Main Content:

Pagini: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 418

TREBUIE SĂ ŞTIM

Răspuns: TREBUIE SĂ ŞTIM
« Răspunde #255 : Septembrie 18, 2011, 20:54:21 »

 
 Acum pe B1 tv -procesul lui Ceausescu!
Memorat
Răspuns: TREBUIE SĂ ŞTIM
« Răspunde #256 : Septembrie 19, 2011, 04:53:23 »

 " Declaratia lui IuliaTraian Băsescu: "Dacă Nicolae Ceauşescu stătea numai zece ani, era un mare preşedinte în istoria românilor."

 marți, 4 ianuarie 2011
In decembrie 1989 a fost lovitura de stat 100% - vezi stenogramele - Iulian Vlad si generalul Bucurescu Gianu - Iulian Vlad: "În acea seară i-am propus lui Milea să-l arestăm pe Ceauşescu!"
Prezentăm declaraţia generalului Iulian Vlad, fostul şef al Securităţii, despre evenimentele zilei de 21 decembrie. Declaraţia a fost dată la 19 octombrie 2003 în faţa comisiei pentru cercetarea evenimentelor din decembrie 1989. Preluare din "Revoluţia română din decembrie 1989 retrăită prin documente şi mărturii.
Dl. Gabrielescu: V-am chemat a doua oară pentru a lămuri unele noi informaţii primite de la alţii, legate de activitatea dvs. din decembrie ’89.

Dl. Iulian Vlad: Am fost sincer, nu ascund nimic şi n-am ascuns nimic.
Problema problemelor: teroriştii. De ce am fost împiedicaţi să ne facem datoria?
De ce am fost arestat cand aveam un plan elaborat contra teroriştilor? Doar în 28 seara mi s-a permis să revin la sediul de unde puteam să lucrez, aveam mijloacele, am elaborat planul , iar a doua zi, cånd trebuia să prezint planul , am fost arestat împreună cu toată conducerea instituţiei. De ce?


Nemaivorbind că din 22 am fost terorizaţi, învinuiţi, eram semiarestaţi! Apoi cine a decis deschiderea graniţelor ţării?
De ce s-a folosit radioul , televiziunea împotriva unei instituţii , s-a canalizat mania poporului pe anumită direcţie! Admir comisia , dar daţi-mi voie să-mi exprim scepticismul . Nu veţi reuşi decat foarte puţin şi vag să aflaţi adevărul! Sunt convins că s-a tras , că au murit militari , dar şi foarte mulţi civili. Erau rezultatul unor diversiuni. Poate erau şi simulatoare.
Dar fără reţeaua de informaţii, fără agenţi, sigur nu-i puteam depista pe cei care provocau diversiunea! Din 22 cadrele noastre au fost arestate , începånd cu cei de la contrainformaţii militare. Apoi , securităţile judeţene au fost toate ocupate de armată . Nu s-a mai permis mişcarea, s-au întrerupt legăturile telefonice. Pintilie a fost de mine crescut, treaptă cu treaptă, cand l-am întrebat a spus să vorbesc cu Stănculescu- el nu a recunoscut că a dat dispoziţie de tăierea legăturilor. Am vorbit cu Guşe - cateva ore s-au restabilit, dar iarăşi s-au tăiat!! Am vorbit şi cu gen. Militaru în această temă. Nu mi s-a permis să plec la minister. Toate acestea s-au făcut cu un scop. S-a gandit- eronat- că Securitatea era atat de îndoctrinată şi fanatică încat se va sacrifica, pană la ultimul om, pentru Ceauşescu. În al doilea rand, cei care au organizat diversiunile s-au temut că vor fi descoperiţi.

Cand am fost arestaţi, Militaru era în audienţă la ambasadorul URSS

Am fost arestat în 31 ianuarie, , cu locţiitorii şi cu şeful direcţiei de contrainformaţii militare- chemandu-ne la ora 14 la cabinetul ministrului- care era în audienţă la ambasadorul sovietic. Peste 15 minute am fost poftiţi în cabinet - doar Gelu Voican şi Vasile Ionel. A fost poftiti să raporteze gen. Vasile (contrainformaţii militare), apoi gen. Bucurescu Gianu (inf. Interne), apoi gen. Stamatoiu (contrainformaţii externe) şi pe rand puşi să plece. Am rămas eu, nu mi s-a urat an nou fericit , în hol nu era nimeni - l-am întalnit pe gen. Hortopan, un maior de al lui şi o grupă de soldaţi şi m-a invitat să predau arma. Nu am purtat niciodată armă asupra mea- atunci Hortopan a început să mă percheziţioneze, am fost luat între baionete, introdus în TAB, transportat la locul de deţinere. Nimeni nu mi-a spus nicio învinuire, doar pe 19 martie am primit mandatul de arestare. Pe gen. Militaru nu l-am văzut dar am văzut maşina cu steag a ambasadorului URSS în faţa ministerului şi cand am ieşit maşina era tot acolo. Ulterior am aflat că se anunţase la radio că am fost reţinuţi deja, cand noi mergeam spre minister.


Între 23 şi 28 seara am fost la CC în cameră cu Guşe, cu un TO şi un telefon mort. În noaptea de 24-25 a fost o discuţie aprigă cu Silviu Brucan care a venit să mă ameninţe că securitatea trage şi de ce nu depune armele. Am negat , discuţiile s-au purtat pånă dimineaţă. Chiar lucram la un plan cu gen. Hortopan pentru lichidarea focului din fostul Palat Regal –m-am gandit la o grupă antiteroristă.

Era exclus ca o forţă armată să sară în apărarea lui Ceauşescu

Cei de la Direcţia a V-a erau toţi blocaţi la garajul de pe Leonida. La intrarea în faţa Ministerului Apărării Naţionale rrau USLA-şii ăia decapitaţi, batjocoriţi, ţinuţi acolo în văzul lumii. Cand am ajuns la USLA i-am raportat gen Militaru că de ce să facem revistă de front la Ghencea 2. Am zis că revista de front s-a făcut la noi în unitate , dar n-a mai venit gen Militaru, si gen Hortopan.


În jurul M.A.p.,N era un vacarm infernal de împuşcături . Dar pe clădirea MAPN nu s-a văzut urmă de cartuş, dar clădirile din împrejur erau “praf”. În biroul ministrului , cu trei geamuri mari spre blocuri, stăteau lejer, nu se sinchiseau de împuşcături. Deci era un plan –probabil s-a anticipat, dar scenariul era pregătit. Accidentală a fost doar ieşirea în masă a populaţiei în stradă!


Era exclus ca o forţă ordonată, armată , să sară în apărarea lui Ceauşescu! Toţi au simţit-o ca o uşurare! Poate izolat, caţiva fanatici, dar nesemnificativi. Apoi a intervenit foarte slaba pregătire a corpului superior al armatei. (Este şi vina mea- contrainformaţiile militare lucrau, din păcate, cel mai prost-se ocupau de probleme minore). Comanda de la un moment dat s-a rupt: de la CC comanda Guşe , de la MAPN comanda Stănculescu (Stănculescu avea un comportament total contradictoriu). Apoi prezenţa lui Militaru a fost catastrofală, dădea ordine aberante. Jula dădea ordine aberante. Era o stare de confuzie generală. De aceea s-a întâmplat omorurile la M. Ap. N la Otopeni etc. Dar toate astea nu exclud existenţa unei acţiuni de diversiune organizată. Cred că o dovadă e şi acel "război electronic".
Cineva trebuia să proiecteze acele ţinte false în eter? Apoi, Marinon, cum a stat să se deschidă graniţa să vină cu ajutoare?
Apoi. de ce, încă din 15 dec. ambasadorii şi-au trimis famiile acasă?
Sau, ce-i cu acel Rombac trimis la Sibiu? - Probabil s-a trimis în apărărea lui Nicuşor?
Gen. Militaru nu era agreat de ceilalţi comandanţi. Pentru mine gen. Militaru a fost şi rămâne un om suspect în privinţa loialităţii faţă de ţară.Cornel Nisipeanu poate fi considerat un dizident autentic, am auzit că lucrează aici la Senat. Nu dacă găseam oricare din greşelile făcute de gen Militaru atunci, eram precis condamnat la pedeapsă capitală. Gen. Logofătu, care trebuia să fie succesorul meu este de aceeaşi formaţie şi format ca gen Militaru. A fost reprezentantul României la Tratatul de la Varşovia, apoi la Academie.

