Main Content:

Pagini: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 149

"Vă rătăciţi neştiind Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu." (Matei, 22,29)

  • DAN PERJU
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 7287
  • Vezi Profilul

   TUTUROR CRESTINILOR DE RIT ROMANO CATOLIC:

    HRISTOS A INVIAT!

    DOMNUL SA FIE CU VOI!

     PACE!

    UN PASTE FERICIT!
Memorat
  • DAN PERJU
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 7287
  • Vezi Profilul


   TUTUROR CRESTINILOR DE RIT ROMANO CATOLIC:

    HRISTOS A INVIAT!

    DOMNUL SA FIE CU VOI!

     PACE!

    UN PASTE FERICIT!

[/color]
Memorat
  • Ionescu
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 2590
  • Vezi Profilul WWW

Prea multe Sarbatori avem, Dane. Mereu suntem intrerupti de la cele lumesti de sarbatori.
Parca Dumnezeu Insusi are grija ca pana la El sa ne manance sfintii.
Ca noi sarbatorim si pilduim intruna. Cum apare indemnul 'Ucide nedreptatea!' cum apare porunca 'Sa nu ucizi!'
Eu nu inteleg cum merg lucrurile pe lumea asta, sau in tara asta, sau intre revolutionari.
Memorat

Perplex in forma continuata.
  • LRD-S ,NR.47
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 4091
  • Nihil sine Deo!
  • Vezi Profilul

Floriile - Intrarea lui Hristos in Ierusalim

Sarbatoarea Intrarii lui Hristos in Ierusalim este cunoscuta in popor sub denumirea de Florii. Parintele profesor Ene Braniste afirma ca aceasta sarbatoare se mai numea si Duminica aspirantilor la Botez, deoarece in aceasta zi catehumenii, care fusesera admisi la Botez, mergeau la episcop pentru a primi Crezul ca marturisire de credinta. Aceasta duminica a purtat si denumirea de Duminica gratierilor, pentru ca in cinstea ei, imparatii acordau gratieri.

Biserica vede in aceasta sarbatoare inaintarea lui Hristos spre jertfa de pe cruce. El putea sa evite moarte, insa, o primeste de buna voie pentru a o birui. Lui nu-i este impusa moartea ca o necesitate, asa cum ne este impusa noua. De aceea El moare pentru altii, nu pentru Sine. El nu avea pacatul imprimat in firea Sa, ca noi toti, pentru ca S-a nascut ca om prin voia Sa.

Existand din vesnicie ca Dumnezeu, El a luat firea omeneasca, dar a incadrat-o in ipostasul dumnezeiesc. Daca s-ar fi nascut ca orice om din pacat, prin pasiune omeneasca, ar fi murit pentru El si nu pentru noi. Ar fi ramas in moarte ca orice om, deci nu ar fi inviat. Intrarea in Ierusalim este o prefigurare a Intrarii in Ierusalimul ceresc. Astfel, nu intamplator noi cantam in noapte de Pasti: "Lumineaza-te, lumineaza-te noule Ierusalim".

In legatura cu acest eveniment, evanghelistul Matei noteaza: "Spuneti fiicei Sionului: Iata imparatul tau vine la tine bland si sezand pe asina, pe manz, fiul celei de sub jug" (Matei 21, 5). In interpretarea Sfintilor Parinti, asina preinchipuie poporul iudeu, in timp ce manzul prefigureaza neamurile care urmau sa fie chemate la credinta.

Aceasta interpretare este dreapta, pentru ca stim ca iudeii il vor prigoni pe Hristos si paganii Il vor primi. Cei mai multi dintre pagani vor fi purtatori de Hristos de-a lungul istoriei si vor intra cu El in Ierusalimul de sus, in Imparatia cerurilor.

"Acestea nu le-au inteles ucenicii Lui la inceput, dar cand S-a preaslavit Iisus, atunci si-au adus aminte ca acestea erau scrise pentru El si I le-au facut Lui". In general, ucenicii au inteles foarte putin din ceea ce s-a intamplat cu Invatatorul lor pana cand El le-a sporit intelegerea (Luca 24,45) si Duhul lui Dumnezeu i-a luminat cu limbi de foc. Numai atunci au priceput ei toate lucrurile, aducandu-si-le aminte.

Sfantul Ignatie Brancianinov vede in "Manzul asinei" si altceva. Acest manz il descopera pe omul manat de pofte dobitocesti, lipsit de libertatea sa duhovniceasca, legat de impatimire si de obisnuinta vietii trupesti. Invatatura lui Hristos desface asinul de iesle, adica de implinirea voii pacatoase si trupesti. Dupa aceea, Apostolii aduc asinul la Hristos, isi pun pe asin hainele: pe el Se asaza Domnul si savarseste pe el intrarea in Ierusalim.

Asta inseamna ca dupa ce omul paraseste viata pacatoasa, este adus la Evanghelie si imbracat, ca in niste haine apostolesti, in cunoasterea lui Hristos si a poruncilor Lui. Atunci Se asaza pe el Domnul, aratandu-i-Se duhovniceste si salasluind duhovniceste in el, precum a binevoit a fagadui: "Cela ce are poruncile Mele si le pazeste pe ele, acela este cel ce Ma iubeste: si cel ce Ma iubeste, iubit va fi de Tatal Meu. De Ma iubeste cineva, a grait El, cuvantul Meu va pazi; si Eu il voi iubi pe el, si Ma voi arata lui; si Tatal Meu il va iubi pe el, si la el vom veni, si locas la dansul vom face" (Ioan 14, 21, 23).

Astfel, Hristos Se asaza pe insusirile firesti ale omului care s-a supus Lui, care si-a insusit invatatura Lui cea atotsfanta, si il aduce, sezand pe el, in cetatea duhovniceasca a lui Dumnezeu, in Ierusalimul al carui ziditor este Dumnezeu, nu omul.

Multimea Il primeste pe Mantuitorul in Ierusalim cu aceste cuvinte: "Osana Fiului lui David; binecuvantat este Cel ce vine intru numele Domnului! Osana intru cei de sus!" (Matei 21, 9). Invierea lui Lazar era cauza careia i se datora, in cea mai mare masura, aceasta primire insufletita. Dar sa nu uitam, ca acelasi popor care-L slavise si-L primise ca pe un imparat, peste cateva zile va striga, incitat de farisei si de carturari: "Rastigneste-L! Rastigneste-L!".

Evreii care participau la aceasta sarbatoare, asteptau de la Hristos sa fie un conducator care sa modifice situatia politica in folosul lor, si nu un Dumnezeu coborat printre oameni, spre a-i izbavi de pacat. E adevarat ca au existat si multi iudei care s-au daruit Domnului, crezand in El fara sovaiala.

Dupa modelul multimii din cetatea Ierusalimului care l-a intampinat pe Mantuitorul cu ramuri de finic, Biserica Ortodoxa a randuit ca in aceasta zi sa imparta credinciosilor ramuri de salcie binecuvantate. Ramurile de salcie simbolizeaza biruinta asupra mortii prin invierea lui Lazar si prevestesc biruinta asupra mortii prin Invierea lui Hristos.

In duminica Floriilor, Biserica a randuit sa fie dezlegare la peste. In seara acestei duminici, incep deniile din saptamana Sfintelor Patimi.

Adrian Cocosila
http://www.crestinortodox.ro/floriile/88561-floriile-intrarea-lui-hristos-in-ierusalim
Memorat

Nihil sine Deo!!
  • LRD-S ,NR.47
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 4091
  • Nihil sine Deo!
  • Vezi Profilul

Domnule administrator,va rog,daca se poate,sa adaugati la TITLUL acestui TOPIC,urmatorul continut:BIBLIA ORTODOXA-VECHIUL si NOUL TESTAMENT,SE POATE CITI LA PAGINA 1.
(solicit acest lucru deoarece,tendinta cititorilor este sa citeasca ultima pagina,ne-observand ca pagina 1 este mai importanta si mereu de actualitate)
Va multumesc.
Memorat

Nihil sine Deo!!
  • mercurie
  • Vizitator

Prea multe Sarbatori avem, Dane. Mereu suntem intrerupti de la cele lumesti de sarbatori.
Parca Dumnezeu Insusi are grija ca pana la El sa ne manance sfintii.
Ca noi sarbatorim si pilduim intruna. Cum apare indemnul 'Ucide nedreptatea!' cum apare porunca 'Sa nu ucizi!'
Eu nu inteleg cum merg lucrurile pe lumea asta, sau in tara asta, sau intre revolutionari.

Neamurile sunt lasate de Dumnezeu...Nu credinta ne impiedica sa ne ocupam de cele lumesti, ci necredinta. Ne dam cu stangul in dreptul si mai primim suturi si de pe la altii. Suntem inca in top la avorturi; neamul are ca sport de masa minciuna, viclenia, hotia, curvia si cu un asemenea profil este stiut ca se surpa orice imparatie. Istoric, este cunoscut ca legea , indiferent cat de bine facuta , este pentru infractori, adica pt un procent redus din populatie, pentru ceilalti este nevoie de Dumnezeu..
  Mai deunazi auzeam un duhovnic cu  har, spunandu-le romanilor sa se roage la Dumnezeu "pentru conducatori buni, pentru neamul si Tara Romaneasca".., daca mai vrem sa avem soarta in Europa
Memorat
  • teodora11
  • Full Member
  • ***
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 229
  • M-au rănit, m-au închis, dar nu m-au ucis !
  • Vezi Profilul

Celor care au postit întreg Postul Păresimilor, sper că acesta le-a fost uşor şi cu folos duhovnicesc.
Doresc însă TUTUROR (şi celor ce au postit şi celor ce nu au postit) un PAŞTE  FERICIT ! cu LUMINA în case şi în suflete, cu sănătate şi înţelegere !

De bine tuturor ! Ce-mi doresc mie vă doresc şi vouă !

Cristina Teodora DÂRJAN
Memorat

M-au rănit, m-au închis, dar nu m-au ucis !
  • LRD-S ,NR.47
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 4091
  • Nihil sine Deo!
  • Vezi Profilul

Sfânta Lumina de la Ierusalim. Miracolul a intrat în atentia simpozioanelor Armatei romane, care l-a catalogat drept «fenomen globular» | VEZI FILM
15-04-2009

O mare minune nu înceteaza sa se faca cunoscuta de mai bine de 1.500 de ani! Zeci de mii de oameni au povestit pe parcursul timpului minunea sfintei lumini ce singura se aprinde în interiorul Sfantului Mormânt de la Ierusalim, cât si la cei cu credinta adevarata care asteapta în exteriorul bisericii cu lumânari în mâna. Romanii au avut ocazia sa afle despre ceremonia focului sacru din cartea parintelui Iosif Trifa, “Pe urmele Mântuitorului”, dupa un pelerinaj la locurile sfinte din anul 1925. O alta marturie este cea a parintelui Cleopa (în cartea “Pelerinul Român”) care a fost la Sfântul Mormânt în anul 1975, cât si cea a parintelui Constantin Galeriu (cartea “Duhovnici romani în dialog cu tinerii”) din anul 1993 si multe alte mii de marturisiri ale romanilor care au participat la slujba Învierii de la Mormântul Sfânt.

Multi au încercat sa desfiinteze cu fel si fel de argumente si povesti aceasta minune a crestinitatii, dar aprinderea spontana a lumânarilor din mâna credinciosilor nu a putut-o explica nimeni! Chiar si în cadrul simpozioanelor de parapsihologie din interiorul armatei s-a dezbatut problema aprinderii sfintei lumini, încercând sa analizeze stiintific miracolul, fiind descris de ei drept fenomen globular. Vom detalia si acest subiect, dar mai întâi sa povestim putin din istoria acestui moment divin. Primele relatari despre Sfânta Lumina de la mormântul Mântuitorului nostru dateaza undeva în jurul secolului IV d.h. Nu putini au fost cei care au istorisit cu lux de amanunte momentul sfant în care “lumina Invierii” s-a pogorât pe pamânt. Egeria, o calugarita spaniola, a fost martora si a relatat în documente evenimentele Saptamânii Mari si ale Sfintei Lumini din Ierusalimul anului 384. Sfântul Ioan Damaschin (675-749), în opera sa poetica, face referire clara la Sfânta Lumina. Barnard, un calugar occidental, scrie în lucrarea sa “Itinerar” ca a fost martor al Luminii Sfinte în anul 870. Ahmed ibn al-Kassa, un jurist arab († 936), face una din primele referiri la proprietatile miraculoase ale Sfintei Lumini: „Desi e aprinsa, lumânarea nu te arde”. Papa Urban al II-lea, în anul 1095, cu un an înaintea celei dintâi mari cruciade pentru eliberarea Locurilor Sfinte, pomeneste într-un discurs scris ca, la Ierusalim, în Vinerea Patimilor „toate luminile din Sfântul Mormânt si dimprejur, care au fost stinse, se reaprind la porunca divina”.
Patriarhul, perchezitionat
La ora 13.00, la Altarul grecesc se savârseste Vecernia, care dureaza pâna la aproximativ ora 14.00. Dupa terminarea vecerniei, patriarhul înconjoara de trei ori Sfântul Mormânt, iar apoi se dezbraca de vesmintele arhieresti, ramânând doar în stihar (o pânza alba). Este controlat riguros de catre politistii evrei ca nu cumva sa detina vreo sursa de foc, bricheta, chibrit etc. La aceasta perchezitie asista si reprezentanti din partea musulmanilor, catolicilor, iudeilor, copti, armeni si altii. Dupa ce este controlat, se rupe sigiliul de pe usa, iar patriarhul intra înauntru cu un musulman, care îl supravegheaza neîntrerupt. Pe Sfântul Mormânt se afla presarata vata din Vinerea de dupa Prohod. Pe aceasta vata se lasa de la sine o umezeala, ca un fel de roua, si patriarhul, sub supravegherea musulmanului, se asaza în genunchi si se roaga lui Dumnezeu sa trimita din Cer Lumina. Sfânta Lumina vine diferit de la an la an si aprinde vata umezita de pe Mormânt. Dupa ce vata s-a aprins, patriarhul o ia cu mâinile si o pune în doua cupe, pe care le da diaconilor sa le duca în Sfântul Altar, iar el aprinde, din acea vata, doua manunchiuri mari de lumânari si iese împreuna cu musulmanul afara din Sfântul Mormânt, dându-le Lumina celor prezenti acolo. Autoritatile locale controleaza încaperea în care se afla Sfântul Mormânt de vineri, dupa slujba Prohodului, când se presara vata, ca nu cumva sa existe înauntru vreo sursa de foc. Dupa ce se termina de controlat fiecare coltisor, usa se sigileaza si nimeni nu mai are acces înauntru pâna dupa Vecernia din Sâmbata Mare, când intra patriarhul împreuna cu musulmanul care-l supravegheaza. Am uitat sa spun ca toate candelele si lumânarile din interiorul bisericii si Sfântului Mormânt sunt stinse ca nu cumva cineva sa “fraudeze” aprinderea Sfintei Lumini. Dar miracolul nu se produce numai în interiorul mormântului, ci si în afara sa. Multi povestesc cum au vazut venind din cer ori bulgari de lumina, coloane de lumina, sau lumina sub forma de fulger aprinzând mai multe lumânari de-odata. Toti cei care se duc de Pastele Ortodox la Sfântul Mormânt povestesc ca focul lumânarii nu arde timp de vreo trei minute. Multi s-au fotografiat si au înregistrat video cum îsi “spala” fata cu acest foc divin fara sa le ia foc nici macar parul.

Marturii ale pelerinilor
“Una dintre putinele minuni care au loc, în fiecare an, în zilele noastre este aceea a aratarii Sfintei Lumini la Sfântul Mormânt în noaptea de Înviere, adica a acelei lumini neaprinse de mana omeneasca. Asupra acestui lucru exista numeroase marturii, sute si sute de credinciosi fiind prezenti în momentul când, în noaptea Învierii lui Hristos, lumineaza pe pamânt pentru câteva clipe un foc nematerial, o lumina care poate fi tinuta în mâna fara a te arde.” Ieromonah Petroniu Tanase.

Schitul Prodromu, Muntele Athos
“Când a fost parintele Petroniu la Sfantul Mormânt, Sfânta Lumina a venit asa: Când s-a facut rugaciunea pentru Sfânta Lumina, deodata a venit un stâlp de foc si s-a speriat toata lumea, a venit deasupra Sfantului Mormânt, s-a despicat în trei, un stâlp de foc a mers la Golgota, unul la Mormântul Domnului si unul la Biserica Sfintei Învieri. În trei stâlpi s-a facut Lumina aceasta, caci nu vine în fiecare an la fel, aici sunt taine mari. De aici ar trebui catolicii sa se întoarca la Pastile ortodox, dovada adevarului: Sfânta Lumina! Catolicii trebuie sa se întoarca la ortodoxia credintei, caci au facut mare greseala când au modificat data Pastilor dupa voia lor, si nu dupa voia lui Dumnezeu. Iata o minune, care de 2.000 de ani se tot repeta, dovada Învierii sigure a lui Iisus Hristos. Dar ce sa spuna sectarii, ca ei n-au nici Pasti, nici Craciun, toate le fura de la ortodocsi? Ortodoxia este singura credinta mântuitoare, care îl mântuie pe omul creat de Dumnezeu!” - Parintele Cleopa Ilie. Iata ce marturiseste Patriarhul Ierusalimului Diodor I: “Îmi gasesc drumul prin întuneric în camera interioara unde cad în genunchi. Aici spun anumite rugaciuni care ne-au fost transmise de-a lungul secolelor, si dupa aceea astept. Câteodata astept câteva minute, dar în mod obisnuit minunea se întâmpla imediat dupa ce am spus rugaciunile. Din mijlocul pietrei pe care a fost culcat Iisus se revarsa o lumina nedefinita, în mod normal cu o tenta albastrie, dar culoarea se poate schimba si lua multe nuante. Nu poate fi descrisa în cuvinte omenesti. Lumina rasare din piatra ca si ceata care se ridica deasupra unui lac, piatra pare fi acoperita de un nor, dar este lumina. Lumina se comporta diferit în fiecare an. Uneori acopera doar piatra, alteori lumineaza tot Mormântul, asa încât oamenii de afara vad Mormântul plin de lumina. Lumina nu arde! - niciodata nu mi-am ars barba în toti cei 16 ani de când sunt Patriarh al Ierusalimului si am primit Focul Sfânt. Lumina are alta consistenta, diferita de lumina focului care arde în candela. La un moment dat, Lumina se înalta si formeaza o coloana în care focul este de natura diferita, asa ca pot aprinde lumânarile mele de la ea. Dupa ce am primit flacara, ies si dau Focul întâi Patriarhului Bisericii Ortodoxe Armene, apoi Patriarhului Copt si dupa aceea tuturor celor prezenti în Biserica”. Parintele Galeriu confirma povestea doamnei Ioana Elena Corneanu din noaptea Invierii: “Înghesuita si miscata de valul lumii, îmi plângea inima. Parca ma vedeam parasita de Dumnezeu - Doamne, m-ai lepadat de la fata ta! Luata de multime, trec pe lânga Piatra Ungerii, prin spatele Bisericii Sfantului Mormânt. Apoi, o putere m-a miscat înainte si deodata am ajuns la piciorul scarii care urca spre Golgota. Acolo, m-am strecurat prin multime si am ajuns sus, pe aripa din dreapta a Bisericii Golgotei. Ma tineam cum puteam. Patriarhul a intrat în Sfântul Mormânt. Ma rugam cu lacrimi. Deodata, apar fulgere de lumina si scântei, ca margelele, ca globuletele. Într-o mâna aveam manunchiul de 33 de lumânari, în cealalta, cinci lumânari, întinse ca în rugaciune spre lumina. Închid o clipa ochii, ca fulgerata, iar când îi deschid, vad manunchiul de 33 de lumânari aprinse. Se aprind si celelalte cinci, si lumea aprinde de la mine. Fata îmi e scaldata în lacrimi“.

S-a crapat marmura
În anul 1579, conform marturiilor istorice, armenii au dat bani sultanului Murat IV pentru a li se da voie sa intre în Biserica Sfântului Mormânt si sa tina ei slujba de Înviere. Sultanul le-a dat voie, iar armenii au patruns în biserica si au încuiat usile, lasându-i pe ortodocsi afara. Cuprins de disperare la vederea celor întâmplate, Patriarhul Ortodox a îngenuncheat pe treptele bisericii si s-a rugat lânga una dintre coloane. În timp ce se ruga, coloana de lânga el s-a despicat, lasând lumina sa vina afara prin fisura si sa aprinda facliile Patriarhului. Coloana exista si astazi (vezi foto). Calugarul rus Daniel povesteste, la anul 1106, despre minunea Sfintei Lumini si despre ceremoniile legate de aceasta într-o maniera foarte detaliata. El arata ca Patriarhul merge în Biserica Sfântului Mormânt cu doua lumânari. Acolo îngenuncheaza în fata lespezii pe care a fost asezat Mântuitorul dupa coborârea dupa Cruce. Rosteste rugaciuni si în acel moment se petrece minunea. Lumina apare chiar din lespede - o lumina albastruie, greu de descris, care în cele din urma aprinde candelele cu untdelemn si lumânarile Patriarhului. Aceasta este Sfânta Lumina, care iese din Mormânt si aprinde si lumânarile credinciosilor din biserica. Bine-cunoscutul istoric musulman Al Biruni scrie: “Un guvernator musulman a înlocuit fitilul lumânarilor cu sârma din arama, ca lumânarile sa nu se poata aprinde. Când a venit însa focul, arama s-a aprins.” În cadrul simpozionului Actiuni Energo Informationale - Securitate si Aparare în Uniunea Europeana Strategii XXI, Bucuresti 17-18 aprilie 2008, s-a discutat despre fenomenul de la Mormântul Sfânt. Sa urmarim ce spun si dânsii: Fenomenul de “venire a Sfintei Lumini la Mormântul Domnului a fost relatat de numerosi observatori, printre care si ieromonahul Ioanichie Balan. Se pare ca el se manifesta din anul 1326, când Ierusalimul era sub ocupatia turceasca si a aparut prima data în biserica Sfantul Iacob din apropierea Sfantului Mormânt, odata cu craparea inexplicabila a unui stâlp de marmura din biserica, în vârful acestuia si dupa aceasta si la Mormântul Sfânt. Conform altor relatari, fenomenul se repeta de 20 de veacuri, din an în an, la Mormântul Domnului Iisus Hristos aflat la Ierusalim, în Sâmbata Mare a Pastelui, între orele 12.30 si 13.30, în timpul Vecerniei mari. Mormântul (la care are loc fenomenul) e controlat înca din noaptea Vinerii Mari de câtiva politisti civili necrestini, un arab, un turc si un israelian, care verifica obiectele si lespedea mormantului pentru ca aceasta sa nu aiba vreo sursa de foc si controleaza corporal pe arhiereul grec care presara vata pe mormânt. Dupa 15-20 minute de “fierbinte rugaciune”, usile mormântului sunt deschise si se observa o lumina puternica, ca o scânteie luminoasa de fulger, coborând în zig-zag din cupola mare a bisericii. Patriarhul aduna cu mâinile vata aprinsa de o flacara galben verzuie, care timp de câteva minute nu arde, si o pune în doua cupe de aur gaurite. Multi se ating de flacara cu fata, cu mâinile, cu hainele fara a se arde. Abia dupa câteva minute flacara arde normal. Astfel, descarcarea luminoasa sub forma de fulger reprezinta premisa formarii de fulger globular, conform urmatoarei succesiuni posibile de fenomene fizice: a) E de presupus ca peretii bisericii realizeaza prin gradul scazut de umezeala, o relativa izolare electrostatica a cupolei metalice în raport cu solul. Aceasta cupola se încarca astfel cu o sarcina  electrostatica suficient de mare, sub actiunea gradientului de câmp electric dintre sol si nori (de peste 200 V/m), generat de sarcina norilor, sarcina cupolei mentinându-se atât timp cât aerul din biserica e uscat (neîncarcat cu vapori de apa si saruri). b) Când în biserica lumea vine în numar mare, dupa cele 15-20 de minute de “rugaminti fierbinti” ce preced aparitia fenomenului, aerul din biserica se încarca cu o cantitate relativ mare de aerosoli (vapori de apa si saruri) produsi prin transpiratie, devenind astfel bun conducator de electricitate. La deschiderea usilor mormântului, acesti aerosoli patrund în incinta mormântului, facând aerul bun conducator de electricitate si sarcina cupolei se descarca sub forma de fulger obisnuit, fenomen facilitat de condensul de apa de pe mormânt (“roua divina”) si de rolul de cavitate rezonanta pentru undele electromagnetice, realizat de constructia cupolei bisericii, (rezonanta electromagnetica a acesteia slabind legaturile interatomice facilitând ionozarea)”. Dar ce explicatii stiintifice sa dai atunci când lumânarile se aprind singure în exteriorul bisericii numai în acea noapte sfânta? Ca sa nu mai vorbim ca între anii 400 si 1800 oamenii care asistau la aceasta slujba nu erau atât de multi asa cum sunt acum. Dar pentru ca aceasta minune s-a raspândit atât de puternic catre cunoasterea tuturor, acum, an de an, Ierusalimul este ticsit de oameni în perioada Pastelui Ortodox pentru a primi aceasta lumina nu numai în lumânare, ci si în interiorul fiintei lor.
http://www.gardianul.ro/index.php?pag=nw&id=133383&catid=63&p=sfnta-lumina-de-la-ierusalim-miracolul-a-intrat-n-atentia-simpozioanelor-armatei-romane-care-la-catalogat-drept-fenomen-globular-vezi-film.html
Memorat

Nihil sine Deo!!
  • LRD-S ,NR.47
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 4091
  • Nihil sine Deo!
  • Vezi Profilul

In Sfanta Marti din Saptamana Patimilor, facem pomenirea celor zece fecioare: cinci intelepte, cinci neintelepte. Cele neintelepte n-aveau untdelemn, adica nu erau purtatoare de lumina dumnezeiasca sau mai bine zis nu devenisera lumina. Cand ele au intarziat si au cerut sa intre: "Doamne deschide-ne noua", Mantuitorul le raspunde: "Adevarat va spun voua, nu va cunosc pe voi". Cu alte cuvinte le spune: "Nu recunosc chipul Meu in voi".

Astazi lumina deranjeaza. Poate si pentru faptul ca petrecem prea mult in intuneric. E o bucurie sa vezi ca oamenii vin in noaptea de Inviere sa primesca lumina. Insa, e trist ca se despart de ea doar dupa cateva clipe. Multi din cei care iau lumina, nici nu cunosc cu adevarat ce se petrece. Ei stiu doar ca de la un asemenea eveniment nu trebuie sa lipsesti. Putini stiu ca dupa primirea acestei lumini, slujba nu se termina, ci continua cu Sfanta Liturghie. In aceasta noapte, desi se spune ca nu trebuie sa mai existe in noi nici un motiv de intristare, am o usoara amaraciune a faptului ca oamenii prezenti sa ia lumina, nu raman sa se impartaseasca cu Trupul si Sangele lui Hristos. Desi parasesc Biserica spre dimineata, nu ma simt obosit. Ajuns acasa, nu adorm cu greu si nici nu ma trezesc obosit, chiar daca dorm doar cateva ore. Cat de adevarate sunt cuvintele "Veniti la Mine toti cei ostenti si impovarati si Eu va voi odihni pe voi".

Omul care in seara de Pasti pleaca nehranit din Biserica, adica nu se impartaseste, se aseamana fecioarelor neintelepte. Dupa cum acestora nu le-a fost de ajuns fecioria, pentru a fi impreuna cu Hristos, nici celor care vin doar sa ia lumina, nu le este de ajuns sa vietuiasca impreuna cu Hristos.

De ce nu putem intra sa vietuim impreuna cu Hristos? Pentru ca in loc sa deschidem usa ce duce spre El, depunem tot efortul sa o inchidem mai bine. Cel ce ia intunericul drept lumina, va lua si gestul de a inchide usa drept act de deschidere a ei. In concluzie, sa nu uitam ca prin Impartasanie, Hristos intra in om si-l locuieste.

Adrian Cocosila
Memorat

Nihil sine Deo!!
  • mercurie
  • Vizitator

   Mai pe scurt: nu mai stiu romanii ca participarea la slujbele bisericesti inseamna sa iei Duh Sfant. Ca se ia in chip nevazut si nesimtit, dar aceasta se poate observa , totusi, de la o luna la alta, in starea de sanatate, in intamplarile de toate zilele, iar pe termen mai lung in soarta mai buna.
In acest sens trag un semnal de alarma, caci biserica ortodoxa romana a inceput sa fie atacata, fiind biserica lucratoare, adica loc de unde mai poti lua Duh Sfant..Celelelate culte crestine au ramas doar cu cuvantul... In vestul Europei bisericile catolice sunt goale, fenomen aparut nu din "emanciparea" societatii, ci datorita ultimului sinod catolic, cand au hotarat relaxarea canoanelor crestine si au umblat la slujbe..Au facut ca biserica lor sa nu mai fie lucratoare..In trei sate, din trei biserici, abia de una mai este deschisa si inauntru cativa credinciosi..
  Intrebat fiind, unul din cei mai mari duhovnici ai Romaniei  - Arsenie Papacioc, de ce atata garesivitate din partea bisricii catolice pe meleagurile noastre, omul a raspuns: " Cine credeti ca sunt cei mai buni crestini ai lor ? Greco-catolicii nostrii..." Isi doresc ceea ce au pierdut, dar nu intorcandu-se la credinta , ci  subordonand ceea ce gasesc mai bun, daca se poate si pe noi cu tot cu biserica....
Memorat
  • LRD-S ,NR.47
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 4091
  • Nihil sine Deo!
  • Vezi Profilul
Memorat

Nihil sine Deo!!
  • DAN PERJU
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 7287
  • Vezi Profilul

  " Fiindca atit de mult a iubit Dumnezeu lumea, incit a dat pe singurul sau Fiu, pentru ca oricine crede in El sa nu piara, ci sa aibe Viata Vesnica."Ioan 3:16

    Tuturor, un Paste Fericit!
Memorat
  • DAN PERJU
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 7287
  • Vezi Profilul
  • toni
  • Vizitator
BUNA SEARA LA TOTI CRESTINI !
« Răspunde #73 : Aprilie 17, 2009, 21:08:40 »

  VA DORESC LA TOTI UN PASTE FERICIT, SA VA DE-A DUMNEZEU SANATATE SI IMPLINIRI SUFLETESTI.
  SA PRIMITI LUMINA IN SUFLETELE VOASTRE UITAND DE CELE LUMESTI.
  SARBATORI FERICITE !
  PS. VA CER IERTARE LA TOTI CARE CU, CUVINTELE MELE IA-M SUPARAT.
  BUCURIA ME-A DIN SEARA ACESTA CAND AM AJUNS ACASA STAND LA  SFANTA SLUJBA SI ADUCAND LUMINA AM AFLAT CA GIGI BECALI E LIBER S-A FACUT DREPTATE.
  DUMNEZEU E MARE.
  TONI POPESCU
Memorat
  • LRD-S ,NR.47
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 4091
  • Nihil sine Deo!
  • Vezi Profilul

“El a luat asupra-Si durerile NOASTRE si cu suferintele NOASTRE S-a impovarat”
Primeste lumina in inima ta. SARBATORI FERICITE !
Memorat

Nihil sine Deo!!
Pagini: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 149
Schimbă forumul: