și completările ulterioare, pentru asigurarea fondurilor necesare în vederea furnizării energiei termice în sezonul rece 2017-2018, autoritățile administrației publice locale pot utiliza excedentul din anii precedenți.

Art. 3 - Prin derogare de la prevederile art. 58 alin. (1) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, sumele alocate bugetelor locale ale unităţilor administrativ-teritoriale din Fondul de intervenţie la dispoziţia Guvernului, rămase neutilizate la finele exerciţiului bugetar, se reflectă în excedentul bugetului local al unităţilor administrativ-teritoriale şi se utilizează cu aceeaşi destinaţie pentru care aceste fonduri au fost alocate până la finalizarea lucrărilor. Eventualele sume rămase neutilizate după finalizarea obiectivelor de investiţii se restituie la bugetul de stat.

Art. 4 - (1) În anul 2017 sumele rămase neutilizate, determinate ca diferenţă între creditele bugetare aprobate şi plăţile efectuate, prevăzute în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice și Fondurilor Europene la capitolul 88.01 "Cheltuieli din sume rămase neutilizate în anul anterior", titlul 80 "Împrumuturi", articolul 80.10 "Cheltuieli din sume rămase neutilizate în anul anterior", destinate pentru finanţarea unor cheltuieli aferente obligaţiilor ce derivă din acorduri internaţionale, ratificate prin legi, în vederea finanţării proiectelor bilaterale de colaborare şi de investiţii se virează de către Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice și Fondurilor Europene într-un cont de disponibil deschis pe numele acestuia la Trezoreria Statului.
    (2) Sumele virate în contul prevăzut la alin. (1) se transferă în primele 5 zile lucrătoare ale anului următor de către ordonatorul principal de credite într-un cont de venituri ale bugetului de stat.
    (3) Se autorizează Ministerul Finanţelor Publice, la propunerea Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice și Fondurilor Europene, să majoreze veniturile bugetului de stat la o poziţie distinctă, precum şi cheltuielile bugetului de stat şi cheltuielile prevăzute în bugetul aprobat al ordonatorului principal de credite la o poziţie distinctă cu sumele virate potrivit prevederilor alin. (2).
    (4) Sumele suplimentate în bugetul ordonatorului principal de credite potrivit alin. (3) se utilizează cu aceeaşi destinaţie.

Art. 5 - (1) În anul 2018, numărul maxim de posturi care se finanţează din fonduri publice, pentru instituţiile şi autorităţile publice, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, se stabileşte astfel încât să se asigure plata integrală a drepturilor de natură salarială acordate în condiţiile legii, cu încadrarea în cheltuielile de personal aprobate prin buget.
(2) Ordonatorii de credite stabilesc numărul maxim de posturi care se finanţează în anul 2018, în condiţiile alin. (1).

Art. 6 - (1) Plata sumelor prevăzute prin hotărâri judecătoreşti având ca obiect acordarea unor drepturi de natură salarială stabilite în favoarea personalului din instituţiile şi autorităţile publice, devenite executorii în perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2018, se va realiza astfel:
    a) în primul an de la data la care hotărârea judecătorească devine executorie se plăteşte 5% din valoarea titlului executoriu;
    b) în al doilea an de la data la care hotărârea judecătorească devine executorie se plăteşte 10% din valoarea titlului executoriu;
    c) în al treilea an de la data la care hotărârea judecătorească devine executorie se plăteşte 25% din valoarea titlului executoriu;
    d) în al patrulea an de la data la care hotărârea judecătorească devine executorie se plăteşte 25% din valoarea titlului executoriu;
    e) în al cincilea an de la data la care hotărârea judecătorească devine executorie se plăteşte 35% din valoarea titlului executoriu.
       (2) Procedura de plată eşalonată prevăzută la alin. (1) se aplică şi în ceea ce priveşte plata sumelor prevăzute prin hotărâri judecătoreşti devenite executorii în perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2018, având ca obiect acordarea de daune-interese moratorii sub forma dobânzii legale pentru plata eşalonată a sumelor prevăzute în titluri executorii având ca obiect acordarea unor drepturi salariale personalului din sectorul bugetar.
       (3) În cursul termenului prevăzut la alin. (1), orice procedură de executare silită se suspendă de drept.
       (4) Sumele prevăzute la alin. (1), plătite în temeiul prezentei ordonanţe de urgenţă, se actualizează cu indicele preţurilor de consum comunicat de Institutul Naţional de Statistică.
       (5) La sumele actualizate în condiţiile alin. (4) se acordă dobânda legală remuneratorie, calculată de la data la care hotărârea judecătorească a rămas executorie.
       (6) Prin ordin al ordonatorilor principali de credite va fi stabilită procedura de efectuare a plăţii titlurilor executorii, cu respectarea termenelor prevăzute la alin. (1).

Art. 7 – (1) Pentru personalul plătit din fonduri publice, cuantumul salariului de bază/soldei de funcție/salariului de funcție se stabileşte în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. ......../2017 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, după aplicarea procentului de majorare de 25% prevăzut la art. 38 alin. (3) lit. a) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind  salarizarea personalului plătit din fonduri publice.
(2) Sumele aferente contribuțiilor de asigurări sociale sau, după caz, contribuțiilor individuale la bugetul de stat, datorate de personalul plătit din fonduri publice, astfel cum sunt stabilite în aplicarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, au fost avute în vedere la stabilirea majorărilor salariale ce se acordă în anul 2018 personalului plătit din fonduri publice potrivit art. 38 alin. (3) lit. a) din Legea-cadru nr. 153/2017.

   Art. 8 – Prin derogare de la prevederile art. 21, din Legea-cadru nr. 153/2017, în anul 2018, munca suplimentară efectuată peste durata normală a timpului de lucru de către personalul din sectorul bugetar încadrat în funcţii de execuţie sau de conducere, precum şi munca prestată în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale şi în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează, în cadrul schimbului normal de lucru, se vor compensa numai cu timp liber corespunzător acestora.
   
   Art. 9 - (1) În anul 2018, instituţiile şi autorităţile publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, indiferent de sistemul de finanţare şi de subordonare, inclusiv activităţile finanţate integral din venituri proprii, înfiinţate pe lângă instituţiile publice, nu acordă personalului din cadrul acestora tichete cadou, premii precum și indemnizația de hrană și indemnizația de vacanță prevăzute de Legea-cadru nr. 153/2017.
   (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în anul 2018 se pot acorda premii pentru sportivii şi colectivele tehnice care au obţinut performanţe deosebite la acţiunile sportive internaţionale şi naţionale oficiale, pentru elevii, studenţii, cercetătorii şi profesorii care au obţinut distincţii la olimpiadele internaţionale şi concursurile internaţionale și naționale pe obiecte de învăţământ şi pentru profesorii care i-au pregătit pe aceştia, cu încadrarea în alocarea bugetară.
   (3) În anul 2018, instituţiile şi autorităţile publice prevăzute la alin. (1) acordă o singură indemnizaţie de vacanţă sau o singură primă de vacanţă, după caz, sub formă de vouchere, în conformitate cu prevederile art. 1 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanţă, cu modificările și completările ulterioare. Cuantumul voucherelor de vacanță acordate în temeiul Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 8/2009, cu modificările și completările ulterioare, nu se ia în calcul la determinarea limitei prevăzută la art. 25 din Legea-cadru nr. 153/2017.

Art. 10 – (1) În anul 2018, pentru personalul militar, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, indemnizaţiile, compensaţiile, primele, ajutoarele, plăţile compensatorii, despăgubirile, compensaţiile lunare pentru chirie şi alte drepturi acordate potrivit actelor normative în vigoare, care nu fac parte din solda lunară brută/salariul lunar brut, se menţin la nivelul lunii decembrie 2017.
   (2) În anul 2018, cuantumul compensaţiei băneşti, respectiv al alocaţiei valorice pentru drepturile de hrană şi, respectiv, valoarea financiară anuală a normelor de echipare, precum şi valoarea financiară a drepturilor de echipament se menţin în plată la nivelul stabilit pentru luna decembrie 2017.
(3) Prin excepție de la prevederile art.8, în anul 2018, pentru activitatea desfășurată de personalul militar, polițiștii, funcționarii publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare și personalul civil din instituțiile publice de apărare, ordine publică și securitate națională, în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale și în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează, se acordă drepturile prevăzute de legislația în vigoare în luna iunie 2017. Baza de calcul pentru acordarea acestor drepturi o reprezintă solda de funcție/salariul de funcție cuvenit(ă).

Art. 11 - (1) În anul 2018 nu se acordă ajutoarele sau, după caz, indemnizaţiile la ieşirea la pensie, retragere, încetarea raporturilor de serviciu ori la trecerea în rezervă.
(2) Prevederile alin. (1) nu se aplică în situaţia încetării raporturilor de muncă sau serviciu ca urmare a decesului angajatului.

   Art. 12 - (1) În anul 2018 se majorează cuantumul brut astfel încât să se mențină în plată la nivelul cuantumului net acordat/cuvenit pentru luna decembrie 2017, după caz, următoarele drepturi:
a) indemnizaţiile prevăzute de Decretul-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat, cu modificările şi completările ulterioare;
b) drepturile prevăzute de Legea nr. 49/1991 privind acordarea de indemnizaţii şi sporuri invalizilor, veteranilor şi văduvelor de război, cu modificările şi completările ulterioare;
c) drepturile prevăzute de Legea nr. 44/1994 privind veteranii de război, precum şi unele drepturi ale invalizilor şi văduvelor de război, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum și drepturile prevăzute de Legea nr. 49/1999 privind pensiile I.O.V.R., cu modificările și completările ulterioare;
d) indemnizaţiile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 105/1999 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate de către regimurile instaurate în România cu începere de la 6 septembrie 1940 până la 6 martie 1945 din motive etnice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 189/2000, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepția drepturilor corespunzătoare situațiilor prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. c) și g), precum și la art. 3;
e) indemnizaţiile prevăzute de Legea nr. 309/2002 privind recunoaşterea şi acordarea unor drepturi persoanelor care au efectuat stagiul militar în cadrul Direcţiei Generale a Serviciului Muncii în perioada 1950 - 1961, cu modificările şi completările ulterioare;
f) indemnizaţia prevăzută de Legea nr. 109/2005 privind instituirea indemnizaţiei pentru activitatea de liber-profesionist a artiştilor interpreţi sau executanţi din România, republicată;
g) cuantumul indemnizaţiei preşedintelui Consiliului Naţional al Persoanelor Vârstnice, prevăzută de Legea nr. 16/2000 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional al Persoanelor Vârstnice, republicată;
h) indemnizaţia lunară, prevăzută la art. 12 alin. (1) din Legea nr. 45/2009 privind organizarea şi funcţionarea Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice "Gheorghe Ionescu-Şişeşti" şi a sistemului de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii şi industriei alimentare, cu modificările şi completările ulterioare;
i) cuantumul indemnizaţiilor acordate membrilor Academiei Române, membrilor Academiei Oamenilor de Ştiinţă din România, membrilor Academiei de Ştiinţe Medicale din România şi membrilor Academiei de Ştiinţe Tehnice din România;
j) cuantumul sprijinului material acordat urmaşilor membrilor Academiei Române şi urmaşilor membrilor Academiei Oamenilor de Ştiinţă din România;
k) ajutorul lunar pentru soţul supravieţuitor, acordat în temeiul Legii nr. 578/2004 privind acordarea unui ajutor lunar pentru soţul supravieţuitor, cu modificările ulterioare;
l) indemnizaţia prevăzută de Legea nr. 118/2002 pentru instituirea indemnizaţiei de merit, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) În anul 2018, indemnizaţiile stabilite în baza Legii recunoştinţei pentru victoria Revoluţiei Române din Decembrie 1989, pentru revolta muncitorească anticomunistă de la Braşov din noiembrie 1987 și pentru revolta muncitorească anticomunistă din Valea Jiului – Lupeni – august 1977, nr. 341/2004, cu modificările şi completările ulterioare, se acordă în cuantumul cuvenit sau aflat în plată în luna decembrie 2017.
(3) În anul 2018, rentele viagere prevăzute la art. 64 din Legea educației fizice și sportului nr. 69/2000, cu modificările și completările ulterioare, se acordă în cuantumul aflat în plată în luna decembrie 2017.

Art. 13 - (1) În anul 2018, instituţiilor şi autorităţilor publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, li se interzice achiziţionarea, preluarea în leasing sau închirierea de:
    a) autoturisme, astfel cum sunt acestea definite la art. 3 pct.2 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) mobilier, aşa cum este prevăzut la subgrupa 3.1. "Mobilier" din cadrul grupei 3 "Mobilier, aparatură birotică, sisteme de protecţie a valorilor umane şi materiale şi alte active corporale" din Hotărârea Guvernului nr. 2.139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, cu modificările ulterioare, precum şi obiecte de inventar de natura acestora, în scopul dotării spaţiilor cu destinaţia de birou.
(2) Asigurarea necesităţilor de bunuri prevăzute la alin. (1) se va putea face numai prin redistribuiri din cadrul aceleiaşi instituţii sau de la alte instituţii publice.
(3) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) şi (2):
    a) autorităţile şi instituţiile publice nou-înfiinţate după data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, numai în primul an de funcţionare, dacă acestea nu provin din restructurarea şi/sau reorganizarea altor instituţii publice, deja existente;
    b) achiziţiile pentru realizarea proiectelor finanţate din împrumuturi, din fonduri externe nerambursabile şi din fondurile de cofinanţare aferente, precum şi din fonduri provenite din donaţii şi sponsorizări;
    c) achizițiile pentru obiectivele de investiţii cu punere în funcţiune după data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, potrivit devizului general al acestora;
    d) achiziţionarea, în condițiile legii, de autoturisme pur electrice. Prin autoturisme pur electrice în sensul prezentului articol se înțeleg autoturismele astfel cum sunt definite la art. 3 pct. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, cu modificările şi completările ulterioare, și care sunt propulsate de un motor electric cu energie furnizată de baterii reîncărcabile, alimentate de o sursă externă de energie electrică, clasificat ca vehicul cu emisii poluante zero;
e) achiziții pentru realizarea acțiunilor și activităților specifice pregătirii și exercitării Președinției României la Consiliul Uniunii Europene;
f) achiziționarea de autoturisme de către Ministerul Afacerilor Interne, din venituri proprii ale instituției și unităților subordonate.
(4) Achiziţiile publice aflate în curs de desfăşurare la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se vor definitiva pe baza prevederilor legale în vigoare la data iniţierii procedurilor respective, numai în condiţiile în care autoritatea contractantă a transmis deja, până la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, spre publicare anunţul sau invitaţia de participare.

Art. 14 – (1) Începând cu 1 ianuarie 2018, până la 31 decembrie 2018, se suspendă ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante din instituţiile şi autorităţile publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare. Pentru posturile pentru care au fost demarate procedurile de organizare a concursurilor anterior intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, precum şi cele a căror ocupare a fost deja aprobată de Guvern prin memorandum se continuă procedurile de ocupare a acestora, conform prevederilor în vigoare la acea dată.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), ordonatorii de credite pot aproba ocuparea unui procent de maximum 50% din totalul posturilor ce se vor vacanta după data de 1 ianuarie 2018, numai în condiţiile încadrării în cheltuielile de personal aprobate prin buget.
 (3) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) și (2), în cazuri temeinic justificate, prin memorandum aprobat în şedinţa Guvernului, se poate aproba organizarea de concursuri sau examene pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante din instituţiile şi autorităţile publice prevăzute la alin. (1), cu justificarea necesităţii şi cu încadrarea în cheltuielile de personal aprobate cu această destinaţie în buget.


Art. 15 – (1) Ordonatorii de credite ai instituţiilor şi autorităţilor publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, au obligația de a reduce cu 10% cheltuielile cu bunurile şi serviciile aferente întreținerii și funcționării instituției.
(2) Reducerea de cheltuieli bugetare prevăzute la alin. (1) se realizează în anul 2018, luându-se ca referinţă plățile efectuate pe anul 2017 pentru cheltuielile cu bunurile şi serviciile aferente întreținerii și funcționării instituției.
(3) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) autorităţile şi instituţiile publice nou-înfiinţate în anii 2017 și 2018, numai în primul an de funcţionare, dacă acestea nu provin din restructurarea şi/sau reorganizarea altor instituţii publice deja existente, autoritățile și instituțiile publice înființate în anul 2016 și care nu au efectuat plăți cu bunurile şi serviciile aferente întreținerii și funcționării pe întreg anul 2017 precum și instituțiile din sistemul de apărare, ordine publică și siguranță națională.
(4) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) acțiunile și activitățile specifice pregătirii și exercitării Președinției României la Consiliul Uniunii Europene.

Art. 16 - Prevederile art. 19 lit. b) şi c) ale art. II din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 80/2010, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 283/2011, se aplică în mod corespunzător şi în anul 2018.

Art. 17 -  (1) Se autorizează Ministerul Muncii și Justiției Sociale să asigure pe parcursul anului 2018 derularea activităţilor de închidere a Acordului de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 8 iulie 2011 referitor la Proiectul privind modernizarea sistemului de asistență socială,  precum şi a Acordului de  asistenţă financiară nerambursabilă dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare , semnat la Washington la 28 februarie 2012 şi la Bucureşti la 25 aprilie 2012, referitor la Proiectul privind îmbunătăţirea elaborării politicilor şi a cadrului instituţional în domeniul asistenţei  persoanelor cu handicap inclusiv auditarea situaţiilor financiare, în conformitate cu regulamentele şi procedurile Băncii Internaţionale pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.
(2) Cheltuielile care derivă din activităţile de închidere a Acordurilor prevăzute mai sus, inclusiv salarizarea personalului Unității de Management a Proiectului implicat în finalizarea respectivelor proiecte, se va asigura pe perioada respectivă din sume alocate de la bugetul de stat în bugetul Ministerului Muncii și Justiţiei Sociale, la capitolul 68.01 "Asigurări și asistență socială", titlul 65 "Cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă".

Art. 18 - Remuneraţiile brute ale administratorilor şi directorilor prevăzute în contractele de mandat încheiate conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 111/2016, cu modificările şi completările ulterioare, pot fi recalculate pentru a fi puse în acord cu noile contribuţii sociale obligatorii datorate conform Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, aşa cum a fost modificat prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.79/2017 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

Art. 19 - (1) Prin derogare de la prevederile art. 29 alin. (4) din Legea responsabilității fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicată, prim-ministrul și ministrul finanțelor publice semnează o declarație de răspundere prin care se atestă, exclusiv, corectitudinea și integralitatea informațiilor din Strategia fiscal-bugetară pentru perioada 2018 - 2020.
(2) Prin derogare de la prevederile art. 30 alin. (4) din Legea nr. 69/2010, republicată, prim-ministrul și ministrul finanțelor publice semnează o declarație ce atestă exclusiv încadrarea proiectului de buget pe anul 2018 și perspectiva 2019 - 2021 în țintele, obiectivele și prioritățile asumate prin Strategia fiscal-bugetară pentru perioada 2018 - 2020.
(3) Prevederile art. 30 alin. (5) din Legea nr. 69/2010, republicată, nu se aplică pentru planificarea bugetară pe anul 2018 şi perspectiva 2019-2021.

Art. 20 -   În perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2018 se suspendă aplicarea prevederilor Legii nr. 509/2006 privind acordarea de miere de albine ca supliment nutritiv pentru preşcolari şi elevii din clasele I - IV din învăţământul de stat şi confesional, cu modificările ulterioare.

Art. 21 – (1) Termenul prevăzut la art. 109 alin. (3) şi art. 110 alin. (1) din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare, se prorogă cu 6 luni.
(2) Eventualele sume cuvenite ca urmare a procesului de recalculare a pensiilor potrivit art. 109 alin. (1) şi art. 110 alin. (1) din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare, ce reprezintă diferenţe de pensie de la data intrării în vigoare a Legii nr. 223/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi până la punerea în plată a pensiilor recalculate, se acordă până la 30 iunie 2018, în limita creditelor bugetare aprobate cu această destinaţie.

Art. 22 - Termenul prevăzut la art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 5/2013 privind stabilirea unor măsuri speciale de impozitare a activităţilor cu caracter de monopol natural din sectorul energiei electrice şi al gazului natural, cu modificările ulterioare, se prorogă până la data de 31 decembrie 2018, inclusiv.

Art. 23 - Termenul prevăzut la art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2013 privind instituirea unor măsuri speciale pentru impozitarea exploatării resurselor naturale, altele decât gazele naturale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 261/2013, cu modificările ulterioare, se prorogă până la data de 31 decembrie 2018, inclusiv.

Art. 24 - Termenul prevăzut la art. 7 din Ordonanţa Guvernului nr. 7/2013 privind instituirea impozitului asupra veniturilor suplimentare obţinute ca urmare a dereglementării preţurilor din sectorul gazelor naturale, cu modificările şi completările ulterioare, se prorogă până la data de 31 decembrie 2018, inclusiv.

Art. 25 - (1) Termenele prevăzute la art. 361 alin. (3) lit. e) şi g) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, se prorogă până la data de 31 decembrie 2018.
    (2) În anul 2018, nu se acordă cupoanele sociale prevăzute la art. 27 alin. (6) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 26 – (1) Termenul prevăzut la art. 4 alin. (1) din Legea nr. 246/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Institutului de Drept Public şi Ştiinţe Administrative al României, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 485 din 19 iulie 2007, cu modificările ulterioare, se prorogă până la data de 1 ianuarie 2019.
(2) Termenul prevăzut de art. III din Legea nr. 352/2015 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 26/2011 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 979 din 30 decembrie 2015, se prorogă până la data de 1 ianuarie 2019.
(3) Articolul 136 din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciară, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 827 din 13 septembrie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se abrogă.













Se impune completarea proiectului de ordonanța cu următoarele:
           art. 27 - pentru reciprocitate cu restricțiile prevăzute la art 12 - al.2 care sunt prorogate anual începând cu anul 2010, se limitează următoarele venituri :
     al. 1 - în anul 2018, indemnizațiile sau alte drepturi prevăzute prin legi speciale pentru lucrătorii instituțiilor care se fac vinovate de falimentarea țării prin participare directă sau prin inactivitate, se acordă în cuantumul aflat în plată în luna decembrie 2010. Restricțiile se aplică judecătorilor, procurorilor, deputaților, senatorilor, membrilor Curții Constituționale, membrilor Curții de Conturi, membrilor A.N.I, membrilor A.E.P, membrilor C.N.A, Agențiilor, Autorităților, Avocatului Poporului și primari.
     al. 2 - în anul 2018, indemnizațiile reprezentanților statului în A.G.A și C.A din R.A, al societăților comerciale și instituțiilor care, în anul 2017 nu și-au realizat criteriile de calitate, nu se acordă.
     al. 3 - în anul 2018, se interzice acordarea de către stat a mai multor venituri pentru aceeași persoană, dacă unul dintre acestea depășește salariul net pe economie. Acordarea a 3 sau mai multe venituri către aceeași persoană este interzisă indiferent de cuantumurile acestora. Pensiile sau salariile obținute în mediul privat nu fac obiectul restricției.
     al. 4 - în anul 2018, veniturile din pensii care depășesc cuantumul de 6000 lei lunar, se impozitează cu 90%, cu excepția pensiilor private.
     al. 5 - în anul 2018, veniturile salariale care depășesc cuantumul de 20.000 lei, se impozitează cu 90%, cu excepția salariilor în mediul privat.
     al. 6 - în anul 2018, medicamentele gratuite prevăzute prin legi speciale, se acordă exclusiv conform Contractului Cadru.

    CORECTURĂ - în loc de salariul net pe economie, salariul mediu net pe economie
    CORECTURĂ - în loc de criteriile de calitate, criteriile de calitate și performanță.
[/b][/b][/b][/b][/b][/b][/b][/b][/b][/b]
11  Discutii generale / Preschimbarea certificatelor de revolutionar / Răspuns: ANUNTURI : Decembrie 06, 2017, 23:39:27
CORECTURĂ - în loc de criteriile de calitate, criteriile de calitate și performanță.
12  Discutii generale / Preschimbarea certificatelor de revolutionar / Răspuns: ANUNTURI : Decembrie 06, 2017, 23:31:07


CORECTURĂ - în loc de salariul net pe economie, salariul mediu net pe economie
13  Discutii generale / Preschimbarea certificatelor de revolutionar / Răspuns: ANUNTURI : Decembrie 06, 2017, 23:27:07
ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ
privind unele măsuri fiscal - bugetare în anul 2018, modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene


Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.

Capitolul I – Măsuri fiscal - bugetare în anii 2017 și 2018 și prorogarea unor termene

Art. 1 – (1) Pentru asigurarea cheltuielilor de funcționare din sistemul de protecție a copilului şi ale centrelor publice pentru persoane adulte cu handicap, precum și ale căminelor publice pentru persoane vârstnice, autoritățile administrației publice locale pot aloca sume din veniturile proprii încasate şi din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale, peste valoarea standardelor minime de cost aprobate potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr.978/2015 privind aprobarea standardelor minime de cost pentru serviciile sociale şi a nivelului venitului lunar pe membru de familie în baza căruia se stabileşte contribuţia lunară de întreţinere datorată de către susţinătorii legali ai persoanelor vârstnice din centrele rezidenţiale.
(2) În anul 2017, în vederea finanțării cheltuielilor prevăzute la alin.(1), prin derogare de la prevederile art.58 alin.(1) din Legea privind finanțele publice locale, nr.273/2006, cu modificările și completările ulterioare, autoritățile administrației publice locale pot utiliza excedentul bugetului local.

Art. 2 - Prin derogare de la prevederile art.58 alin.(1) din Legea privind finanțele publice locale, nr.273/2006, cu modificările și completările ulterioare, pentru asigurarea fondurilor necesare în vederea furnizării energiei termice în sezonul rece 2017-2018, autoritățile administrației publice locale pot utiliza excedentul din anii precedenți.

Art. 3 - Prin derogare de la prevederile art. 58 alin. (1) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, sumele alocate bugetelor locale ale unităţilor administrativ-teritoriale din Fondul de intervenţie la dispoziţia Guvernului, rămase neutilizate la finele exerciţiului bugetar, se reflectă în excedentul bugetului local al unităţilor administrativ-teritoriale şi se utilizează cu aceeaşi destinaţie pentru care aceste fonduri au fost alocate până la finalizarea lucrărilor. Eventualele sume rămase neutilizate după finalizarea obiectivelor de investiţii se restituie la bugetul de stat.

Art. 4 - (1) În anul 2017 sumele rămase neutilizate, determinate ca diferenţă între creditele bugetare aprobate şi plăţile efectuate, prevăzute în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice și Fondurilor Europene la capitolul 88.01 "Cheltuieli din sume rămase neutilizate în anul anterior", titlul 80 "Împrumuturi", articolul 80.10 "Cheltuieli din sume rămase neutilizate în anul anterior", destinate pentru finanţarea unor cheltuieli aferente obligaţiilor ce derivă din acorduri internaţionale, ratificate prin legi, în vederea finanţării proiectelor bilaterale de colaborare şi de investiţii se virează de către Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice și Fondurilor Europene într-un cont de disponibil deschis pe numele acestuia la Trezoreria Statului.
    (2) Sumele virate în contul prevăzut la alin. (1) se transferă în primele 5 zile lucrătoare ale anului următor de către ordonatorul principal de credite într-un cont de venituri ale bugetului de stat.
    (3) Se autorizează Ministerul Finanţelor Publice, la propunerea Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice și Fondurilor Europene, să majoreze veniturile bugetului de stat la o poziţie distinctă, precum şi cheltuielile bugetului de stat şi cheltuielile prevăzute în bugetul aprobat al ordonatorului principal de credite la o poziţie distinctă cu sumele virate potrivit prevederilor alin. (2).
    (4) Sumele suplimentate în bugetul ordonatorului principal de credite potrivit alin. (3) se utilizează cu aceeaşi destinaţie.

Art. 5 - (1) În anul 2018, numărul maxim de posturi care se finanţează din fonduri publice, pentru instituţiile şi autorităţile publice, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, se stabileşte astfel încât să se asigure plata integrală a drepturilor de natură salarială acordate în condiţiile legii, cu încadrarea în cheltuielile de personal aprobate prin buget.
(2) Ordonatorii de credite stabilesc numărul maxim de posturi care se finanţează în anul 2018, în condiţiile alin. (1).

Art. 6 - (1) Plata sumelor prevăzute prin hotărâri judecătoreşti având ca obiect acordarea unor drepturi de natură salarială stabilite în favoarea personalului din instituţiile şi autorităţile publice, devenite executorii în perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2018, se va realiza astfel:
    a) în primul an de la data la care hotărârea judecătorească devine executorie se plăteşte 5% din valoarea titlului executoriu;
    b) în al doilea an de la data la care hotărârea judecătorească devine executorie se plăteşte 10% din valoarea titlului executoriu;
    c) în al treilea an de la data la care hotărârea judecătorească devine executorie se plăteşte 25% din valoarea titlului executoriu;
    d) în al patrulea an de la data la care hotărârea judecătorească devine executorie se plăteşte 25% din valoarea titlului executoriu;
    e) în al cincilea an de la data la care hotărârea judecătorească devine executorie se plăteşte 35% din valoarea titlului executoriu.
       (2) Procedura de plată eşalonată prevăzută la alin. (1) se aplică şi în ceea ce priveşte plata sumelor prevăzute prin hotărâri judecătoreşti devenite executorii în perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2018, având ca obiect acordarea de daune-interese moratorii sub forma dobânzii legale pentru plata eşalonată a sumelor prevăzute în titluri executorii având ca obiect acordarea unor drepturi salariale personalului din sectorul bugetar.
       (3) În cursul termenului prevăzut la alin. (1), orice procedură de executare silită se suspendă de drept.
       (4) Sumele prevăzute la alin. (1), plătite în temeiul prezentei ordonanţe de urgenţă, se actualizează cu indicele preţurilor de consum comunicat de Institutul Naţional de Statistică.
       (5) La sumele actualizate în condiţiile alin. (4) se acordă dobânda legală remuneratorie, calculată de la data la care hotărârea judecătorească a rămas executorie.
       (6) Prin ordin al ordonatorilor principali de credite va fi stabilită procedura de efectuare a plăţii titlurilor executorii, cu respectarea termenelor prevăzute la alin. (1).

Art. 7 – (1) Pentru personalul plătit din fonduri publice, cuantumul salariului de bază/soldei de funcție/salariului de funcție se stabileşte în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. ......../2017 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, după aplicarea procentului de majorare de 25% prevăzut la art. 38 alin. (3) lit. a) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind  salarizarea personalului plătit din fonduri publice.
(2) Sumele aferente contribuțiilor de asigurări sociale sau, după caz, contribuțiilor individuale la bugetul de stat, datorate de personalul plătit din fonduri publice, astfel cum sunt stabilite în aplicarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, au fost avute în vedere la stabilirea majorărilor salariale ce se acordă în anul 2018 personalului plătit din fonduri publice potrivit art. 38 alin. (3) lit. a) din Legea-cadru nr. 153/2017.

   Art. 8 – Prin derogare de la prevederile art. 21, din Legea-cadru nr. 153/2017, în anul 2018, munca suplimentară efectuată peste durata normală a timpului de lucru de către personalul din sectorul bugetar încadrat în funcţii de execuţie sau de conducere, precum şi munca prestată în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale şi în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează, în cadrul schimbului normal de lucru, se vor compensa numai cu timp liber corespunzător acestora.
   
   Art. 9 - (1) În anul 2018, instituţiile şi autorităţile publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, indiferent de sistemul de finanţare şi de subordonare, inclusiv activităţile finanţate integral din venituri proprii, înfiinţate pe lângă instituţiile publice, nu acordă personalului din cadrul acestora tichete cadou, premii precum și indemnizația de hrană și indemnizația de vacanță prevăzute de Legea-cadru nr. 153/2017.
   (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în anul 2018 se pot acorda premii pentru sportivii şi colectivele tehnice care au obţinut performanţe deosebite la acţiunile sportive internaţionale şi naţionale oficiale, pentru elevii, studenţii, cercetătorii şi profesorii care au obţinut distincţii la olimpiadele internaţionale şi concursurile internaţionale și naționale pe obiecte de învăţământ şi pentru profesorii care i-au pregătit pe aceştia, cu încadrarea în alocarea bugetară.
   (3) În anul 2018, instituţiile şi autorităţile publice prevăzute la alin. (1) acordă o singură indemnizaţie de vacanţă sau o singură primă de vacanţă, după caz, sub formă de vouchere, în conformitate cu prevederile art. 1 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanţă, cu modificările și completările ulterioare. Cuantumul voucherelor de vacanță acordate în temeiul Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 8/2009, cu modificările și completările ulterioare, nu se ia în calcul la determinarea limitei prevăzută la art. 25 din Legea-cadru nr. 153/2017.

Art. 10 – (1) În anul 2018, pentru personalul militar, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, indemnizaţiile, compensaţiile, primele, ajutoarele, plăţile compensatorii, despăgubirile, compensaţiile lunare pentru chirie şi alte drepturi acordate potrivit actelor normative în vigoare, care nu fac parte din solda lunară brută/salariul lunar brut, se menţin la nivelul lunii decembrie 2017.
   (2) În anul 2018, cuantumul compensaţiei băneşti, respectiv al alocaţiei valorice pentru drepturile de hrană şi, respectiv, valoarea financiară anuală a normelor de echipare, precum şi valoarea financiară a drepturilor de echipament se menţin în plată la nivelul stabilit pentru luna decembrie 2017.
(3) Prin excepție de la prevederile art.8, în anul 2018, pentru activitatea desfășurată de personalul militar, polițiștii, funcționarii publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare și personalul civil din instituțiile publice de apărare, ordine publică și securitate națională, în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale și în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează, se acordă drepturile prevăzute de legislația în vigoare în luna iunie 2017. Baza de calcul pentru acordarea acestor drepturi o reprezintă solda de funcție/salariul de funcție cuvenit(ă).

Art. 11 - (1) În anul 2018 nu se acordă ajutoarele sau, după caz, indemnizaţiile la ieşirea la pensie, retragere, încetarea raporturilor de serviciu ori la trecerea în rezervă.
(2) Prevederile alin. (1) nu se aplică în situaţia încetării raporturilor de muncă sau serviciu ca urmare a decesului angajatului.

   Art. 12 - (1) În anul 2018 se majorează cuantumul brut astfel încât să se mențină în plată la nivelul cuantumului net acordat/cuvenit pentru luna decembrie 2017, după caz, următoarele drepturi:
a) indemnizaţiile prevăzute de Decretul-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat, cu modificările şi completările ulterioare;
b) drepturile prevăzute de Legea nr. 49/1991 privind acordarea de indemnizaţii şi sporuri invalizilor, veteranilor şi văduvelor de război, cu modificările şi completările ulterioare;
c) drepturile prevăzute de Legea nr. 44/1994 privind veteranii de război, precum şi unele drepturi ale invalizilor şi văduvelor de război, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum și drepturile prevăzute de Legea nr. 49/1999 privind pensiile I.O.V.R., cu modificările și completările ulterioare;
d) indemnizaţiile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 105/1999 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate de către regimurile instaurate în România cu începere de la 6 septembrie 1940 până la 6 martie 1945 din motive etnice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 189/2000, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepția drepturilor corespunzătoare situațiilor prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. c) și g), precum și la art. 3;
e) indemnizaţiile prevăzute de Legea nr. 309/2002 privind recunoaşterea şi acordarea unor drepturi persoanelor care au efectuat stagiul militar în cadrul Direcţiei Generale a Serviciului Muncii în perioada 1950 - 1961, cu modificările şi completările ulterioare;
f) indemnizaţia prevăzută de Legea nr. 109/2005 privind instituirea indemnizaţiei pentru activitatea de liber-profesionist a artiştilor interpreţi sau executanţi din România, republicată;
g) cuantumul indemnizaţiei preşedintelui Consiliului Naţional al Persoanelor Vârstnice, prevăzută de Legea nr. 16/2000 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional al Persoanelor Vârstnice, republicată;
h) indemnizaţia lunară, prevăzută la art. 12 alin. (1) din Legea nr. 45/2009 privind organizarea şi funcţionarea Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice "Gheorghe Ionescu-Şişeşti" şi a sistemului de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii şi industriei alimentare, cu modificările şi completările ulterioare;
i) cuantumul indemnizaţiilor acordate membrilor Academiei Române, membrilor Academiei Oamenilor de Ştiinţă din România, membrilor Academiei de Ştiinţe Medicale din România şi membrilor Academiei de Ştiinţe Tehnice din România;
j) cuantumul sprijinului material acordat urmaşilor membrilor Academiei Române şi urmaşilor membrilor Academiei Oamenilor de Ştiinţă din România;
k) ajutorul lunar pentru soţul supravieţuitor, acordat în temeiul Legii nr. 578/2004 privind acordarea unui ajutor lunar pentru soţul supravieţuitor, cu modificările ulterioare;
l) indemnizaţia prevăzută de Legea nr. 118/2002 pentru instituirea indemnizaţiei de merit, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) În anul 2018, indemnizaţiile stabilite în baza Legii recunoştinţei pentru victoria Revoluţiei Române din Decembrie 1989, pentru revolta muncitorească anticomunistă de la Braşov din noiembrie 1987 și pentru revolta muncitorească anticomunistă din Valea Jiului – Lupeni – august 1977, nr. 341/2004, cu modificările şi completările ulterioare, se acordă în cuantumul cuvenit sau aflat în plată în luna decembrie 2017.
(3) În anul 2018, rentele viagere prevăzute la art. 64 din Legea educației fizice și sportului nr. 69/2000, cu modificările și completările ulterioare, se acordă în cuantumul aflat în plată în luna decembrie 2017.

Art. 13 - (1) În anul 2018, instituţiilor şi autorităţilor publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, li se interzice achiziţionarea, preluarea în leasing sau închirierea de:
    a) autoturisme, astfel cum sunt acestea definite la art. 3 pct.2 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) mobilier, aşa cum este prevăzut la subgrupa 3.1. "Mobilier" din cadrul grupei 3 "Mobilier, aparatură birotică, sisteme de protecţie a valorilor umane şi materiale şi alte active corporale" din Hotărârea Guvernului nr. 2.139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, cu modificările ulterioare, precum şi obiecte de inventar de natura acestora, în scopul dotării spaţiilor cu destinaţia de birou.
(2) Asigurarea necesităţilor de bunuri prevăzute la alin. (1) se va putea face numai prin redistribuiri din cadrul aceleiaşi instituţii sau de la alte instituţii publice.
(3) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) şi (2):
    a) autorităţile şi instituţiile publice nou-înfiinţate după data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, numai în primul an de funcţionare, dacă acestea nu provin din restructurarea şi/sau reorganizarea altor instituţii publice, deja existente;
    b) achiziţiile pentru realizarea proiectelor finanţate din împrumuturi, din fonduri externe nerambursabile şi din fondurile de cofinanţare aferente, precum şi din fonduri provenite din donaţii şi sponsorizări;
    c) achizițiile pentru obiectivele de investiţii cu punere în funcţiune după data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, potrivit devizului general al acestora;
    d) achiziţionarea, în condițiile legii, de autoturisme pur electrice. Prin autoturisme pur electrice în sensul prezentului articol se înțeleg autoturismele astfel cum sunt definite la art. 3 pct. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, cu modificările şi completările ulterioare, și care sunt propulsate de un motor electric cu energie furnizată de baterii reîncărcabile, alimentate de o sursă externă de energie electrică, clasificat ca vehicul cu emisii poluante zero;
e) achiziții pentru realizarea acțiunilor și activităților specifice pregătirii și exercitării Președinției României la Consiliul Uniunii Europene;
f) achiziționarea de autoturisme de către Ministerul Afacerilor Interne, din venituri proprii ale instituției și unităților subordonate.
(4) Achiziţiile publice aflate în curs de desfăşurare la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se vor definitiva pe baza prevederilor legale în vigoare la data iniţierii procedurilor respective, numai în condiţiile în care autoritatea contractantă a transmis deja, până la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, spre publicare anunţul sau invitaţia de participare.

Art. 14 – (1) Începând cu 1 ianuarie 2018, până la 31 decembrie 2018, se suspendă ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante din instituţiile şi autorităţile publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare. Pentru posturile pentru care au fost demarate procedurile de organizare a concursurilor anterior intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, precum şi cele a căror ocupare a fost deja aprobată de Guvern prin memorandum se continuă procedurile de ocupare a acestora, conform prevederilor în vigoare la acea dată.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), ordonatorii de credite pot aproba ocuparea unui procent de maximum 50% din totalul posturilor ce se vor vacanta după data de 1 ianuarie 2018, numai în condiţiile încadrării în cheltuielile de personal aprobate prin buget.
 (3) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) și (2), în cazuri temeinic justificate, prin memorandum aprobat în şedinţa Guvernului, se poate aproba organizarea de concursuri sau examene pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante din instituţiile şi autorităţile publice prevăzute la alin. (1), cu justificarea necesităţii şi cu încadrarea în cheltuielile de personal aprobate cu această destinaţie în buget.


Art. 15 – (1) Ordonatorii de credite ai instituţiilor şi autorităţilor publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, au obligația de a reduce cu 10% cheltuielile cu bunurile şi serviciile aferente întreținerii și funcționării instituției.
(2) Reducerea de cheltuieli bugetare prevăzute la alin. (1) se realizează în anul 2018, luându-se ca referinţă plățile efectuate pe anul 2017 pentru cheltuielile cu bunurile şi serviciile aferente întreținerii și funcționării instituției.
(3) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) autorităţile şi instituţiile publice nou-înfiinţate în anii 2017 și 2018, numai în primul an de funcţionare, dacă acestea nu provin din restructurarea şi/sau reorganizarea altor instituţii publice deja existente, autoritățile și instituțiile publice înființate în anul 2016 și care nu au efectuat plăți cu bunurile şi serviciile aferente întreținerii și funcționării pe întreg anul 2017 precum și instituțiile din sistemul de apărare, ordine publică și siguranță națională.
(4) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) acțiunile și activitățile specifice pregătirii și exercitării Președinției României la Consiliul Uniunii Europene.

Art. 16 - Prevederile art. 19 lit. b) şi c) ale art. II din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 80/2010, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 283/2011, se aplică în mod corespunzător şi în anul 2018.

Art. 17 -  (1) Se autorizează Ministerul Muncii și Justiției Sociale să asigure pe parcursul anului 2018 derularea activităţilor de închidere a Acordului de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 8 iulie 2011 referitor la Proiectul privind modernizarea sistemului de asistență socială,  precum şi a Acordului de  asistenţă financiară nerambursabilă dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare , semnat la Washington la 28 februarie 2012 şi la Bucureşti la 25 aprilie 2012, referitor la Proiectul privind îmbunătăţirea elaborării politicilor şi a cadrului instituţional în domeniul asistenţei  persoanelor cu handicap inclusiv auditarea situaţiilor financiare, în conformitate cu regulamentele şi procedurile Băncii Internaţionale pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.
(2) Cheltuielile care derivă din activităţile de închidere a Acordurilor prevăzute mai sus, inclusiv salarizarea personalului Unității de Management a Proiectului implicat în finalizarea respectivelor proiecte, se va asigura pe perioada respectivă din sume alocate de la bugetul de stat în bugetul Ministerului Muncii și Justiţiei Sociale, la capitolul 68.01 "Asigurări și asistență socială", titlul 65 "Cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă".

Art. 18 - Remuneraţiile brute ale administratorilor şi directorilor prevăzute în contractele de mandat încheiate conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 111/2016, cu modificările şi completările ulterioare, pot fi recalculate pentru a fi puse în acord cu noile contribuţii sociale obligatorii datorate conform Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, aşa cum a fost modificat prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.79/2017 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

Art. 19 - (1) Prin derogare de la prevederile art. 29 alin. (4) din Legea responsabilității fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicată, prim-ministrul și ministrul finanțelor publice semnează o declarație de răspundere prin care se atestă, exclusiv, corectitudinea și integralitatea informațiilor din Strategia fiscal-bugetară pentru perioada 2018 - 2020.
(2) Prin derogare de la prevederile art. 30 alin. (4) din Legea nr. 69/2010, republicată, prim-ministrul și ministrul finanțelor publice semnează o declarație ce atestă exclusiv încadrarea proiectului de buget pe anul 2018 și perspectiva 2019 - 2021 în țintele, obiectivele și prioritățile asumate prin Strategia fiscal-bugetară pentru perioada 2018 - 2020.
(3) Prevederile art. 30 alin. (5) din Legea nr. 69/2010, republicată, nu se aplică pentru planificarea bugetară pe anul 2018 şi perspectiva 2019-2021.

Art. 20 -   În perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2018 se suspendă aplicarea prevederilor Legii nr. 509/2006 privind acordarea de miere de albine ca supliment nutritiv pentru preşcolari şi elevii din clasele I - IV din învăţământul de stat şi confesional, cu modificările ulterioare.

Art. 21 – (1) Termenul prevăzut la art. 109 alin. (3) şi art. 110 alin. (1) din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare, se prorogă cu 6 luni.
(2) Eventualele sume cuvenite ca urmare a procesului de recalculare a pensiilor potrivit art. 109 alin. (1) şi art. 110 alin. (1) din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare, ce reprezintă diferenţe de pensie de la data intrării în vigoare a Legii nr. 223/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi până la punerea în plată a pensiilor recalculate, se acordă până la 30 iunie 2018, în limita creditelor bugetare aprobate cu această destinaţie.

Art. 22 - Termenul prevăzut la art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 5/2013 privind stabilirea unor măsuri speciale de impozitare a activităţilor cu caracter de monopol natural din sectorul energiei electrice şi al gazului natural, cu modificările ulterioare, se prorogă până la data de 31 decembrie 2018, inclusiv.

Art. 23 - Termenul prevăzut la art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 6/2013 privind instituirea unor măsuri speciale pentru impozitarea exploatării resurselor naturale, altele decât gazele naturale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 261/2013, cu modificările ulterioare, se prorogă până la data de 31 decembrie 2018, inclusiv.

Art. 24 - Termenul prevăzut la art. 7 din Ordonanţa Guvernului nr. 7/2013 privind instituirea impozitului asupra veniturilor suplimentare obţinute ca urmare a dereglementării preţurilor din sectorul gazelor naturale, cu modificările şi completările ulterioare, se prorogă până la data de 31 decembrie 2018, inclusiv.

Art. 25 - (1) Termenele prevăzute la art. 361 alin. (3) lit. e) şi g) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, se prorogă până la data de 31 decembrie 2018.
    (2) În anul 2018, nu se acordă cupoanele sociale prevăzute la art. 27 alin. (6) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 26 – (1) Termenul prevăzut la art. 4 alin. (1) din Legea nr. 246/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Institutului de Drept Public şi Ştiinţe Administrative al României, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 485 din 19 iulie 2007, cu modificările ulterioare, se prorogă până la data de 1 ianuarie 2019.
(2) Termenul prevăzut de art. III din Legea nr. 352/2015 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 26/2011 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 979 din 30 decembrie 2015, se prorogă până la data de 1 ianuarie 2019.
(3) Articolul 136 din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciară, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 827 din 13 septembrie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se abrogă.

   
        Se impune completarea proiectului de ordonanța cu următoarele:
           art. 27 - pentru reciprocitate cu restricțiile prevăzute la art 12 - al.2 care sunt prorogate anual începând cu anul 2010, se limitează următoarele venituri :
     al. 1 - în anul 2018, indemnizațiile sau alte drepturi prevăzute prin legi speciale pentru lucrătorii instituțiilor care se fac vinovate de falimentarea țării prin participare directă sau prin inactivitate, se acordă în cuantumul aflat în plată în luna decembrie 2010. Restricțiile se aplică judecătorilor, procurorilor, deputaților, senatorilor, membrilor Curții Constituționale, membrilor Curții de Conturi, membrilor A.N.I, membrilor A.E.P, membrilor C.N.A, Agențiilor, Autorităților, Avocatului Poporului și primari.
     al. 2 - în anul 2018, indemnizațiile reprezentanților statului în A.G.A și C.A din R.A, al societăților comerciale și instituțiilor care, în anul 2017 nu și-au realizat criteriile de calitate, nu se acordă.
     al. 3 - în anul 2018, se interzice acordarea de către stat a mai multor venituri pentru aceeași persoană, dacă unul dintre acestea depășește salariul net pe economie. Acordarea a 3 sau mai multe venituri către aceeași persoană este interzisă indiferent de cuantumurile acestora. Pensiile sau salariile obținute în mediul privat nu fac obiectul restricției.
     al. 4 - în anul 2018, veniturile din pensii care depășesc cuantumul de 6000 lei lunar, se impozitează cu 90%, cu excepția pensiilor private.
     al. 5 - în anul 2018, veniturile salariale care depășesc cuantumul de 20.000 lei, se impozitează cu 90%, cu excepția salariilor în mediul privat.
     al. 6 - în anul 2018, medicamentele gratuite prevăzute prin legi speciale, se acordă exclusiv conform Contractului Cadru.
14  Discutii generale / Preschimbarea certificatelor de revolutionar / Răspuns: ANUNTURI : Aprilie 07, 2017, 20:53:47
Programul cu anexe cuprinde 40 de pagini plus 20 de pagini cu precizari suplimentare si va fi postat in intregime pe topicul ANUNTURI, daca administratorul va fi de acord. Deocamdata, materialul in intregime a fost trimis in mai multe directii. Asta ca sa nu se mai spuna ca revolutionarii nu vin niciodata cu solutii.
15  Discutii generale / Preschimbarea certificatelor de revolutionar / Răspuns: ANUNTURI : Aprilie 07, 2017, 20:49:58
PROGRAM DE TARA - REVOLUTIA PASNICA

             Tinand cont de experienta anilor 30 cand, in numele salvarii identitatii unor popoare sau natiuni s-a produs expansiunea miscarilor de tip nazist care au provocat, in final, declansarea celui de-al doilea razboi mondial,
             de faptul ca perioada actuala se aseamana tot mai mult cu perioada amintita (datorita amanarilor in luarea unor decizii, a nerezolvarii problemelor multor cetateni si grupuri diverse sau a aplicarii gresite a multora dintre drepturile fundamentale ale omului)  producand o crestere continua a numarului cetatenilor care doresc o schimbare fata de ce li s-a oferit pana in prezent,
             de existenta unor bogatii consistente (primite in dar de la Dumnezeu), de frontul de lucru existent, suficient pentru milioanele de muncitori romani actualmente aflati in cautare de lucru prin alte tari si de miile de miliarde de dolari disponibili pentru investitii la nivel mondial, care nu-ti mai permit sa te plangi de saracie,
            de concluziile si de recomandarile cuprinse in preambulul Declaratiei Universale a Drepturilor Omului prin formularea “considerand ca ignorarea si dispretuirea drepturilor omului au dus la actiuni care revolta constiinta  omenirii, este necesar ca drepturile omului sa fie ocrotite de autoritatea legii pentru ca omul sa nu fie silit sa recurga, ca solutie extrema, la revolta impotriva tiraniei si asupririi”,
            de necesitatea ca Romania sa nu fie din nou surprinsa nepregatita si aruncata in valtoarea unor evenimente ale caror final este imposibil de prevazut.
             Subsemnatul semnatar al prezentului Program de Tara pe Termen Mediu, lansez inspre dezbatere publica pentru completare si aprobare prin Referendum, STRATEGIA PROGRAM prezentata in continuare, cu mentiunea ca aceasta reprezinta o noua incercare a unei parti din miscarea revolutionara, de a da tarii o directie corecta si stabila, dupa revolutia care i-a adus cea mai mare publicitate si simpatie mondiala din intreaga sa istorie (publicitate si simpatie din care, din pacate, nu am stiut sa culegem foloasele).
             

                   STRATEGIA DE DEZVOLTARE A ROMANIEI, PROGRAM PE TERMEN MEDIU

Cap. 1 – titlu, tinta, strategie

        pct.1 – Titlu: “Romania ca stat, din 23 de pasi, la nivelul Europei”

         pct. 2 – Tinta: Un stat puternic, o tara bogata si respectata care ofera siguranta, prosperitate si respect pentru cetatenii sai

          pct. 3 – Filozofia: Necesitatea momentului zero. Uniunea Europeana si NATO reprezinta oportunitati exceptionale, nu garantii pentru perioada nedeterminata. Sa nu lasam ranchiuna pentru greselile si suferintele trecutului sa ne umbreasca viitorul dar nici sa treaca prezentul fara a tine cont de greselile trecutului,
               a) incetarea redistribuirii anuale a saraciei si inceputul acumularii de bogatie,
               b) fara imprumuturi, fara vanzari si fara sacrificii inutile, doar pe baza resurselor existente sau realizate si  irosite prin management defectuos, prin organizare si coordonare mediocra, prin lipsa de responsabilitate, prin santajarea decidentilor atrasi in diferite curse sau prin alte modalitati straine de principiul democratiei,
                c) adoptarea masurilor la momentul oportunitatii maxime, nu la momentul oportun pentru interese obscure,
           d) inlaturarea cauzelor datorita carora se produc efecte negative si nu alergarea permanenta pentru atenuarea efectelor produse de neinlaturarea cauzelor. Niciodata caruta in fata calului, indiferent de pretexte,
           e) raport de 2-1 intre numarul lucratorilor si numarul pensionarilor prin crearea de locuri de munca pentru jumatate din populatia adulta a tarii,
                f) simplificare in loc de complicare. Viitorul se pregateste in prezent,
           g) sa asiguram infrastructura, conditiile si garantiile optime pentru ca dezvoltarea capacitatii economice sa o asigure cei care asteapta cu banii pentru investitii
       h) toleranta zero pentru promovare neprofesionisti. Nu oricine este potrivit oriunde.       Gospodariile sa fie conduse de gospodari pentru a obtine o plusvaloare si randament maxim, cu efort minim,
           i) toleranta zero pentru ratare oportunitati, incalcare lege, nerespectare obligatii sau incalcare intelegeri si contracte,
               j) prioritate in functie de necesitate, de oportunitate si de disponibilitate, nu de interes,
             k) imunitatea nu inseamna liber la infractiuni, inamovabilitatea nu inseamna drept la abuz sau incompetenta iar numirea politica nu inseamna derogare de la competenta.
                   

Cap. 2 – Asi pentru implementare:
         
         pct. 4 – existenta posibilitatilor reale
            a) front de lucru pentru min. 4 mil. locuri de munca noi pe toata durata de aplicare a programului (anexa 1),
        b) disponibilitati mondiale pentru investitii, echivalent cu cateva Planuri Marshal aflate in asteptarea masurilor de reducere a riscurilor, masuri care se solicita in zadar Romaniei de 27 de ani,
               c) asocieri, parteneriate si alte disponibilitati care pot sa apara pe parcurs
                     
Cap. 3  -   Frane in calea dezvoltarii, adevarul trist al momentului actual
       
      pct. 5 – radiografia situatiei dupa 27 de ani. Constatari, anacronisme, prostitutie politica, discriminari, motive de nemultumire si stres permanent, oportunitati ratate (anexa 2),
             pct. 6 – esecul etapei, obsesii care au marcat etapa, intrebari, vinovati (anexa 3),
     
Cap. 4 – Masuri care se impun pentru salvarea tarii si a statului de drept
       
         pct.7 – amendamente la Constitutie (anexa 4)
         pct.8 – reconcilierea nationala (anexa 5):
           
          a) amnistie penala conditionata, amnistie fiscala pentru scoaterea populatiei din starea de servitute fata de stat si institutiile sale,
           b) propuneri generale si propuneri punctuale (anexa 6),
           c) urgente (anexa 7).
     
Cap. 5 – Masuri care se impun pentru inceputul expansiunii economice:

         pct. 9
          a)- Inlaturarea tuturor piedicilor legislative, administrative sau de alta natura care au descurajat investitorii,
            b) Crearea departamentului Economiei strategice cu proprietatea statului de minim 51%, care sa asigure garantii suplimentare stabile pentru buget,
          c) Crearea institutiei Controlul Preventiv Unic, din actualele organe de control, depolitizate,
         d) Crearea Inspectiei Nationale ca autoritate suprema de control, in absolut toate domeniile, total apolitica .

         pct. 10 – Finantarea programului:
             a) Fondul National de Dezvoltare va asigura o finantare anuala cuprinsa intre 10 si 15 md. Euro, arhisuficient pentru finantarea lucrarilor cuprinse in Program, daca nu apar si alti investitori (anexa Cool,
              b) sume atrase prin demarare Program precum si cofinantari, parteneriate sau alte disponibilitati dirijate pe parcurs inspre lucrarile cuprinse in program sau spre alte investitii posibile dar aflate in asteptare,
           c) in primii 3 ani, suplimentari bugetare din incasarile realizate prin implementarea masurilor prevazute in vederea impiedicarii cheltuielilor inutile (anexa 9).

Cap. 6 – Precizari finale:
         pct. 11
          a) Programul cuprinde modalitatile de indeplinire a celor 3 conditii esentiale pentru dezvoltarea unei tari, astfel:
              - Infrastructura rutiera, feroviara si de comunicatii ( anexele 1 si 6),
              - Disponibilitati financiare (anexele 8 si 9 precum si beneficiile create pe parcurs, prin aplicarea programului),
               - vointa politica ( instituita ca obligatie prin amendare Constitutie, anexa 4).
     b) datorita lipsei datelor statistice si a imposibilitatii unei expertize, programul se bazeaza preponderent pe idei aplicabile si poate avea mai multe lipsuri dar, este mult mai util decat programele pe care nu le-au prezentat nici unul dintre guvernele postdecembriste,
           c) Succesul programului este conditionat de inlaturarea principalelor motive care au dus la esecul primei etape post-revolutionare intre care, pe primele 4 locuri ca rol negativ se afla mediocritatea  in functiile de coordonare si decizie datorata inflatiei de diplome false, imposibilitatea selectiei naturale a valorilor datorate lipsei economiei de piata functionale, santajul promovat fata de persoane influente promovate dupa depistarea slabiciunilor lor si trocurilor indecente in numirea conducatorilor Parchetelor, al cincilea motiv, coruptia, fiind un rezultat el efectelor primelor 4.
         d)  propunerile cuprinse in anexele 6,7,8,9 nu au facut obiectul vreunui program sau platforma politica de partid sau de organizatie a societatii civile in cei 27 de ani post-decembristi, autorul si eventualii coautori isi revendica proprietatea intelectuala asupra acestuia precum si drepturile de autor care se cuvin pentru implementarea masurilor prevazute in Program.
            e) Programul, imbunatatit si completat dupa finalizarea auditului prevazut necesita aprobarea lui prin referendum popular astfel ca prevederile, conditiile si ordinea de prioritate a diverselor masuri sa nu mai ramana la latitudinea intereselor obscure ale conducatorilor vremelnici.

     NOTA: In totalitatea lui, Programul nu are culoare politica, poate fi pus in aplicare de oricare forta politica ajunsa la guvernare prin metode legale fiind necesara doar vointa politica, perseverenta, patriotism si spirit de sacrificiu, putand reprezenta cel mai util cadou adoptat dupa 27 de ani si oferit Romaniei aflata la rascruce de drumuri (intre alegerea de a fi sau a nu mai fi), in ajunul centenarului Marii Uniri.

                                                MOTIVARI INTRODUCTIVE

     Avem o tara bogata, un popor muncitor cu istorie si traditii. Ne trebuie un STAT.
     Statul de drept despre care ni se face vorbire de prea mult timp, a fost asasinat  inainte de nastere pentru ca, frica de schimbare ia forme paranoice. Se uita, se adauga, se minte si se tradeaza dar nimeni nu verifica si nimeni nu este pedepsit pentru ca institutiile create in acest scop de stat au intrat in servitute fata de interese straine statului.
     Alesi pentru a administra si imbogati tara, conducatorii postdecembristi ai acesteia si-au facut legi strambe pentru ei, legi in urma carora au transformat tara in propria lor feuda si judetele sau zonele in feude ale unor mici dictatori.
     Au creat institutii si functii cu salarii exorbitante in care si-au promovat acolitii fara pregatire, familiile, rudele, prietenii, amantele sau clica santajabila, pastrand si pentru ei functii in care sa se retraga pentru batranete deosebit de fericite intr-o tara cu batrani deosebit de nefericiti.
      In statul lor nedrept, in care competenta este cantarita de mai putin competenti dar impovarati cu diplome suspecte, avem justitie fara dreptate, coruptie fara corupti, tradare fara tradatori si interes national dar ne distrugem natiunea. Idealistii care au luptat pentru dreptate sunt aruncati in saracie iar profitorii care ne-au distrus in interior, pleaca in exterior la scoli, la tratamente, la distractii si cel mai grav, la afaceri cu banii dobanditi la noi.
      In statul lor de drept, sunt lasati in uitare urmasii luptelor pentru emancipare, pentru unire, pentru independenta sau pentru supravietuirea ca natiune iar luptatorilor impotriva comunismului ( regim recunoscut ca ilegal si imoral, cu milioane de victime la activ) li se intind si uneori li se acorda mici firimituri in comparatie cu fostii tortionari care continua sa duca viata de nababi cu pensii sau remuneratii care depasesc limita imaginabilului si a bunului simt.
      In perioada post-decembrista s-a jefuit cu mult peste 1000 miliarde de euro si aceasta nu ar reprezenta o problema fatala daca aceste valori s-ar fi transformat in capital disponibil a fi investit pentru dezvoltarea Romaniei dar, frica pentru urmarile dobandirii averilor pe cai nu tocmai legale a facut ca aceste disponibilitati colosale sa fie externalizate din Romania si ascunse sau  folosite in diferite colturi ale lumii, lipsind tara de principala sursa de finantare a marilor investitii.
      In concluzie, Statul Roman este grav bolnav si necesita diagnostic si tratament de urgenta, altfel va ramane o capusa peste Romania, capusa care, ar putea sa moara odata cu purtatorul peste care s-a asezat, daca ramanem in continuare in blocaj.
      Nu trebuie mizat la nesfarsit pe naivitatea poporului pentru ca asistarea permanenta la suferinta, la nedreptate sau la esec poate sa aiba efecte catastrofale necunoscandu-se nici limita ingeniozitatii acestuia si nici viteza sau forta cu care aceasta se poate propaga astfel ca, daca dorim sa dainuie ca stat, Romania nu poate prelungi la nesfarsit razboiul cu proprii sai catateni.
     
          Nota:
     Prezentul Program este un jalon care nu cuprinde toate relele sau bunele din societatea romaneasca lista finala cu investitii, masuri urgente sau termene urmeaza a fi completata si finalizata doar dupa analizarea constatarilor si propunerilor cuprinse in raportul final al auditului prevazut in Program.
     Programul se intinde pe o perioada de 23 de ani din care, primul an este destinat pregatirii implementarii iar ultimii 5 ani se impune completarea cu programe de reconversie profesionala in vederea absorbtiei personalului care se disponibilizeaza treptat, pe masura finalizariii investitiilor masive.
     Daca in cursul derularii Programului apar situatii care nu au putut fi prevazute, se impune a se da prioritate interesului national, cu compensatii decente si urgente.
     In functie de datele obtinute pe percurs, initiatorii Programului pot aduce completari, precizari sau explicatii suplimentare la prezentul Program.
     Intre Fondul Suveran propus de PSD si Fondul National de Dezvoltare, care reprezinta esenta strategiei din prezentul Program, exista o diferenta totala, atat in privinta surselor de alimentare a acestuia cat si a volumului, a modului sau a perioadei cand poate fi afectat bugetul de stat.
     Implementarea Programului necesita atragerea anuala a cca. 500.000 de lucratori in primii 8 ani, numarul angajatilor urmand a ajunge in anul 2025 la cca. 9 milioane, numar optim pentru functionarea statului in conditii de normalitate.
     Programul nu reprezinta o pregatire speciala pentru UE, pentru NATO sau pentru orice alta grupare ci o pregatire pentru perpetuarea existentei Romaniei ca stat, pentru viitorul urmasilor nostri pentru ca,
     - este inadmisibil ca stat sa ai mai multi pensionari decat angajati,
     - sa detii al doilea port ca importanta din Europa si sa nu realizezi beneficii in urma lui,
     - sa detii 7 mil. hectare de padure si sa nu realizezi beneficii,
     - sa fii al treilea stat ca bogatii din Europa dar, cel mai sarac,
     - din exportator sa devii importator, din bogat sa devii sarac,
     - sa fii membru al UE dar sa nu fii capabil sa atragi pomana acesteia,
     - sa fii membru a NATO dar sa-ti distrugi industria de aparare si sa-ti dotezi armata cu vechituri,
     - sa lasi omul sa vanda 2 litri de lapte pentru asi cumpara 1 litru de apa si, contrar tuturor regulilor scrise sau nescrise, sa alegi ca si conducator pe cel mai putin indicat lasand specialistul sa plece la concurenta.
     La ora actuala, datorita nedreptatilor sau exceselor care se perpetueaza de prea mult timp, in intreaga lume, populatiile acesteia se afla in cautarea febrila a unui ALTCEVA fata de ceea ce le-a fost oferit pana in prezent, un ALTCEVA pentru a carui surprize sau necunoscute, Romania nu-si mai poate permite sa fie surprinsa nepregatita asa cum a fost suprinsa de fiecare data, fara program si lasata sa alerge pentru atenuarea efectelor in locul inlaturarii cauzelor.
     Pentru salvarea Statului Roman prin scoaterea acestuia de sub robia politicii de santaj si declansarea expansiunii politico-economice prin care sa se recupereze de urgenta nerealizarile trecutului, se impune analizarea, imbunatatirea, adoptarea si implementarea urgenta a Programului care face parte integranta sin prezenta Strategie.


        Evoluţia P.I.B. în principalele 21 de state europene si evolutia PIB in Romania,
 la cresteri de 8% si 10% anual, pe durata celor 23 de ani


  Nr.
     Ţara
         PiB-2016%
2018
2023
2028
2033
2038
2040
   0Bl
1
Germania
3467
3%
3571
3949
4507
5200
6000
6344

2
Anglia
2780
3%
2843
3146
3588
4140
4774
5050
3%-
3
Franţa
2664
3%
2743
3096
3463
3996
4608
4875

4
Italia
1846
3%
1901
2013
2399
2769
3193
3378
3%-
5
Spania
1242
3%
1279
1415
1614
1863
2148
2272
3%+
6
Rusia
1132
4%
1177
1432
1741
2116
2573
2782
4%++
7
Olanda
  762
3%
  784
  868
  990
11742
1318
1394

8
Turcia
  751
5%
  788
  956
1218
1553
1979
2182
5%+
9
Elveţia
  651
3%
  670
  742
  846
  976
1126
1191

10
Suedia
  512
3%
  527
  608
  702
  811
  938
  994

11
Polonia
  473
4%
  492
  577
  702
  852
1035
1189
4%+
12
Belgia
  465
3%
  479
  553
  628
  726
  839
  889

13
Austria
  384
3%
  395
  456
  527
  608
  702
  744

14
Norvegia
  366
3%
  376
  433
  500
  577
  667
  707
3%+
15
Danemarca
  301
3%
  310
  357
  412
  476
  550
  588

16
Irlanda
  254
3%
  261
  300
  346
  400
  462
  491
3%+
17
Finlanda
  234
3%
  241
  278
  321
  371
  430
  456
3%+
18
Portugalia
  205
3%
  211
  244
  282
  325
  377
  400

19
Grecia
  194
4%
  202
  245
  298
  362
  440
  475

20
Cehia
  185
4%
  192
  234
  284
  345
  420
  454
4%+


18868





36855


21
România
  181
8%
  195
  262
  380
  553
  817
  959



  181
10%
  199
  287
  461
  740
1188
1436


- Din listă lipseşte Izraelul, cu un PiB de 306 în 2016
- Creşterea estimată pentru România este mică în comparaţie cu frontul investiţional şi istoricul creşterii PiB-urilor în alte state (Turcia, Polonia, Italia, Spania, Irlanda, China etc.)

           POZITIA ROMANIEI INTRE CELE 21 DE STATE IN FUNCTIE DE PIB 2017:

     - locul 2 ca front de investitii (dupa Rusia)
     - locul 3 ca bogatii (dupa Rusia si Franta)
     - locul 9 ca populatie
     - locul 21 ca PIB (0,9 din PIB-ul total al celor 21 de state)
     - 1 :18 - raport intre PIB Romania si PIB Germania
               
                 Evolutia PIB in cazul cresterii anuale prognozate la 8%
     2023 - locul 18
     2028 - locul 15
     2033 - locul 14
     2038 - locul 12
     2040 - locul 12
     La finalul programului, locul 12 ca PIB (2,5% din PIB-ul celor 21)
         1 :6,5 - raport intre PIB Romania si PIB Germania

                Evolutia PIB in cazul cresterii anuale cu 10%
     2023 - locul 17
     2028 - locul 15
     2033 - locul 12
     2038 - locul 9
     2040 - locul 8
     La finalul programului, locul 8 ca PIB (3,7% din PIB-ul celor 21)
          1 :4,5 - raport intre PIB Romania si PIB Germania

                       Nota:
          La estimarea ritmurilor de crestere anuala a PIB-urilor celor 21 de tari s-a tinut cont de faptul ca:
     a) tarile dezvoltate puternic au front investitional redus, bazat mai mult pe modernizari sau plusvaloare ceea ce asigura in general avansuri de 3 sau maxim 4% anual
     b) Rusia dispune de cel mai mare front investitional dintre cele 21 de state si ar putea obtine un avans anual similar Romaniei dar are numeroase obstacole create de tendintele sale imperiale si este prea dependenta de preturile materiilor prime pe care le exporta
     c) Turcia a profitat din plin de oportunitatile crizei si si-a triplat PIB-ul in ultimii ani. Dispune inca de front investitional masiv care i-ar putea asigura inca multi ani un avans substantial dar se afla in vecinatatea celui mai mare cazan in fierbere si avantajele pot deveni dezavantaje.
     d) Polonia a profitat de oportunitatile crizei si s-a dezvoltat intr-un ritm mijlociu si constant dar cu mari rezerve de dezvoltare continua inca multi ani.
     e) S-au avut in vedere si alte elemente comparative.

     Consideram ca ritmul anual de crestere a PIB-ului Romaniei respectiv de 8-10% reprezinta o estimare subiectiva, posibilitatile putand permite, in anumiti ani, cresteri cu mult mai mari.

                               Nota:
                    La intocmirea Strategiei Program s-a tinut cont EXCLUSIV de interesul Romaniei, astfel:
          - Interesul obiectiv. Necesitatea MOMENTULUI ZERO tinandu-se cont de faptul ca,ratarea tuturor  oportunitatilor aparute pentru Romania in ultimii 27 de ani posrevolutionari au facut ca, in loc sa  se reduca decalajul intre Romania si tarile dezvoltate, acesta creste necontenit de la an la an iar        prin vanzarea rezervelor strategice si imprumuturi care secatuiesc tara si ipotecheaza viitorul    urmasilor nostri, ipoteza prelungirii situatiei pentru identificarea si pedepsirea vinovatilor se   transforma din necesitate obiectiva in pericol potential prin perpetuarea starii de blocaj.
        - Interesul preventiv:     Conjuncturile politice, economice sau militare din vecini, din Europa si din  lume.  Pericolul de a fi din nou surprinsi nepregatiti in fata evidentei resetarii politice din lume si din Europa  in care ne-am integrat, impune parteneriate solide cu principalele puteri  economice pentru a putea beneficia de orice oportunitate care se iveste si pentru a evita orice surpriza neprevazuta.
             - Interesul pentru aparare. Conservarea Romaniei ca Stat consolidat aparat prin parteneriate militare  avantajoase, de lunga durata, impune incetarea retoricii de confruntare, scoaterea Romaniei din starea de servitute fata de marele  capital, scoaterea institutiilor statului din starea de servitute fata de factotul politic si scoaterea populatiei din starea de servitute fata de stat, de institutii sau entitati colaboratoare  cu statul si fata de capriciilor unor lucratori a acestora.
          - Necesitarea reconstituirii si consolidarii unei economii strategice care sa se afle sub controlul             sau decizia finala a statului, ca garantie suplimentara pentru necunoscutele viitorului.
          - Degrevarea bugetului de necesitatea completarii lui prin imprumuturi si vanzari, impactul pentru  stabilitatea economica si sociala precum si avantaje in repozitionarea Romaniei in lume.
          - Necesitatea reconcilierii nationale dupa decenii de invrajbire si promovare a starii conflictuale             intre absolut toate segmentele, grupurile si categoriile sociale, intre membrii aceleiasi grupari             precum si intre toate acestea luate individual si stat.

          NOTA: Datorita nedifinitivarii stabilirii proprietatilor, a lipsei cadastrului national si a                   risipirii inutile sau a ascunderii capitalui dobandit ilicit, economia reala a suferit din   cauza lipsei de capital autohton insa momentul zero cuprins ca parte importanta a prezentului   program va reprezenta una dintre modalitatile prin care se va produce inlaturarea chingilor  in care acesta este incorsetat si introducerea lui in investitiile din tara.
          Prin implementarea Strategiei Program, reprezentantii alesi sau numiti ai poporului vor fi nevoiti sa renunte la patriotismul de fatada, strategia Program fiind intocmita pentru o Romaniei  membra a NATO si a UE dar, poate fi aplicata  si in cazul aparitiei vreunei sincope in existenta sau parasirea acestora.
             In cazul in care factorii de decizie intampina greutati in intelegerea si implementarea Strategiei Program, initiatorii acesteia precum si unii dintre revolutionari, pot asigura consilierea necesara sau chiar preluarea unor atributii de coordonare si control.

             
             Autor: Vasile Farcas     
Pagini: [1] 2 3 ... 15