Ordinul vieţii mele a fost ca securitatea să nu se implice sub nici un motiv în luptele din stradă, să nu tragă!

SRI-ul dispune de mult mai puţine posibilităţi de care a dispus vechea securitate. Nu mai are, de exemplu, informaţiile externe, nu mai are o serie de “compartimente” tehnice - interceptările telefonice - reţea de agentură etc. Ordinul esenţial, de linie, l-am dat în 16 dec ca la Timişoara, Securitatea, orice s-ar întâmpla, să nu se tragă.Comandantul brigăzii din Timişoara mi-a raportat că şeful Inspectoratului de Miliţie Judeţean îi mai cere trupe. I-am aprobat generalului Bunoaica, dar cu condiţia să nu le dea armament! Dispoziţia asta s-ă menţinut până în 18 dec, când gen Nuţă a dat ordin să fie înarmaţi - el nu mi-a raportat pt. că era reprezentantul MJ acolo.


Al doilea ordin - ordinul vieţii mele - când am venit de la conferinţa CPEx şi teleconferinţă, când Ceauşescu a dat ordin expres să se tragă, m-am dus la minister, am mulţumit trupelor şi am dat ordin generalilor Ghiţă şi Macri ca securitatea să nu se implice sub nici un motiv în luptele din stradă, să nu tragă! Ordinul s-a menţinut până în 22 dec. Justificarea ordinului era că în conformitate cu Ordinul 2600 numai ministrul MI putea da ordin de deschidere a focului! Apoi, eu ştiam de ce au ieşit oameni în stradă la Timişoara.

Părerea mea e că Ceauşescu nu mai era cel vechi. În ultima săptămână a emis nişte acte în mod inexplicabil. Avea o memorie uluitoare, era perspicace, dar în ultimele luni măsurile luate de el erau aberante: de exemplu, la congres jumătate din CPEx trebuiau schimbaţi! La fel (...) 16 - el ştia precis că cei care au ieşit nu sunt huligani...


Altă greşeală: plecarea în Iran. Apoi, influenţa negativă a consoartei sale. Eu îi dădeam zilnic buletine de informare - cele scrise de mână pe care i le dădeam! L-am informat despre tot ce se întâmplă în jur! Eu vedeam că România nu poate ocoli celelalte ţări socialiste. Zona cea mai sensibilă era în Transilvania.Din ce s-a vorbit la Moscova am luat cunoştinţă indirect, prin informaţiile externe.


Cand am văzut că Ceauşescu rămane în urma istoriei, m-am rupt de el

Apoi, alt ordin am dat în 22 dimineaţa, că dacă se forţează cordonul (ce înconjura piaţa CC) să nu se facă opoziţie! Ordinul l-am dat lui Bucurescu, col. Ardeleanu, (adjunctul lui Neagoe şeful Direcţiei a V-a, care asigura paza şi protecţia dictatorilor., pentru că pe Neagoe nu l-am găsit), Ghiţă. Acest ordin a ajuns şi la cei care apărau televiziunea, radioul. Ceauşescu, venind de pe balcon când a fost huiduit şi s-au aruncat cu pietre nu a mai intrat în birou ci s-a îndreptat direct la lift.


I-am fost fidel şi lui Ceauşescu, i-am pregătit nenumărate vizite în străinătate, dar, văzând că rămâne în urma istoriei (era o perioadă când era în faţă istoriei!), m-am rupt de el. Nu accepta să se sfătuiască cu cineva şi mai ales, nu accepta nicio critică!Citind în "Ultimul Cuvânt" o listă cu documente, rând pe rând mi-am amintit de ele. De exemplu am raportat şi problema minerilor din Gorj.

Era suspicios faţă de securitate, mai ales de la trădarea lui Pacepa. În schimb avea mare încredere în armată! De exemplu, Dinamo a câştigat pe teren, dar cupa s-a dat în cabina Stelei.

Am stat cu Milea în seara de 22 circa 2 ore, a plâns mai tot timpul, s-a destabilizat moral şi psihic după ce a revenit din Piaţa Universităţii! Am discutat că greu vom fi schimbaţi, mi-a spus şi că Stănculescu a fost chemat de la Timişoara să-i ia locul.
"În după-amiaza zilei de 21 decembrie a fost o şedinţă a Comitetului Politic Executiv restrâns şi s-a fixat un comandament pentru Capitală, şef fiind numit ministrul Apărării, şi au fost numiţi şi ministrul de Interne, şeful Securităţii, şeful comandamentului gărzilor patriotice. Eu nu am fost prezent la acea şedinţă, nici în sediu nu am venit decât după ce am fost sunat de gen. Milea, iar Postelnicu mi-a dat ordin să vin. Milea mi-a spus că sunt probleme cu comunicaţiile, întrucât el făcuse aici un stat major şi nu avea suficiente telefoane TO şi S care erau în răspunderea noastră. Am venit, s-au instalat telefoanele, se lucra la hărţile cu dispozitivele care fu­se­se­ră ocupate de armată şi seara pe la 9, după ce au plecat ei, am plecat şi eu.


Cu el am stat la capătul Străzii Oneşti, în faţa fostului UNCAP, Postelnicu a chemat Pompierii şi Miliţia că la Intercontinental era un dispozitiv alcătuit dintr-o formaţie a FOI (Formaţiunea de Operaţii Intervenţii din subofiţeri), pe care îl utilizau în aceste acţiuni de stradă, stabilirea ordinii, deci aceasta era în contact cu populaţia, după care erau unul-două batalioane ale armatei, apoi blindate TAB, tancuri şi apoi formaţiuni de pompieri cu tulumbe. "


După aceea, ştiu că Postelnicu a fost chemat la Cabinetul 1, că se întâmpla ceva la magazinul Unirea, unde fusese un început de incendiu. Am plecat de acolo şi am venit în faţa sediului, am vorbit cu adjunctul comandantului Academiei Militare, care era cu o formaţiune masivă, elevi de la Academie, apoi am intrat în biroul gen. Neagoe, unde am rămas până a venit gen. Milea, care era deprimat, m-a luat în braţe, că unde am fost, că voia să-mi ceară sfatul. Era ora 11-12 şi se trăgea.



- Când se trăgea, comandantul tuturor forţelor care erau acolo era gen. Milea, care fusese numit în după-amiaza zilei de 21 de­cem­brie. La şedinţa respectivă nu am fost chemat.


Era masiv din direcţia trupelor, a milita­rilor, mai exact, şi era un foc de avertisment, ploaia de cartuşe mergea pe semiverticală. N-am văzut să se tragă din afara zonei către interior. Dispozitivul avea cam 1/2 km. Eu am văzut dispozitivul de represiune, dar nu am văzut partea cealaltă, unde erau masaţi re­voluţionarii civili, de la Universitate până la Intercontinental, adică zona de interferenţă între cele două formaţii, zona de front era paralelă cu Str. Batiştei - 13 Decembrie. Am venit înapoi în biroul gen. Neagoe, care era la parter, ţinea locul la comanda Direcţiei Securitate Generală, era normal să vin aici, trebuia să ştiu ce se întâmplă în ţară. Atunci am aflat ce s-a întâmplat la Reşiţa, Cugir, unde au fost lucruri groaznice.


- "Dupa ce s-a întors gen. Milea, am urcat împreună la etajul I, unde era statul major, vizavi de biroul lui Ceauşescu. Era foarte afectat, am ieşit pe culoar pe fotolii şi a început să plângă şi spunea că nu crede că sănătatea îi va mai îngădui, să spun soţiei şi fetelor ce s-a întâmplat, că nu a fost pregătit să întâmpine aşa ceva. Atunci i-am spus că nu putem lăsa lucrurile aşa, că de fapt forţa este în mâna lui şi a mea. Eu stăpâneam lucrurile în sediu, iar el afară, dar el era foarte afectat. Era posibil să se evite vărsarea de sânge, Ceauşescu a rămas în sediu, ea a vrut să plece, dar nu a plecat. A doua zi dimineaţă s-a convocat urgent o şedinţă.

În acea seară i-am propus lui Milea să-l arestăm pe Ceauşescu! Redau încă o dată: că de ceea ce se întâmplă azi în ţară, ca să se pună capăt, numai dânsul şi cu mine suntem în stare să rezolvăm problema. Dvs. aveţi forţa de afară, iar eu în interior. Mi-a spus clar: dragul meu, nu pot, nu mai sunt în stare. Puteţi pune bază pe ce spun sau nu, nu am cum să probez."

(Iulian Vlad, fostul şef al Departamentului Securităţii Statului, 24 februarie 1994, Comisa senatorială pentru cercetarea evenimentelor din decembrie 1989)
----------------------
Un alt martor important al evenimentelor din decembrie 1989, care nu a ieşit, pană azi, cu nicio declaraţie publică despre ceea ce s-a întamplat atunci, este adjunctul fostului şef al Departamentului Securităţii Statului, generalul Bucurescu Gianu. Născut în 1934, el a fost încadrat în Securitate în 1954 şi din ianuarie 1956 pana la 1 ianuarie 1985 a lucrat pe linia pregătirii cadrelor, în Direcţia de învăţămånt a MI şi a Securităţii Statului.


La 1 decembrie 1985 a fost numit şef al Securităţii Municipiului Bucureşti, funcţie ocupată pană în martie 1989, cand a a fost numit adjunct al şefului Departamentului Securităţii Statului (pentru munca de informare din interne). La 31 dececembrie ’89, la ordinul generalului kgb-ist Nicolae Militaru, el a fost arestat alături de şeful său direct, general-colonelul Iulian Vlad, de Aristotel Stamatoiu, şeful Centrului de Informaţii Externe, şi de generalul Vasile, şeful Direcţiei a IV-a Contrainformaţii Militare. N-a fost condamnat. Declaraţia sa, dată pe 9 februarie 1994, în faţa comisiei senatoriale de cercetare a evenimentelor din decembrie 1989, apare astăzi pentru prima oară, Bucurescu Gianu fiind extrem de discret cu privire la implicarea lui în evenimentele de atunci, mai ales că are destule de spus. Spre exemplu, el a fost cel care s-a ocupat de aplicarea planului “Orient”, care constituia ansamblul de măsuri amănunţite cu privire la asigurarea securităţii şefului statului pe timpul evenimentelor interne şi externe la care participa acesta în decembrie 1989, începand cu vizita de la Moscova din 4 decembrie şi terminand cu vizita şi întoarcerea preşedintelui Ceauşescu în/din Iran (18- 20 decembrie). Asta înseamnă că el a fost cel care a decis ca aeronava cu care Nicolae Ceauşescu a plecat în Iran să fie însoţită pentru prima oară de cand Ceauşescu devenise preşedinte, aşa cum a dezvăluit secretarul personal al lui Ceauşescu, Mihai Harjeu, de două avioane de vanătoare. Tot Bucurescu Gianu a fost cel care s-a ocupat de securitatea mitigului din Piaţa Palatului, din 21 decembrie 1989, miting organizat la sugestia fostului primar al Capitalei, Barbu Petrescu. Adjunctul generalului Iulian Vlad descrie şi ordinele directe primite atunci de la Iulian Vlad, dar confirmă şi fapttul că Laszlo Tokes era plătit de serviciile maghiare de spionaj.

“Evenimentele din decembrie 1989 au fost previzibile, noi le aşteptam, din moment ce în celelalte ţări socialiste, inclusiv URSS se petrecea ce se petrecea.
Din exterior veneau informaţii, la radio-televiziunea ungară, măsuri împotriva romanilor. Era clar că în localităţi din jurul graniţei era un lagăr pentru refugiaţi romani de unde erau retrimişi ilegal peste graniţă indivizi romani pregătiţi. Au şi fost prinşi la Satu Mare şi Timişoara asemenea indivizi cu misiunea de a lua legătura cu cei din interior. Gen. Nicolicioiu şi Centrul de Informaţii Externe pot da lămuriri suplimentare. Din exterior veneau informări despre situaţia materială proastă şi nemulţumirile, starea de spirit explozivă şi din interprinderi, lipsa de pe piaţă a alimentelor, salarii plătite cu întårziere etc. Eu nu am avut reţineri să dau aceste informaţii şi sigur gen. Vlad îl informa pe Ceauşescu. Se spunea că cei răspunzători de domeniul economic, ex Emil Bobu, căutau să stopeze anumite informaţii.

n Vlad data la Comisia Gabrielescu : "
Memorat
Răspuns: TREBUIE SĂ ŞTIM
« Răspunde #257 : Septembrie 19, 2011, 09:45:03 »
Memorat
  • DAN PERJU
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 7287
  • Vezi Profilul
Răspuns: TREBUIE SĂ ŞTIM
« Răspunde #258 : Septembrie 19, 2011, 09:56:19 »

    ANUNT:

http://www.sspr.gov.ro/index.php?comunicate&id=173


SECRETARIATUL DE STAT PENTRU PROBLEMELE REVOLUTIONARILOR DIN DECEMBRIE 1989, IN DATA DE 22 SEPTEMBRIE 2011, ORELE 10.00, LA SEDIUL INSTITUTIEI INVITA MEMBRII CONSILIULUI NATIONAL AL B.N.R. 1989, LA O CONSULTARE.


PRINTRE PROBLEMELE ABORDATE, PROPUNEM:

1.PUNCTUL DE VEDERE PRIVITOR LA PROIECTELE DE ACTE NORMATIVE AFLATE IN PROCEDURA DE ADOPTARE;

2. PROGRAMUL DE COMEMORARE 2011.


http://www.sspr.gov.ro/docs/comunicate/173_comunicat.pdf
Memorat
  • DAN PERJU
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 7287
  • Vezi Profilul
Răspuns: TREBUIE SĂ ŞTIM
« Răspunde #259 : Septembrie 19, 2011, 12:39:29 »

    Vezi Profilul Adresa de email Mesaj personal (Conectat)

    Citat

Răspuns: VRETI O NOUA REVERIFICARE? CU SAU FARA CONTRACTE DE MANDAT?
« Răspunde #160 : Septembrie 19, 2011, 12:38:11 »
Citat din mesajul lui: kronstadt 2 din Septembrie 19, 2011, 12:22:08
Modificarea legii 341
Cititi:   Forma iniţiatorului si Expunerea de motive
http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck.proiect?idp=12177&cam=2
http://www.cdep.ro/proiecte/bp/2011/600/70/2/pl672.pdf

http://www.cdep.ro/proiecte/bp/2011/600/70/2/pl672.pdf
http://www.cdep.ro/proiecte/bp/2011/600/70/2/em672.pdf
http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck.proiect?idp=12177&cam=2


  ANUNT:

http://www.sspr.gov.ro/index.php?comunicate&id=173


SECRETARIATUL DE STAT PENTRU PROBLEMELE REVOLUTIONARILOR DIN DECEMBRIE 1989, IN DATA DE 22 SEPTEMBRIE 2011, ORELE 10.00, LA SEDIUL INSTITUTIEI INVITA MEMBRII CONSILIULUI NATIONAL AL B.N.R. 1989, LA O CONSULTARE.

PRINTRE PROBLEMELE ABORDATE, PROPUNEM:

1.PUNCTUL DE VEDERE PRIVITOR LA PROIECTELE DE ACTE NORMATIVE AFLATE IN PROCEDURA DE ADOPTARE;

2. PROGRAMUL DE COMEMORARE 2011.


http://www.sspr.gov.ro/docs/comunicate/173_comunicat.pdf
Memorat
  • gheorghe
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 980
  • Vezi Profilul
Răspuns: TREBUIE SĂ ŞTIM
« Răspunde #260 : Septembrie 19, 2011, 13:48:05 »

Legat de legea deputatului Calcan :
1)Se acorda drepturi tuturor revolutionarilor din orasele in care au fost morti si raniti(sunt orase care au avut morti si raniti si care nu sunt orase martir)
2)Sa se elimine ajutoarele pentru copii pentru ca nu mai avem copii sub 18 ani
3)Sa se elimine alineatul cu subventia de 50% pentru imprumutul de 20000 de euro
4)Sa se elimine dreptul la inchiriere subventionata a locuintelor apartinatoare statului
5)Sa se elimine subventionarea rechizitelor scolare
6)Sa se elimine limita de 500 mp pentru constuirea de locuinta
Iata cateva drepturi la care putem sa renuntam pentru a nu mai impovara bugetul de stat.

Memorat
  • adevarul
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 1000
  • Vezi Profilul
Răspuns: TREBUIE SĂ ŞTIM
« Răspunde #261 : Septembrie 19, 2011, 17:28:20 »

    ANUNT:

http://www.sspr.gov.ro/index.php?comunicate&id=173


SECRETARIATUL DE STAT PENTRU PROBLEMELE REVOLUTIONARILOR DIN DECEMBRIE 1989, IN DATA DE 22 SEPTEMBRIE 2011, ORELE 10.00, LA SEDIUL INSTITUTIEI INVITA MEMBRII CONSILIULUI NATIONAL AL B.N.R. 1989, LA O CONSULTARE.


PRINTRE PROBLEMELE ABORDATE, PROPUNEM:

1.PUNCTUL DE VEDERE PRIVITOR LA PROIECTELE DE ACTE NORMATIVE AFLATE IN PROCEDURA DE ADOPTARE;

2. PROGRAMUL DE COMEMORARE 2011.


http://www.sspr.gov.ro/docs/comunicate/173_comunicat.pdf

COMPLETARE:
  3. PARTICIPATI IN NUMAR CAT MAI MARE PENTRU CA SE VOR ALEGE SI VICEPRESEDINTII BNR
Memorat
  • DAN PERJU
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 7287
  • Vezi Profilul
Răspuns: TREBUIE SĂ ŞTIM
« Răspunde #262 : Septembrie 19, 2011, 19:59:19 »

    ANUNT:

http://www.sspr.gov.ro/index.php?comunicate&id=173


SECRETARIATUL DE STAT PENTRU PROBLEMELE REVOLUTIONARILOR DIN DECEMBRIE 1989, IN DATA DE 22 SEPTEMBRIE 2011, ORELE 10.00, LA SEDIUL INSTITUTIEI INVITA MEMBRII CONSILIULUI NATIONAL AL B.N.R. 1989, LA O CONSULTARE.


PRINTRE PROBLEMELE ABORDATE, PROPUNEM:

1.PUNCTUL DE VEDERE PRIVITOR LA PROIECTELE DE ACTE NORMATIVE AFLATE IN PROCEDURA DE ADOPTARE;

2. PROGRAMUL DE COMEMORARE 2011.


http://www.sspr.gov.ro/docs/comunicate/173_comunicat.pdf

COMPLETARE:
  3. PARTICIPATI IN NUMAR CAT MAI MARE PENTRU CA SE VOR ALEGE SI VICEPRESEDINTII BNR


http://www.sspr.gov.ro/docs/comunicate/176_comunicat.pdf

http://www.sspr.gov.ro/docs/comunicate/176_comunicat.pdf

http://www.sspr.gov.ro/docs/comunicate/176_comunicat.pdf
Memorat
Răspuns: TREBUIE SĂ ŞTIM
« Răspunde #263 : Septembrie 19, 2011, 20:45:38 »

DRAGILOR

SESIZEZ FAPTUL CĂ (FĂRĂ VIRVULĂ)COLEGUL  PERJU,

VĂ CITEAZĂ PENTRU JOI, ORA 10 LA SSPR,

PENTRU ÎMPĂRŢIREA CIOLANELOR CA FORMĂ DE RECOMPENSĂ

PENTRU MODUL ÎN CARE ÎI VEDEŢI INTERESUL LUI SS COSTIN G.ŞI

ÎL AJUTAŢI SĂ-ŞI ÎNDEPLINEASCĂ VISUL.

FĂRĂ SĂ ŞTIŢI, AŢI FOST MANIPU LAŢI ŞI MOMIŢI

SĂ SEMNAŢI NIŞTE HÂRTII PE CARE, EU PERSONAL,

NU LE CONSIDER VALABILE.

AŢI VĂZUT VREUNUL VREODATĂ STATUTUL BNR?

CUNOAŞTEŢI ULTIMELE DOCUMENTE INTRODUSE LA TRIBUNL

DE CĂTRE CONDUCEREA LEGALĂ A BNR?

CUNOAŞTEŢI FAPTUL CĂ MAJORITATEA COMPONENŢILOR

"GRUPULUI DE INIŢIATIVĂ" SUNT

OAMENI CU INTERESE PE LÂNGĂ TOV SS COSTIN G.?

JOI, PE LÂGĂ CEI CHEMAŢI SĂ PARTICIPE LA

FANTASMAGORICA "ÎMPĂRŢIRE A TORTULUI",

CARE ÎNTRE NOI FIE VORBA, ESTE DE KK...O,

SE PARE CĂ ÎŞI VOR MAI FACE APARIŢIA LA

POARTA SSPR UN NUMĂR IMPORTANT DE REVI.

SE PRESUPUNE CĂ ACEŞTI "NE CHEMAŢI" VOR VENI

ŞI VOR ZĂNGĂNI PE LA UŞA LUI SS COSTIN G NISCAI

BRĂŢĂRI DE OŢEL.

INFORMAŢIA ESTE NE VERIFICATĂ DAR,

POATE FI CONSIDERATĂ REALĂ.

RĂMÂNE CA JOI SĂ NE CONVINGEM.
 
Memorat
Răspuns: TREBUIE SĂ ŞTIM
« Răspunde #264 : Septembrie 19, 2011, 22:05:32 »


AM MAI PRIMIT DE LA DOMNUL B.M. UN MATERIAL SPRE A-L POSTA.

AM CITIT MATERIALUL ŞI MI S-A PĂRUT FOARTE INTERESANT.

CONSIDER CĂ MATERIALUL TREBUIE CITIT CU FOARTE MARE ATENŢIE

ŞI EVENTUAL COMENTAT.


VĂ UREZ LECTURĂ PLĂCUTĂ!


UN FALS PERPETUAT ȘI NECOMBĂTUT

Suntem în continuare bombardați și „întreţinuţi” cu ştiri istorice aberante, false 100%.
Un fals grosolan cu care suntem în continuare „familiarizaţi” şi neinformaţi corect este numitul –Pact Ribbentrop-Molotov, încheiat la data de 23 August 1939 la Sankt-Petersburg( Leningrad).
Acest „pact”, încheiat şi semnat de Germania şi de Rusia Sovietică, a fost un Pact provizoriu de neagresiune, pentru ca Germania să evite un război total pe două fronturi europene.
Dându-şi seama bine de cârdăşia între Marile Puteri „democrate” şi marea Putere Dictatorială - Rusia Sovietică, Germania a acceptat provizoriu acest „pact” samavolnic cu care ea în mod iniţial nu a fost în acord. Cea mai clară dovadă este anul 1937, în care AXA în frunte cu Germania a semnat şi ratificat Pactul Anti - Komintern, la care nici una din puterile „democrate” nu a aderat, nefiind de acord.
În plin Război Civil în Spania, toate aceste puteri „democrate” au acordat sprijin direct comuniştilor şi anarhiştilor în mod revoltător. Doar Germania şi Italia l-au sprijinit iniţial pe Jose Primo de Rivera (m. 1937), asasinat laş de către comunişti, după aceea pe eroul mare general Francisco Franco Bahamonde.
Dovezile clare istorice arată că:
-   Anul 1927 Franţa „democrată”,  încheie un pact politico-economico-militar cu Rusia Sovietică pe durată de 20 de ani, ratificat 100%.
-   Ianuarie 1934- Marea Britanie”democrată”,  încheie cu Rusia Sovietică un pact politico-economico-militar tot pe 20 de ani, forţând în fapt încercuirea Germaniei din două direcţii Est – Vest.
-   Martie 1934 America „democrată”, recunoscând oficial Puterea Sovietică, încheie pe durata a tot 20 de ani, pact politico-economico-militar de sprijin reciproc, declarând totodată în mod oficial şi samavolnic embargou Germaniei.
Toate aceste fapte cu dovezi trebuie puse într-un prim plan de acţiuni pe baza adevărului istoric.
În momentul în care Polonia a fost atacată justificat de Germania, s-a declarat oficial de către Anglia şi Franţa pe 4 septembrie 1939 Război Germaniei şi boicot total comercial. Când Rusia Sovietică a atacat două săptămâni m ai târziu de la Est - Polonia, ei nu i-a fost declarat război. Să ne mai întrebăm - oare de ce?
   În continuare la 30 octombrie 1939 Rusia Sovietică a atacat Finlanda, în Războiul Nordic prelungind ostilităţile până la 4 mai 1940, când a anexat 40% din teritoriul finlandez(Karelia şi Kurlanda).
   Din partea Puterilor”democrate” nici o reacţie. Oare de ce?
   Cine conducea din umbră războiul total contra Germaniei, totodată şi salvarea Rusiei Sovietice? Sunt acestea pure întâmplări?
   În fapt sfârtecarea României,  nu este opera „pactului” Ribbentrop-Molotov, pact care nu mai există din 22 iunie 1941, când Germania a declarat oficial Război Rusiei Sovietice anulând pactul în proporţie de 100%.
   Sfârtecarea României şi bolşevizarea(comunizarea) ei, este „opera” samavolnică a pactului de la Yalta din februarie 1945, condus de către Satanica Treime: Roosvelt, Churchill,Stalin.
   În fapt pe nedrept Ribbentrop a fost condamnat la moarte de către Tribunalul de la Nürnberg, în vreme ce adevăraţii criminali în frunte cu Stalin, Molotov, Vâşinscki au fost sprijiniţi în continuare, ca „învingători” şi mai ales „eliberatori” de către Marile Puteri „democratice” – ale Statului de „drept”.
   Cine erau şi sunt în realitate criminalii?
   Care a fost scopul „procesului” de la Nürnberg?
   Când Germania a „atacat” Polonia, justificarea era legitimă, deoarece prin Pomerania (ex zonă germană) cu 80% etnici germani, fusese strămutată forţat un nr. de 500 000 de persoane, dintre care aproximativ 50 000 care au refuzat să-şi părăsească zona natală, au fost lichidaţi de autorităţile polone. Oare se putea accepta?
   Când Germania a declarat Război în data de 22 iunie 1941 Rusiei Sovietice, eliberând Basarabia şi Bucovina, ea a făcut să dejoace planul lui Stalin – nume de cod „Garoafa roşie” care urma să înceapă la 7 iuluie 1941, plan de atac al Rusiei Sovietice contra Germaniei, coroborat şi cu atacul Angliei din Vest. Planul exista din ianuarie 1940, dar înfrângerea rapidă a Franţei(iunie 1940), totodată prelungirea Războiului Nordic cu Finlanda, a făcut ca Rusia Sovietică să amâne planul de atacare a Germaniei până la7 iulie 1941.
   Germania fiind informată le-a dejucat planul pe 22 iunie 1941, dovedind că toate trupele sovietice erau pregătite pentru a ataca, nicidecum pentru a se apăra. Adevărul a ieşit la iveală şi cu masacrul de la Katin(aprilie 1940).
   Şi trădarea criminală a Partidelor „Istorice” care, s-au aliat oficial la 20 August 1944 cu cel Comunist a dus la distrugerea României. Dovada cea mai clară este criminala trădare a lui Nicolae Titulescu „Amicii U.R.S.S.- 1934”, recunoscut ca fruntaş P.N.Ţ. şi căru-ia până şi comuniştii oficial i-au ridicat monument pentru deosebitele „servicii” aduse cauzei lor. Actul destituirii lui în 1936, chiar de către Regele Tâlhar Carol II este cea mai vie dovadă istorică a acestor mari trădări. Refugiat în Franţa acest şarpe otrăvit de Titulescu a continuat „opera” de subminare a României, până la decesul lui survenit în 1941.
   Cercetaţi şi publicaţi Adevărul Istoric, căci numai adevărul ne va face pe deplin liberi şi ne va pregăti generaţiile viitoare.

B.M.
Memorat
  • adevarul
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 1000
  • Vezi Profilul
Răspuns: TREBUIE SĂ ŞTIM
« Răspunde #265 : Septembrie 20, 2011, 16:19:45 »

DOMNULE DOREL HARAGA STIIND CA ATI FOST PRIETEN CU TUDOR MACHITESCU,VA ROG  SA-I TRIMITETI URMATORUL MATERIAL:[/b]

CURTEA DE APEL BUCUREŞTI
SECTlA A VIII – A CONTENCIOS ADMINlSTRATIV SI FISCAL
Dosar nr. 9965/2/2009
SENTINŢA CIVILĂ NR. 905
Şedinţa publică din data de 19.02.2010
     Curtea constituită din:
     Preşedinte:       - Bicu Vasile
     Grefier             - Constantin Doina
     Pe rol fiind soluţionarea acţiunii în contencios administrativ formulată de reclamantul CONSILIUL NAŢIONAL PENTRU STUDIEREA ARHIVELOR SECURITĂŢII, în contradictoriu cu pârâtul MĂCHTŢESCU TUDOR, având ca obiect actiune în canstatare.
     La apelul nominal făcut în şedinţa publică a răspuns reclamantul Consiliul Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii prin consilier juridic....... în baza delegaţiei de reprezentare depusă la fila 49 dosar, lipsă fiind pârâtul Machiţescu Tudor.
     Procedura de citare este legal îndeplinită.
     S-a expus referatul cauzei de către grefierul de şedinţă, după care:
     Reclamantul Consiliul National pentru Studierea Arhivelor Securităţii prin consilier juridic arată că nu mai are alte cereri de formulat.
     Nemaifiind alte cereri de formulat sau probe de administrat, Curtea constată cauza în stare de judecată şi acordă cuvântul pe fond.
     Reclamantul Consiliul Naţional pentru Studierea Arhivelor Securitătii prin consilier juridic, solicită admiterea actiunii în constatarea existenţei calităţii de colaborator al Securităţii în ceea ce îl priveşte pe paratul Machitescu Tudor, având în vedere că din probatoriul administrat în cauză sunt întrunite condiţiile prevăzute de art. 2 lit. b din O.U.G. nr. 24/2008, respectiv informaţiile furnizate Securităţii se referă la activităti sau atitudini potrivnice regimului totalitar comunist si să vizeze îngrădirea drepturilor si libertăţilor fundamentale ale omului.
Curtea reţine cauza spre soluţionare.
CURTEA
     Prin cererea înregistrată la 22.10.2009, pe rolul Curţii de Apel Bucuresti, reclamantul CONSILIUL NAŢIONAL PENTRU STUDIEREA ARHIVELOR SECURITĂTII a solicitat, în contradictoriu cu pârâtul MACHIŢESCU TUDOR să se constate existenţa calitătii pârâtului de colabotator al Securitătii.
     În motivarea cererii, reclamantul a arătat că pârâtul a candidat la funcţia de deputat în Parlamentul României. Conform prevederilor art. 3, coroborat cu art. 5 alin. 1 teza a II-a din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar şi deconspirarea Scurităţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 293/2008, Consiliul Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii verifică din oficiu, sub aspectul constatării calităţii de lucrător sau colaborator al Securităţii, persoanele care candidează sau ocupă demnităţi sau funcţii ptevăzute la art. 3 lit. b – h.
     Asa cum rezultă si din cuprinsul Notei de Constatare nr. S/DI/I/1476/11.05.2009, pârâtul fiind administrator şi organizator de spectacole la Teatrul Municipal Ploieşti a fost recrutat în calitate de colaborator „pentru supravegherea informativă a personalului artistic si a elementelor aflate în atenţia organelor de securitate din cadrul teatrului.” A semnat Angajament la dala de 04.06.1988, având numele conspirativ de colaborator „ADRIAN".
     Ceea ce l-a recomandat pentru recrutare pe pârât a fost faptul că „Cu prilejul contactării în scopul cunoaşterii personale, sus-numitul a relatat mai multe aspecte de interes operativ privind activitatea din instituţie, cât si preocupări necorespunzătoare ale unor colegi".
     Faptul că, anterior recrutării, pârâtul a fost urmărit deoarece "a fost semnalat ca participant la unele acţiuni antisociale" nu are relevanţă în cauză, deoarece din constructia textului de lege, cazurile de exonerare ce pot fi invocate în ipoteza constatării calitătii de colaborator al Securităţii sunt cele strict prevăzute de art. 2, lit. b, teza II si III din O.U.G. nr. 24/2008 aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 293/2008, printre acestea numărându-se evocarea de către persoana verificată a unor situaţii în care aceasta s-ar fi aflat în situaţia de opozant sau chiar de victimă a regimului comunist.
     Art. 2 Iit. b din OUG. nr. 24/2008 aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 293/2008 impune îndeplinirea următoarelor conditii pentru a se putea reţine calitatea invocată:
     1,   Informatiile furnizate Securitătii, indiferent sub ce formă, să se refere la activităţi sau atitudini potrivnice regimului totalitar comunist. Astfel, pârâtul a furnizat despre o persoană, actor la Teatrul de Stat din Ploieşti, următoarele informatii: "În cadrul colectivului Teatralui Municipal Ploieşti îşi desfăsoară activitatea actorul EN., care obişnuieşte să consume destul de des băuturi alcoolice, fapt ce face ca în unele împrejurări să comenteze ştirile transmise de postul de radio „EUROPA LIBERĂ", uneori declarindu-se de acord cu cele ascultate. De regulă, aceste discuţii se poartă la barul „PRAHOVA", cabina teatrului. La aceste discuţii au mai luat parte printre alţii şi: A.B., C.C., F.G., V.B., L.B., F.D." Această informaţie a avut drept consecintă deschiderea dosarului de urmărire informativă asupra persoanei semnalate, aşa cum rezultă si din Planul de măsuri din data de 02.09.1988 (dosar nr. I 235030, f. 1), nota fiind de asemenea exploatată şi în dosarul unei alte persoane din anturajul acestuia (dosar nr. 1234734, f. 3).
     După cum se poate observa din materialul probator, acrivitatea pârâtului de furnizare de informaţii către Securitate a fost apreciată pozitiv de către ofiţeri: "/…/ cu ocazia discutiilor purtate a dat dovadă de spirit de observaţie, inteligenţă, sinceritate, discernământ în aprecierea evenimentelor."
     2.   Informaţiile prevăzute la punctul l să vizeze îngrădirea drepturilor si libertăţilor fundamentale ale omului. Şi această condiţie este asigurată deoarece, pe de o parte, nu cade în sarcina C.N.S.A.S. probarea încălcării drepturilor si libertăţilor fundanentale ale omului, ci, aşa si  cum textul de lege o arată, constatarea calitătii are loc atunci când persoana verificată, prin informaţiile funizate, a făcut posibilă suprimarea sau îngrădirea acestor drepturi. Nu se poate reţine că furizarea unor informaţii de asemenea natură nu a fost făcută conştient, având reprezentarea clară a faptului că relatări ca cele prezentate anterior nu rămâneau fără urmări.
     În concluzie, informaţiile furnizate de pârât au îngrădit: dreptul la libertatea de exprimare si libertatea opiniilor prevăzut de art. 28 din Constituţia României în 1965, coroborat cu art. 19 din Pactul Internaţional cu priviie la Drepturile Civile si Politice.
     In drept, reclamantul si-a întemeiat actiunea pe conţinutul articolelor: art. 3, art. 2 Iit. b, art. 8 lit a, art. 11 alin. l, art. 5 alin. l teza a Il-a ale Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar şi deconspirarea Securităţii aprobată cu modificiri şi completări prin Legea nr. 293/2008, coroborate cu art. 31 alin. l, art. 35 alin. 5 Iit. a din Regulamentul de organizare şi funcţionare al C.N.S.A.S adptat prin Hotărârea nr. 2/2008, precum şi pe dispoziţiile articolului 112 al Codului de Procedură Civilă.
     Curtea a încuviinţat reclamantului proba cu înscrisuri.
     Potrivit art. 2 lit b din O.U.G. nr. 24/2008 aprobata cu modificări si completări prin Legea nr. 293/2008 pentru a se putea constata calitatea de colaborator al Securităţii se impune îndeplinirea următoarelor conditii:
   1.    Informaţiile furnizate Securităţii, indiferent sub ce formă, să se refere la activităţi sau atitudini potrivnice regimului totalitar comunist.
   2.    Informaţiile prevăzute la punctul l să vizeze îngrădirea drepturilor si libertătiIor fundamentale ale omului.
     1. Această condiţie este îndeplinită deoarece pârâtul a furnizat despre o persoană, actor la Teatrul de Stat din Ploieşti, urmatoarele informaţii: "În cadrul colectivului teatrului Municipal Ploieşti îşi desfăsoară activitatea actorul EN, care obişnuieşte să consume destul de des bauturi alcoolice, fapt ce face ca în unele împrejurări să comenteze ştirile transmise de postul de radio "EUROPA LIBERĂ", uneori declarându-se de acord cu cele ascultate. De regulă, aceste discuţii se poartă la barul "PRAHOVA", cabina teatrului. La aceste discuţii au mai luat parte printre alţii si: A.B., C.C., F.G., V.B., L.B., F.D." Această informaţie a avut drept consecinţă deschiderea dosarului de urmărire informatvă asupra persoanei semnalate, asa cum rezultă si din Planul de măsuri din data de 02.09.1988 (dosar nr. l 235030, f. 1), nota fiind de asemenea exploatată si în dosarul unei alte persoane din anturajul acestuia (dosar nr. I 234734, f. 3).
     2. Şi această conditie este asigurată deoarece informatiile furnizate de pârât au îngrădit dreptul la libertatea de exprimare si libertatea opiniilor prevăzută de art. 28 din Constituţia României în I965, coroborat cu art. 19 din Pactul International cu privire la Drepturile Civile şi Politice.
     Constatarea calitătii de colaborator al Securitătii are loc atunci când persoana verificată, prin informaţiile furnizate, a făcut posibilă suprimarea sau îngrădirea unor drepturi sau libertăti fundamentale.
     Cu atât mai mult este îndeplinită această conditie în spetă deoarece infomatiile furnizate de pârât au avut drept consecintă deschiderea dosarului de urmărire informativă asupra persoanei semnalate, asa cum rezultă si din Planul de măsuri din data de 02.09.1988 (dosar nr. l 235030, f. I), nota fiind de asemenea exploatată si în dosarul unei alte persoane din anturajul acestuia (doar nr. I 234734, f. 3).
     Din aceste motive, în baza art. 2 lit. b dio O.U.G. nr. 24/2008 aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 293/2008, Curtea va admite cererea si va constata existenţa calitătii pârâtului de colaborator al Securităţii.
Pentru aceste motive.
în nunele legii,
hotărăste:

     Admite cererea formulată de reclamantul CONSILIUL NATIONAL PENTRU STUDIEREA ARHIVELOR SECURITĂŢII cu sediul în Bucuresti, str. Matei Basarab, nr. 55-57, sector 3, în contradictoriu cu pârâtul MĂCHIŢESCU TUDOR domiciliat în Ploieşti, str. Mărăsesti, nr. 259, bl. 2, sc. A, et. 4, ap 20, judeţul Prahova.
     Constată existenta calitătii pârâtului de colaborator al Securitătii.
     Cu recurs în 15 zile de la comunicare.
     Pronuntată în sedintă publică, azi, 19.02.2010.
Memorat
  • adevarul
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 1000
  • Vezi Profilul
Răspuns: TREBUIE SĂ ŞTIM
« Răspunde #266 : Septembrie 20, 2011, 16:24:13 »

PRECIZEZ PENTRU  FORUMISTI:

Machitescu Tudor a  fost  presedinte al  Fundatiei  Revolutiei Decembrie 1989,  filiala  Prahova.

Presedinte la nivel de  tara  fiind  Iordan  Radulescu...
Memorat
Răspuns: TREBUIE SĂ ŞTIM
« Răspunde #267 : Septembrie 23, 2011, 18:20:21 »


 " [/bRomania, corigenta lumii la cinci materii
Vineri, 23 Septembrie 2011
Tipareste Trimite e-mail Trimite pe Yahoo! Messenger Delicious 
Tara noastra se regaseste de mai multi ani pe ultimele locuri in topurile mondiale privind infrastructura, politicile guvernamentale, fiscalitatea, agricultura si piata muncii.

Din 139 de state analizate intr-un raport asupra competitivitatii globale, Romania se regaseste pe pozitii mai joase de 130 la cinci indicatori esentiali.


Stim prea bine cu totii ca infrastructura noastra e intr-o stare avansata de degradare, ca taxele si impozitele sufoca mediul de afaceri, ca agricultura se face cu mijloace rudimentare sau ca Guvernul vine cu reglementari pe care nu le-a negociat cu partenerii sociali. Ceea ce nu s-a observat pana acum este insa ca la acesti indicatori stam atat de rau incat Romania se regaseste pe ultimele locuri in topurile mondiale. Cel mai recent raport asupra competitivitatii globale ne plaseaza cu acesti indicatori pe locuri dintre cele mai joase, respectiv peste 130 din 139.

Cel mai rau stam la capitolul "transparenta politicilor guvernamentale, unde ocupam locul 137 din cele 139 de tari analizate. Urmeaza, bineinteles, calitatea infrastructurii per ansamblu (locul 136) si calitatea drumurilor in special (locul 134). Efectele taxelor romanesti asupra mediului de afaceri sunt atat de nocive, incat tara noastra a ajuns pe locul 131 in lume din acest punct de vedere si, in fine, la capitolul rezervat politicilor agricole suntem pe locul 130 din 139. Alte puncte nevralgice, semnalate de expertii in economie, ar fi incapacitatea firmelor de a prelua inovatiile create de inventatori sau de centrele de cercetare, incapacitatea firmelor de a integra studenti inca din timpul anilor de studii (internship) si interesul scazut al tineretului studios pentru integrarea pe piata muncii. In fine, realizatorii Raportului Global asupra Competitivitatii au enumerat problemele specifice care ii impiedica pe intreprinzatori sa faca afaceri in Romania in mod lejer.

Suntem penultimii din UE

In ordine, primele cinci au fost: accesul la finantare, insuficienta portanta a infrastructurii, nivelul taxelor, ineficienta birocratiei guvernamentale, instabilitatea politica, accesul la finantare si coruptia. In Raportul Competitivitatii Globale, Romania ocupa locul 77, in scadere cu zece pozitii fata de pozitia ocupata anul trecut. Un singur stat din Uniunea Europeana sta mai rau decat noi: Grecia. Dar si acum, ca si in anii trecuti, nivelul taxelor si ineficienta birocratica sunt considerate cele mai mari pietre de moara pentru competitivitatea Romaniei.

Exista si alti subindicatori care subliniaza problemele majore ale Romaniei: pe langa calitatea drumurilor si transparenta guvernamentala, mai stam extrem de rau si in ceea ce priveste cooperarea angajator-angajat, precum si la procesul de emigrare a creierelor din Romania.

La ce stam, totusi, mai bine? Exista un indicator numit "impactul malariei asupra mediului de afaceri" si, intrucat la noi acest impact este nul, ne regasim pe primul loc. In rest, tara noastra sta cel mai bine la indicatorul "marimea pietei (locul 44), precum si la capitolul educatie superioara si training (locul 55). O pozitie mai buna exista si in domeniul absorbtiei de tehnologie. Cum s-a ajuns aici, unde si cine a gresit incat ne situam printre ultimele 10 tari la indicatori atat de importanti ai economiei? Economistii si reprezentantii mediului de afaceri sunt convinsi ca toti guvernantii din perioada postdecembrista sunt vinovati, acestia dand dovada de lipsa de viziune si, in multe cazuri, iresponsabilitate.

"Lucrurile se misca extrem de lent"

"Lipsa de politici publice coerente ar fi prima cauza a decaderii", spune Cristian Parvan, secretar general al Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Romania (AOAR). In opinia lui, politicile publice ar fi trebuit sa fie directionate pe prioritati si sa fie finantate corespunzator, insa de fapt "fiecare guvern nou-venit a abandonat proiectele celui anterior si s-a apucat de propriile investitii. Asa se face ca peste 40.000 de proiecte publice au fost abandonate si banii publici s-au dus catre nicaieri". Practic, "fiecare minister are cate o unitate proprie dedicata politicilor publice, dar daca va uitati ce au facut aceste unitati in ultimii ani va cuprinde tristetea", ne-a spus Cristian Parvan. Cand vom putea iesi din aceasta situatie? "Pana la urma o sa iesim, dar lucrurile se vor misca extrem de lent. Cand se vrea, s-a demonstrat ca se poate", a conchis liderul AOAR.

O alta cauza ar fi, in opinia analistului economic Ilie Serbanescu, modul in care a intervenit capitalul strain in Romania. "Strainii au venit aici, au facut ce-au vrut, au investit mai mult in comert decat in productie. Iar statul este prea slab si neputincios, practic nu mai are ce face pentru a redresa lucrurile", a conchis Ilie Serbanescu.

"Lipsa de politici publice coerente ar fi prima cauza a decaderii."

Cristian Parvan

secretar general AOAR

"Statul este prea slab si neputincios, practic nu mai are ce face pentru a redresa lucrurile."

Ilie Serbanescu

analist economic

134 este locul pe care il ocupa Romania in "Top mondial 139" privind calitatea drumurilor.

Click pe foto pentru a vedea indicatorii la care Romania este codasa in lume din punct de vedere al competitivitatii




Punctele forte ale Romaniei

Capitol pozitie in top

Impactul malariei in business 1

Incidenta malariei 1

Taxe comerciale 4

Internet in banda 16

Raspandirea virusului HIV 22

Rata de ocupare in invatamantul tertiar 22

Costurile terorismului in afaceri 27

Costurile generate de crime si violente in afaceri 32

Calitatea sistemului de protectie a investitorilor 33

Abonamente de telefonie mobila 36

Datoria publica 38

Indicele pietei interne 41

Calitatea educatiei pe profil stiintific 43

Abonamente la internet in banda 43

Indicele pietei externe 49

Topul piedicilor din calea oamenilor de afaceri din Romania

Respondentii la sondajul World Economic Forum au enumerat problemele specifice care ii impiedica sa faca afaceri in Romania in mod lejer. In ordine, primele cinci au fost: accesul la finantare, insuficienta portanta a infrastructurii, nivelul taxelor, ineficienta birocratiei, instabilitatea politica, accesul la finantare si coruptia. Alte probleme majore pentru companii sunt infrastructura inadecvata, reglementarile legate de taxe si inflatia, urmate de rata criminalitatii si instabilitatea politicilor guvernamentale.

Elvetia domina topul competitivitatii

In topul celor mai competitive state din lume, Elvetia si-a mentinut pozitia de lider mondial (cu un scor de 5,7 puncte), fiind urmata de Singapore (5,63 puncte), Suedia (5,61 puncte), Finlanda (5,47 puncte) si SUA (5,43 puncte). Pe locurile urmatoare se situeaza Germania, Olanda, Danemarca, Japonia si Marea Britanie. In 2010 Statele Unite au fost pe locul patru, dupa ce in 2008 au pierdut primul loc.

Elvetia atrage investitori straini datorita legislatiei prietenoase fata de mediul de afaceri Foto:Reuters



Clasamentul, publicat de Forumul Economic Mondial (World Economic Forum - WEF) de peste 30 de ani, se bazeaza pe datele economice din 139 de tari si pe un studiu realizat in randul a 15.000 de directori din sectorul afacerilor.

WEF apreciaza ca multe din tre dificultatile cu care se confrunta economiile avansate, in special in statele de la periferia zonei euro, sunt strans legate de competitivitatea modesta, care limiteaza cresterea productivitatii pe termen lung. Eforturile de stabilizare fiscala si reducerea poverii datoriei trebuie prin urmare completate prin reforme care sa asigure sporirea competitivitatii si imbunatatirea potentialului de crestere, pe termen mediu spre lung.

Manageri privati la noua companii de stat

Guvernul si reprezentantii Fondului Monetar International (FMI) au decis numirea unor manageri privati la noua companii de stat in acest an, urmand ca lista sa fie suplimentata anul viitor cu inca sase societati, potrivit ultimei scrisori de intentie agreata de ambele parti, obtinuta de agentia de stiri Mediafax.

Primii manageri privati care vor lucra la companii de stat vor fi angajati la Posta Romana, Tarom, CFR Marfa, Electrificare CFR, Societatea Nationala a Lignitului Oltenia, Electrica Furnizare, Hidroelectrica, Romarm si Oltchim, potrivit documentului.

Acelasi document releva ca anul viitor vor fi numiti manageri privati la alte sase societati, respectiv CFR, CFR Calatori, Nuclearelectrica, Transgaz, Transelectrica si Romgaz.

Scrisoarea de intentie a fost elaborata dupa misiunea de evaluare a FMI desfasurata in intervalul iulie-august si aprobata de Guvern la jumatatea acestei luni.

Lista Guvernului nu corespunde cu cea a FMI

In urma cu doua saptamani, surse guvernamentale au declarat ca Hidroelectrica, Oltchim, Tarom si CFR Marfa sunt companiile de stat unde atat FMI, cat si autoritatile romane au convenit sa numeasca management privat pana la acea data, varianta finala a listei urmand sa fie definitivata pana la jumatatea lunii septembrie.

Ministerul Economiei ar fi propus o lista de sapte companii care vor avea management privat, respectiv Compania Nationala a Huilei, Societatea Nationala a Lignitului Oltenia, Elcen, Hidroelectrica, Electrica Furnizare, Romaero si Oltchim, potrivit acelorasi surse.

Insa dintre aceste companii, doar Hidroelectrica si Oltchim se afla si pe lista de propuneri elaborata de reprezentantii FMI. Celelalte companii pentru care Fondul a propus management privat sunt Nuclearelectrica, Transgaz, Romarm, Romgaz si Transelectrica, au aratat sursele.




» vezi articolul original

sursa:




 

Vineri, 23 Septembrie 2011"
Tipareste Trimite e-mail Trimite pe Yahoo! Messenger Delicious 

 



 Reincepem exportul carnii de porc?
Autoritatile noastre spera ca, pana la finele acestui an, UE sa deschida piata pentru carnea de porc romanesc.  Seceta pune in pericol recoltele
In aceasta toamna nu a plouat deloc, iar culturile de rapita au fost deja compromise. Urmeaza si cele de grau si...  Casa la romani, un miraj
Familiile care obtin venitul minim pe economie per membru (670 lei pe luna), pot obtine doar 16.000 de euro credit.  Orban si Barbu, primele sarcini
Premierul a trasat sarcinile urgente pe care noii ministri le vor avea de indeplinit in perioada imediat urmatoare.  Italia, pe urmele Greciei?
Standard & Poor's a retrogradat ratingul Italiei, starnind furia premierului italian Silvio Berlusconi, care...  Proiectia de crestere economica...
Ultimele evenimente din Europa conduc la reanalizarea proiectiilor de crestere economica pentru 2011 si 2012.  Scad ratele in franci elvetieni
Dupa ce Banca Centrala a Elvetiei a intervenit in piata, francul a scazut brusc de la peste 4 lei, la 3,5 lei...  Bogatia din vie
Dealurile Recasului: Recolta foarte buna, de aproape 10 tone la hectare, pe cele 1,000 de hectare cultivate...  An prosper pentru agricultura
Agricultura are potential urias de contributie in PIB, insa peste jumatate este nefiscalizata sau neexploatata...  Plasticul, banul preferat
Desi inainte nu prea aveau obiceiul POS-ului, se pare ca romanii au prins dexteritatea platilor cu cardul.
















 









 


       
Introdu data nasterii

 
SexmasculinfemininIntrodu o parola
Confirma parola 
Sunt de acord cu
Termenii si Conditiile Fashion Days













 


Cautare

 
Cele mai citite stiri
Romania, corigenta lumii la cinci materii
 
Coridorul IV face ocol prin Brasov
 
Iata tara din Europa cu salariul mediu de 6.407 $. Vezi Top 20 al remuneratiilor!
 
Roubini, profetul crizei, propune opt masuri pentru prevenirea colapsului economic
 
Zona euro face inca un pas catre criza. Activitatea sectorului privat este in declin
 
Razboi intre Guvern si producatorii de medicamente: "Nu putem sustine taxa de clawback"
 
Criza financiara a provocat pierderi de 6 miliarde de dolari. Vezi cui!
 
Romania are potential economic. Ce trebuie sa facem pentru a primii banii investitorilor straini
 
Boagiu cere sanctionarea companiei Argecom pentru nerespectarea contractului la Transfagarasan
 
Hossu: Exista riscul exploatarii angajatilor daca se introduce salariul minim pe ora
 
Caderea burselor continua. Wall Street, lovit de temerile privind o noua criza
 
Romania ar putea deveni furnizor de gaze pentru Nabucco, spune noul CEO al OMV
 
Costin: Salariul minim trebuie legat de cosul de consum si ar trebui sa fie cel putin 900 de lei
 
Pensionarii vor putea cumpara alimente mai ieftine
 
Guvernul si FMI au convenit pentru manageri privati la 15 companii de stat
 





]
Memorat
Răspuns: TREBUIE SĂ ŞTIM
« Răspunde #268 : Septembrie 25, 2011, 21:49:51 »

florin1989
Sr. Member

 Deconectat
Mesaje: 494
 
CITAT Răspuns: TREBUIE SĂ ŞTIM
« Răspunde #178 : August 24, 2011, 14:07:59 »

 " Practic, Traian Basescu incearca sa ne convinga ca este imperios necesar sa dam unda verde unui proiect care ne ia peste 80% din aurul nostru, distruge patrimoniul natural si cultural unic in lume de la Rosia Montana si ne lasa mostenire patru munti rasi de pe fata pamantului si cel mai mare iaz de decantare cu cianuri din Europa.

Oamenii de stiinta s-au pronuntat in nenumarate randuri impotriva proiectului RMGC, au aratat ca discutia cu privire la proiect nu ar trebui sa se refere la riscuri ci la certitudini. Astfel, poluarea este o certitudine clara, indiferent de tehnologia utilizata, pentru ca proiectul mutileaza iremediabil o zona superba a Apusenilor si va polua cu siguranta zona cu metale grele si compusi complecsi ai cianurii. Mai departe, concentratia de cianuri din iazul de decantare la nivelul de miligram pe litru este de o mie de ori mai mare decat concentratia de microgram pe litru la care pestii sunt deja afectati si chiar mor. Si argumentele pot continua:

Dezbatere Ziare.com - Rosia Montana (II): O bomba ecologica

Presedintele tarii sustine un proiect privat, care este din toate punctele de vedere pagubos Romaniei
Memorat
Răspuns: TREBUIE SĂ ŞTIM
« Răspunde #269 : Septembrie 25, 2011, 22:15:13 »

M-AM OFERIT VOLUNTAR IN STRINGEREA DE SEMNATURI PENTRU SALVAREA ROSIEI MONTANE.Am strins multe sute de semnaturi in cinci ore.Cetatenii Bucurestiului sunt cooperanti,insa sunt sceptici ca se poate salva Rosia Montana,de hoti si pradatori,mai ales ca TOATE TELEVIZIUNILE COOPEREAZA SI COMPLOTEAZA CU GOLD GABRIEL la distrugerea tarii, facindu-le publicitate.Am inteles ca iau 3000 euro de fiecare difuzare a clipului publicitar.Nu mai pot sta deoparte vazind cum tara mea este JEJUITA si OTRAVITA.Fratilor...VOLUNTARIATUL v-a salva ROMANIA in orice domeniu.Nu mai fiti INDIFERENTI.INDIFERENTA UCIDE SI NE LASA SI SARACI.Semnati petitia salvarii Rosiei Montane pe: www.rosiamontana.net
Memorat
Pagini: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 418
Schimbă forumul: