Main Content:

Pagini: 1 ... 4385 4386 [4387] 4388 4389 ... 4484

ANUNTURI

  • NVal
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 5195
  • Vezi Profilul
Răspuns: ANUNTURI
« Răspunde #65790 : Octombrie 14, 2018, 17:54:56 »



Am citit această propunere. Păcat ca nu are cine s-o pună în practică!
Memorat
  • NVal
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 5195
  • Vezi Profilul
Răspuns: ANUNTURI
« Răspunde #65791 : Octombrie 14, 2018, 18:15:33 »

Pupezele comunismului au ajuns DJ-eii neomarxismului!



Catalin Sturza
3 ore

Demisia morală a dlui Andrei Pleșu

După ce ne-a spus că întrebarea de la Referendum ascunde o intenție ascunsă a lui Dragnea, acum dl Andrei Pleșu recidivează cu următoarele: „Dacă Ceaușescu propune un referendum despre obligativitatea de a ține post de două-trei ori pe sătămână, ne repezim, creștinește, să-l susținem, lăsînd deoparte faptul că, pentru el, postul nu e decît un mod de a cosmetiza penuria alimentară…”

Recunosc, mi-a luat câteva minute să-mi revin. Apoi alte câteva minute să îmi adun gândurile. Apoi alte minute bune să decid dacă merită sau nu să bag măreața zicere în seamă. Cum să o iei, cum să apuci mai întâi chestia asta – pe care o poți apuca și scutura din atât de multe părți? Și care nu e nici măcar vreo chestie; e așa o apă de ploaie, încât nici scuturată nu merită să fie?

a) Cine e Ceaușescu, în această comparație? Asociațiile pro-familie, toate cultele religioase din România, și cei trei milioane de cetățeni sunt Ceaușescu? După ce asociațiile pro-familie și virtuțile familiei au fost comparate și asociate, pe rând, cu nazismul, cu Holocaustul, cu Putin, cu neoprotestanții americani, cu KGB-ul, iată că a venit rândul ca virtuțile familiei să fie comparate cu Ceaușescu. De nimeni altul decât dl Andrei Pleșu.

b) Poate dl Pleșu nu-și amintește că Ceaușescu nu făcea referendumuri. Ceaușescu nu-și asuma riscuri politice. Când Ceaușescu chiar voia să schimbe sau să impună ceva, Ceaușescu dădea decrete. Și, apropo, Ceaușescu ura și creștinismul, și postul. Da, impunea rații și raționalizări alimentare – dar o făcea în numele ateismului științific, care era, în România, „religia de stat” în timpul comunismului. Iar acest „ateism științific” era, la vremea aceea, foarte progresist – era chiar vârful de lance al progresismului.

c) Și cum ar trebui să ne comportăm, ca să nu cosmetizăm penuria morală? Să îmbrățișăm cu drag și aplomb întreaga agendă radicală LGBTQ și în România? Înțeleg din spusele dlui Pleșu că agenda radicală progresistă și primatul corectitudinii politice ne vor aduce și în România lumina morală? Fără această agendă radicală și fără acest primat murim, ne sufocăm moral în România? Poate dl Pleșu a uitat și că un mare scriitor, stângist, de altfel – e vorba de Mario Vargas Llosa – tocmai a spus în El Pais că CP (corectitudinea politică) este „dușmanul libertății”.

Așadar, spun, și eu, alături de părintele Constantin Necula: sunt doar un mic, un foarte mic publicist, e adevărat. Dar pentru mine, unul, dl Andrei Pleșu și-a pierdut, din păcate, orice credibilitate intelectuală și morală. Poate îi voi citi în continuare eseurile pentru frumusețea stilistică, dar aceea va rămâne o formă stilistică goală. În ochii mei cel puțin, în plan moral dl Pleșu și-a semnat și înaintat demisia, ca voce publică și formator de opinie.
Memorat
  • NVal
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 5195
  • Vezi Profilul
Răspuns: ANUNTURI
« Răspunde #65792 : Octombrie 14, 2018, 19:10:16 »

Atenție! E pe cale să se producă un nou jaf național!

LEGEA OFFSHORE, prin care românilor li se fură peste 130 miliarde de euro,
cu care am putea construi 8.000 kilometri de autostrăzi şi 5.000 kilometri de căi ferate de mare viteză

1.  Lansat în massmedia sub denumirea de LEGEA OFFSHORE, proiectul de lege „privind unele măsuri necesare pentru implementarea operaţiunilor petroliere de către titularii de acorduri petroliere referitoare la perimetre petroliere offshore” vrea să legifereze, de fapt, condiţiile în care românii vor fi deposedaţi de importantele zăcăminte de gaze naturale descoperite în apele teritoriale ale României din Marea Neagră, de veniturile care vor fi generate de exploatarea acestor zăcăminte, în valoare de peste 130 miliarde de euro.
 Românii au fost deposedaţi de capitalul – fabrici, uzine, bănci, căi de comunicaţii, spaţii comerciale şi de birouri etc - pe care îl acumulaseră până în anul 1989, în valoare de peste 500 miliarde de euro, în banii actuali, de profiturile realizate cu acest capital în ultimii 29 de ani, în valoare de peste 2.000 miliarde de euro, de peste 60% din terenurile agricole ale ţării.
 Românilor li s-a furat şi li se fură ţara prin LEGI, prin NORME dispuse de către organul reprezentativ SUPREM al poporului român, PARLAMENTUL ţării, componentă a statului român, care, în realitate, este o marionetă a celor care l-au capturat în ziua de 22 decembrie 1989.
 În titlurile legilor ei ne spun că fac reorganizări, privatizări, retrocedări, vânzări. Prin textele legilor ei ne-au furat capitalul, pământul, veniturile.
 A venit rândul să ni se fure şi Marea cea Mare, cu bogăţiile din adâncurile ei şi cu veniturile rezultate din exploatarea acestor bogăţii..
 În titlul LEGII OFFSHORE, ei ne vorbesc despre “implementări” de operaţiuni petroliere, iar în textul legii ei stabilesc normele prin aplicarea cărora 90 % din veniturile care vor fi generate de exploatarea gazelor naturale ale Mării Negre vor intra în conturile transnaţionalilor, românii urmând să se mulţumească cu restul de 10%, în calitatea lor de “proprietari” ai zăcămintelor.

2.  Cel mai complet studiu referitor la valoarea zăcămintelor de gaze aflate în apele teritoriale ale României din Marea Neagră este cel intitulat "Contribuţia proiectelor de explorare şi producţie a hidrocarburilor din Marea Neagră la dezvoltarea economiei româneşti", realizat de Deloitte la cererea Asociaţiei Române a Concesionarilor Offshore din Marea Neagră, dat publicităţii în luna mai a acestui an.
 Reţinem, deci, că studiul nu este realizat de un institut de cercetări românesc, deşi am avut mai multe în acest domeniu, printre cele mai bune din lume, şi nici nu este comandat de Parlamentul României, cel care vrea să stabileasă, prin lege, cum şi în folosul cui vor fi exploatate gazele care fac obiectul studiului.
 Din acest studiu, aflăm că, până în anul 2040, din partea românească a Mării Negre ar putea fi extrase circa 170 miliarde de metri cubi de gaze naturale, care, la preţul actual, considerat de către specialiştii Deloitte că va rămâne neschimbat până în anul 2040, de 246,2 euro pe 1.000 m.c., înseamnă 41,9 miliarde de euro.
 Cheltuielile totale ce ar trebui făcute pentru obţinerea celor 170 miliarde de metri cubi de gaze însumează 18 miliarde de euro, din care 13 miliarde de euro cheltuieli de capital, investiţii, restul, de 5 miliarde de euro, fiind cheltuieli operaţionale.
 Rezultă un profit brut de 23,9 miliarde de euro, adică 57% din valoarea totală a celor 170 miliarde de metri cubi de gaze extrase. Să nu uităm cine a realizat studiul şi pentru cine. Cu siguranţă, profiturile reale vor fi mult mai mari.
 Din cele 41,9 miliarde de euro, statul român ar urma să încaseze 4,4 miliarde de euro sub formă de redevenţe şi 3,8 miliarde de euro sub formă de impozit pe profit, în total 8,2 miliarde de euro, adică 20% din valoarea încasată pe cele 170 miliarde metri cubi de gaze scoase din partea românească a Mării Negre.
 Cât de cât sigure rămân redevenţele, de 4,4 miliarde de euro, deoarece concesionarii transnaţionali ştiu cum să aranjeze situaţiile financiare pentru a nu plăti impozit pe profit.
 În ultimii 29 de ani, în România, din cele 2.100 miliarde de euro profituri, nu au fost impozitate decât 400 de miliarde de euro, restul, de 1.700 miliarde de euro, au intrat direct în conturile celor care au devenit proprietarii capitalului, prin megahoţiile numite privatizări şi retrocedări, fără a fi impozitate.
 Din studiul elaborat de Deloitte mai aflăm, însă, că, până în anul 2060, din apele teritoriale ale României din Marea Neagră ar mai putea fi extrase încă 130 miliarde de metri cubi de gaze. De asemenea, că, până în prezent, s-au găsit gaze numai în partea românească a Mării Negre şi că, de fapt, cantitatea totală de gaze exploatabile din Marea Neagră se ridică la 600 miliarde de metri cubi. Este, deci, foarte posibil ca toată cantitatea de 600 miliarde de metri cubi de gaze să se afle în apele teritoriale ale României.
 La preţurile actuale, cele 600 miliarde metri cubi de gaze înseamnă 147,7 miliarde de euro, din care statului român i-ar reveni 15,5 miliarde euro, ca redevenţe, restul, de 132,2 miliarde de euro, urmând să intre în conturile concesionarilor.

3.  Aceasta este valoarea furtului care se pune la cale în Parlamentul României.
 132 miliarde de euro. Atât cât ne-ar ajumge să construim toţi cei 8.000 kilometri de autostrăzi şi toţi cei 5.000 kilometri de căi ferate de mare viteză de care avem nevoie.
 Cozile de topor aşezate de transnaţionali în Parlamentul ţării urlă pe toate canalele media că ei se luptă pentru creşterea veniturilor bugetului public naţional.
 Au „dezbătut” proiectul de lege toată vara, l-au adoptat, l-au trimis la promulgare, Preşedintele României, ştiind precis despre ce este vorba, l-a trimis înapoi, pe motive hilare, l-au trecut, din nou, prin Senatul condus de iniţiatorul furtului, l-au trecut prin comisiile Camerei, care l-au reţăsut fără să schimbe nimic important, a ajuns în plenul Camerei şi din nou la comisii, care, iar, vor revopsi textul, fără să pună vreo piedică furtului.
 În realitate, cozile de topor îşi negociază cu transnaţionalii propriile interese, mulţi dintre ei, în frunte cu tartorul lor, oferă cele 130 de miliarde de euro pentru a scăpa de puşcărie.

4.  Furtul celor 130 miliarde de euro rezultate din valorificarea gazelor româneşti din Marea Neagră a devenit posibil ca urmare a faptului că activităţile de exploatare a acestei resurse naturale în loc să fie executate de întreprinderi cu capital public românesc au fost CONCESIONATE.
 Concesionarea este o formă mascată de expropriere, de trecere a unor bunuri din proprietatea publică, a popoarelor, în proprietatea privată a concesionarilor, de regulă transnaţionali.
 În cazul nostru concret, concesionarea exploatării gazelor înseamnă transferul tuturor atributelor proprietăţii - poseseie, folosinţă, decizie - către concesionar, în schimbul plăţii redevenţei şi cu obligaţia de a „da înapoi” zăcământul secătuit. Concesionarul intră în posesia zăcământului, scoate cât vrea şi când vrea, vinde cui vrea şi cu ce preţ vrea, ţine contabilitatea cum vrea şi plăteşte statului român cât vrea.
 În România, după 1989, aproape toate întreprinderile create pentru exploatarea resurselor naturale ale ţării au fost distruse sau trecute în proprietatea transnaţionalilor, astfel încât, în prezent, toate resursele naturale sunt exploatate de transnaţionali, prin contracte de concesiune, de pe urma cărora statul român se alege cu nişte redevenţe de barjocură.

5.  În dezbaterea acestui proiect de lege sau făcut tot felul de propuneri care de care mai aberante, privind impozitarea aşa-ziselor venituri suplimentare, împărţirea producţiei între concesionari şi statul român, stabilirea unei taxe fixe de exploatare, indiferent de cantitatea de gaze extrase şi de valoarea acesteia, obligarea concesionarilor să vândă jumătate din producţie în România etc.
 Nu există decât o SINGURĂ SOLUŢIE care asigură maximizarea beneficiilor de care se poate bucura poporul român de pe urma exploatării gazelor din Marea Neagră.
Soluţia constă în exploatarea acestei resurse naturale numai de către întreprinderi cu capital public românesc 100%. Aşa cum trebuie să se întâmple cu toate resursele aflate în proprietatea publică, a poporului român.
 Dacă Liviu Dragnea şi ai lui sunt, într-adevăr patrioţi, aşa cum declară, şi doresc sincer să maximizeze beneficiile de care se poate bucura poporul român de pe urma exploatării gazelor din Marea Neagră, atunci ei trebuie să renunţe la LEGEA OFFSHORE şi să adopte o lege cu două articole, astfel:
„Art. 1 Resursele naturale ale României, aflate în proprietate publică, nu pot fi explorate şi exploatare decât de regii autonome cu capital public românesc 100%.
 Art. 2 În termen de 30 zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, Guvernul va stabili, prin hotărâre, măsurile necesare pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor articolului 1.”

6.  Desigur, principala măsură pe care ar trebui să o ia Guvernul României în aplicarea proiectului de lege pe care îl propun, pentru restabilirea dreptului de proprietate al poporului român asupra resurselor naturale ale ţării, ar consta în denunţarea imediată a tuturor contractelor de concesiune încheiate de statul român cu firme private pentru explorarea şi exploatarea resurselor naturale, inclusiv a contracteloe de explorare şi exploatare a gazelor din Marea Neagră, toate aceste contracte fiind încheiate prin încălcarea intereselor poporului român.
Ştiu, de pe acum, obiecţiile pe care trădătorii de ţară şi presa aservită lor le vor aduce împotriva acestei propuneri.
 Prima obiecţie este aceea că România nu dispune de capacitatea tehnică şi financiară de care este nevoie pentru explorarea şi exploatarea resurselor sale naturale.
 A doua obiecţie priveşte despăgubirile „uriaşe” pe care ar trebui să le plătească România ca urmare a denunţării contractelor de concesiune încheiate cu firmele private pentru explorarea şi exploatarea resurselor sale naturale.
 Iată răspunsul meu la cele două obiecţii, aplicat, concret, la gazele din Marea Neagră.

7.  În ce priveşte capacitatea tehnică, reamintesc faptul că România a fost prima ţară din lume care a înregistrat oficial o producţie de ţiţei, în anul 1857, urmată la doi ani distanţă de Statele Unite ale Americii.
 Tot în anul 1857, românii au construit şi pus în funcţiune prima rafinărie din lume.
 Bucureşti a fost primul oraş din lume cu sistem de iluminat public, bazat pe kerosen.
 La Câmpina a fost înfinţată prima şcoală de maistri sondori din lume.
 România a fost primul exportator de benzină din lume. în anul 1900.
 În România, primul proiect petrolier offshore a debutat cu o jumătate de secol în urmă, în anul 1967.
 În anul 1975 a fost instalată prima platformă de foraj marin, iar producţia de petrol din Marea Neagră a început în anul 1987.
 În anul 1989, România dispunea de şapte platforme de foraj marin, capabile să execute foraje până la adâncimea de 6.000 de metri.
Şase din cele şapte platforme au fost vândute de către PETROM, la sfârşitul anului 2005, după „privatizare”, contra sumei de 100 milioane de dolari SUA.
 Toate cele şapte platforme sunt în funcţiune şi execută foraje marine pentru noii lor proprietari.
 La sfârşitul anului 1989, mai erau în stadiul de montaj alte două platforme, care au ajuns la fier vechi, „din lipsă de finanţare”, aşa cum s-a întâmplat cu aproape toată industria României.
 Toate zăcămintele de gaze din apele teritoriale ale României descoperite până în prezent se află la adâncimi mai mici de 2.000 de metri, deci toate ar fi fost descoperite de platformele de care dispunea statul român în abul 1989, plus cele care ar fi fost construite în ultimii 29 de ani, dacă poporul român nu s-ar fi lăsat tras pe sfoară de autorii loviturii de stat din decembrie 1989 şi nu s-ar fi lăsat deposedat de capitalul pe care îl acumulase până în 1989 şi de cel pe care l-ar fi putut acumula în ultimii 29 de ani.

8.  În ce priveşte capacitatea financiară, să dăm cuvântul cifrelor.
 Anul trecut, 2017, România a realizat un PIB de 188 miliarde de euro. Aşa cum confirmă şi datele publicate de Banca Naţională a României, în România, profiturile reprezintă 60% din PIB. Asta înseamnă că, în 2017, din PIB-ul de 188 miliarde de euro, 113 miliarde de euro au fost profituri.
 Conform raportului execuţiei bugetului general consolidat publicat de Ministerul Finanţelor Publice, în anul 2017, impozitul pe profit a fost de 14,7 miliarde de lei, adică 3,2 miliarde de euro. Aceasta înseamnă că, în 2017, din cele 113 miliarde de euro profituri, au fost impozitate numai 20 miliarde de euro, adică 18%, restul, de 93 de miliarde au fost furate, ca şi în toţi anii anteriori.
 Anul acesta, 2018, cu o creştere de 4% faţă de anul anterior, PIB-ul României ar putea ajunge la 195 miliarde de euro, din care 117 vor fi profituri, iar din acestea vor fi furate 96.
 Anul viitor, 2019, cu o creştere de 3% faţă de anul anterior, PIB-ul României ar putea ajunge la 200 miliarde de euro, din care 120 vor fi profituri, iar din acestea vor fi furate 98
 Dacă, acum, până la sfârşitul acestui an, Liviu Dragnea şi ai lui ar adopta Legea Cojocaru şi ar introduce impozitul progresiv pe marile proprietăţi, în anul 2019, la bugetul public naţional, respectiv la Fondul Naţional de Capital Distributiv, s-ar colecta, în plus, 20% din PIB-ul de 200 miliarde de euro, adică suma de 40 de miliarde de euro, mai puţin de jumătate din banii care fără Legea Cojocaru, vor intra în conturile oligarhilor postdecembrişti, dar mult mai mult decât toate cele 18 miliarde de euro care sunt necesare pentru punerea în valoare a celor 170 miliarde de metri cubi de gaze din Marea Neagră.
Evident, cele 18 miliarde nu vor fi cheltuite, toate, în primul din cei 22 de ani care, conform estimărilor specialiştilor Deloitte, vor fi necesari pentru exploatarea celor 170 miliarde de metri cubi de gaze, ci numai o mică parte, inclusiv cele 100 de milioane de euro, cu care am putea răscupăra cele şapte platforme pe care le-am construit înainte de 1989.
 Capacitatea financiară a României este mult mai mare decât cea cerută de exploatarea zăcămintelor de gaze din Marea Neagră în beneficiul poporului român.
 Bani avem, dar ne sunt furaţi.
 Problema fundamentală a poporului român, în acest moment, este oprirea robinetului prin care veniturile (banii) create de el sunt tranferate în afara ţării.

9.  În ce priveşte despăgubirile pe care statul român ar trebui să le plătească concesionarilor pentru denunţarea contractelor prin care aceştia au devenit proprietarii de facto ai bogăţiilor subsolului românesc, răspunsul îl găsim chiar în studiul elaborat de către specialiştii Deloitte pentru uzul acestor concesionari.
 Pe lângă estimările lor privind indicatorii tehnico-economici ai exploatării gazelor naturale din Marea Neagră pentru perioada 2018-2040, spcialiştii Deloitte ne prezintă şi situaţia acestor indicatori în trecut, în perioada 2000-2017.
 Din această situaţie, aflăm că, în perioada 2000-2017, concesionarii implicaţi în exploatarea zăcămintelor de hidrocarburi din Marea Neagră, au cheltuit, în total, 4,7 miliarde de euro, din care, 2,8 miliarde investiţii şi 1,9 miliarde cheltuieli operaţionale.
 Nu ni se dau date cu privire la valoarea producţiei extrase, dar ni se spune că veniturile generate de concesionari la bugetul statului român ar fi fost de 3,4 miliarde de euro şi ni se precizează că normele fiscale din perioada 2000-2017 rămân valabile şi pentru perioada 2018-2040, astfel că putem deduce că valoarea producţiei realizată de concesionari în perioada 2000-2017 a fost de cel puţin 6,8 miliarde de euro, cu un profit brut de cel puţin 2,1 miliarde de euro.
 Deci, în ultimii 29 de ani, concesionarii resurselor noastre naturale nu au făcut numai cheltuieli, ci au realizat şi venituri, inclusiv profituri substanţiale.
 Dacă statul român devine cu adevărat suveran şi cu adevărat al românilor şi conducerea lui se înconjoară de cei mai buni specialişti de care dispunem vom câştiga orice dispută în justiţie cu cei care au devenit proprietarii ţării prin contracte nedrepte.
 Sumele pe care, eventual, ar trebui să le plătim pentru a redeveni stăpâni pe ţara noastră, pe capitalul creat de noi, pe teritoriul nostru naţional, pe resursele naturale ale acestui teritoriu, sunt infime, dacă le raportăm la avuţia pe care o creăm şi de care suntem deposedaţi prin sistemul juridic şi financiar care ne este impus de ocupantul străin, în complicitate cu cozile de topor instalate la conducerea statului.
 Mafia financiară transnaţională este, într-adevăr, foarte puternică.
Singura forţă care o poate învinge este poporul UNIT, indiferent de mărimea acestuia.
 A se vedea exemplul dat de Islanda.
 Poporul român poate opri furtul celor 130 miliarde de euro generate de exploatarea gazelor din Marea Neagră, ca şi a multor altor miliarde de euro create prin munca sa.
 Oprirea adoptării LEGII OFFSHORE şi adoptarea proiectului de lege propus de mine mai sus ar trebui să-i determine pe români să se UNEASCĂ, să iasă în pieţele publice şi să nu plece de acolo până nu câştigă această bătălie.

Constantin COJOCARU
 14 octombrie 2018


Cea mai mare afacere din istoria României, decisă de un singur om, în cel mai mare secret posibil   
https://www.art-emis.ro/analize/5081-cea-mai-mare-afacere-din-istoria-romaniei-decisa-de-un-singur-om-in-cel-mai-mare-secret-posibil.html
Ec. dr. Petrişor Peiu, Duminică, 07 Octombrie 2018 17:23




În aceste zile, la București, un singur om decide ce se va întâmpla cu cea mai mare bogăție pe care România a avut-o vreodată, o bogăție de peste 20 miliarde dolari, posibil peste 40 miliarde dolari. În platoul continental al Mării Negre s-au descoperit rezerve de gaz de o mărime între 100 și 200 miliarde mc. Prețul mediu european al gazului natural pentru anul 2018 este anunțat de Gazprom (cel mai mare furnizor european) a fi 230 U.S.D./1000 mc[1], adică 230 milioane U.S.D./1 miliard mc.

Dacă rezerva de gaze a platoului românesc din Marea Neagră este de 100 miliarde mc, atunci această valorează 23 miliarde U.S.D. (11,3% din P.I.B.-ul național pentru 2018). Dacă această rezervă este de 200 miliarde mc, atunci valoarea acesteia este de 46 miliarde mc (aproape un sfert din P.I.B.-ul nostru). În România niciodată până acum nu s-a mai făcut o afacere de asemenea dimensiune: nici dacă adunăm toate „privatizările" ratate din istoria noastră (Sidex, Petrom, Apa Nova, distribuții de gaze și electricitate, flota pierdută) nu vom ajunge la o asemnea suma!

După descoperirea zăcămintelor de gaze naturale din perimetrele off-shore din Marea Neagră, România a devenit al doilea cel mai mare deținător de rezerve de gaze din Uniunea Europeană. Mărimea zăcămintelor din Marea Neagră (peste 100 miliarde mc) plasează România (peste 210 miliarde mc) imediat după Olanda (760 miliarde mc) și înaintea Marii Britanii (205 miliarde mc). Niciuna din celelalte țări din Uniune nu deține rezerve semnificative de gaze naturale și nici nu contează în această ecuație[2]. Atunci când auziți vorbindu-se despre diversificarea aprovizionării cu gaze a Uniunii, despre piață comună energetică, să știți că nu este decât un eufemism pentru aducerea gazului românesc, alături de cel olandez și cel norvegian, la consumatorii europeni, în competiție cu gazul rusesc.

Ei bine, această miza enormă pentru întreagă politică energetică europeană se află în vârful pixului unui singur om, iar acesta va lua cea mai importantă decizie din viață sa și din istoria economică a României într-un secret absolut, de o manieră total netransparentă și condus de criterii pe care numai el le știe. Românii au dreptul să știe că sunt împiedicați să afle ceea ce se întâmplă cu cea mai mare bogăție pe care o au.

Tot ceea ce ține de cedarea acestor rezerve uriașe de gaze de la statul român la diverse companii este înconjurat de cel mai mare secret pe care l-a cunoscut această țară:
- Nimeni, în afară unui grup mic de inițiați, nu știe exact cum s-a făcut concesionarea perimetrelor off-shore gazeifere din Marea Neagră către câteva firme în timpul guvernului Tăriceanu: cel mai mare zăcământ a ajuns la austriecii de la O.M.V., al doilea că mărime a ajuns la firma rusească Lukoil și al treilea la firma Carlyle (acum Black Sea Oil and Gas);
- Nimeni, în afară unui grup mic de inițiați, nu știe exact ce rezerve de gaz natural au fost descoperite în aceste perimetre, la ce adâncime și ce puritate au zăcămintele;
- Nimeni, în afară unui grup mic de inițiați, nu știe exact cât vor costă investițiile în exploatarea acestor rezerve, ce costuri de operare vor fi și ce profit vor aduce.

Totul a fost ascuns cu grijă de ochii și urechile românilor, prin legi speciale, aceleași legi care au permis Transgaz să rezerve întreagă capacitate a conductei de transport unor firme controlate de către grupul lui Viktor Orban.

Pe baza acestor date secrete, Parlamentul României s-a pronunțat și se va pronunță asupra legii off-shore după toanele unui singur om; acesta va hotărî cât anume va încasa statul român redevențe pentru cedarea unei bogații de 20-40 miliarde dolari, acesta va hotărî cât este acceptabil să primim că impozitare totală de la firmele care se vor înstăpâni pe această uriașă rezervă. Aceeași persoană a hotărât (să nu ne facem iluzii privind puterea de decizie a micuțului Ion Sterian, oficial director general al Transgaz) că cea mai mare parte a acestui gaz va ajunge în Ungaria, la firmele apropiate de campionul iliberal Viktor Orban.

Într-o țară ca România, ultimul cititor de ziare știe ce avere are președintele Iohannis, ce salariu primește Cristinel Dăncilă (soțul premierului) de la O.M.V. - 8.000 Euro/lună!, ce rachete interceptoare sunt instalate la baza americană de la Deveselu, ce fel de corvete sau baterii de coasta va cumpăra Armata Română, dar nimeni nu are voie să știe cât este rezervă de gaze descoperită de O.M.V. și ExxonMobil în perimetrul Neptun și mai ales nimeni nu are voie să știe cât vor plăti O.M.V.& Exxon, Lukoil sau Carlyle pentru a exploata acest gaz.

Cu mult înainte de a se adopta vreo lege a exploatărilor off-shore, la un Power Summit organizat de către Ziarul Financiar în februarie anul acesta, directorul general al A.N.R.M. anunță cât va fi suma redevențelor încasate de statul român de la aceste exploatări, (ceea ce denotă că știa cu mult înainte de a se adopta vreo lege și ce rezerve sunt și cât de mare va fi fixată redevență): 2,8 miliarde de euro în 20 de ani, adică cam 10% din valoarea gazului din aceste perimetre[3]. Nimeni nu s-a întrebat atunci de unde știe acest domn ce va scrie într-o lege care nici nu intrase în dezbaterea Parlamentului! Ei bine, exact asta spune legea care a fost aprobată în iunie și modificată în septembrie de către Baronul României: că redevențele rămân la nivelul de acum, adică, global, firmele care primesc un cadou de câteva zeci de miliarde de la statul român vor plăti, global, cam 13,5% din valoarea comercializată declarată.

În Uniunea Europeană mai există un singur zăcământ comparabil cu cel din Marea Neagră, zăcământul Groningen (cel mai mare din Europa). Acesta este exploatat de către un consorțiu format de compania locală Royal Dutch Shell și ExxonMobil, fiecare având câte 50%, iar nivelul total al taxării de către statul olandez este de 51,9% (de patru ori mai mare decât vrea feudalul României să taxeze firmele din Marea Neagră).

În tot acest timp, românii sunt distrați cu teme care mai de care mai comice sau neimportante, doar-doar nimeni nu va observă acest mare tun: o singură și mult-prea-puternică persoană va decide soarta a 20, poate 40 miliarde de dolari, fără nici cea mai mică simulare a transparenței. Niște firme despre care nimeni nu știe cum au fost alese vor primi câteva zeci de miliarde de dolari din partea României, căreia nu-i vor plăti înapoi mai mult de 10-13% din acesta suma și nimeni nu discuta acest lucru simplu și șocant.

Discutăm despre „sifonarea" a câtorva milioane de lei din diferite bugete (regretabilă și condamnabilă această sifonare), dar pe nimeni nu interesează cum dispar 20-30-40 miliarde de dolari; toată lumea comentează condamnarea liderului suprem al țării pentru câteva femei de serviciu angajate fictiv, dar nu are nimeni niciun interes pentru modul în care este cedată o bogăție națională de zeci de miliarde de dolari. Nu vi se pare ciudat? În ce țară trăim oare? Societatea românească este singură vinovată de situația în care s-a pus, întorcând capul pentru a nu vedea ce se întâmplă cu această resursă incredibilă.

România a pierdut trei finale de Cupa Davis (1969,1971 și 1972), ultimele două cu același scor (2-3), în față americanilor. În 1971, la Charlotte, în cel de-al patrulea meci (scorul era 1-2), Stan Smith l-a învins pe Țiriac cu scorul de 3-0; în 1972, la București, pe Progresul, desfășurarea a fost dramatică: Smith l-a depășit pe Năstase, Țiriac pe Tom Gorman, la dublu am pierdut și, în același blestemat al patrulea meci, Țiriac a pierdut la Smith în cinci seturi memorabile într-o neuitata zi de 15 octombrie. De atunci, le tot povestim copiilor și nepoților despre ceea ce umoristul Dan Mihaiescu numea prin glasul inconfundabil al lui Toma Caragiu a fi „la o mustață de « salatieră » (așa se mai numea Cupa Davis)".

Ar trebui să memorăm aceste zile de sfârșit de septembrie 2018, pentru că, mulți ani de acum înainte, le vom povesti copiilor și nepoților cum România s-a aflat „la o mustață" de a deveni altceva decât o țară bananieră, în care liderul suprem aruncă pe geam 40 miliarde de dolari[4].

Notă : Petrișor Gabriel Peiu este doctor al Universității Politehnică din București (1996), a fost consilier al premierului Radu Vasile (1998-1999) și al premierului Adrian Năstase (2001-2002), subsecretar de stat pentru politici economice (2002-2003) și vicepreședinte al Agenției pentru Investiții Străine (2003-2004). Este coordonator al Departamentului de Analize Economice al Fundației Universitare a Marii Negre (F.U.M.N.).

-------------------------------------------

[1] Reuters
[2] https://www2.deloitte.com/ro/ro/pages/about-deloitte/articles/o-imagine-de-ansamblu-asupra-redeventelor-si-impozitelor-similare-in-sectorul-upstream-de-petrol-si-gaze-din-europa.html
[3] https://www.realitatea.net/austria-i-ungaria-se-bat-pe-gazele-din-marea-neagra-ce-face-romania_2137178.html
[4] http://www.ziare.com/economie/gaz/cea-mai-mare-afacere-din-istoria-romaniei-decisa-de-un-singur-om-in-cel-mai-mare-secret-posibil-1531611
Memorat
  • NVal
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 5195
  • Vezi Profilul
Răspuns: ANUNTURI
« Răspunde #65793 : Octombrie 14, 2018, 19:54:31 »

Dacă o recunoaște cineva...

Memorat
  • bambilici
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 11354
  • Vezi Profilul
Răspuns: ANUNTURI
« Răspunde #65794 : Octombrie 14, 2018, 22:28:46 »

Buna dimineata revolutionari!   Noapte buna Romania!
Ce-ati facut acolo cat am lipsit? Chiar nu va m poate lasa singuri omul?
Am sa intru m tarziu sa va spun ff pe scurt ce am putut face in vacanta 2018!
Pana atunci va spun ce am citit in El Pais (am rosit cand mi-a aratat cun coleg stirea:
Romania intoarce spatele referendumului pentru interzicerea căsătoriilor între persoane de acelaşi sex...




Parada gay de la Rio de Janeiro, Brazilia. Trebuie sa ma interesez daca nu cumva anul acesta a fost facuta in (ne)cinstea Ro!



Memorat
  • bambilici
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 11354
  • Vezi Profilul
Răspuns: ANUNTURI
« Răspunde #65795 : Octombrie 14, 2018, 22:34:42 »

Atenție! E pe cale să se producă un nou jaf național!

LEGEA OFFSHORE, prin care românilor li se fură peste 130 miliarde de euro,
cu care am putea construi 8.000 kilometri de autostrăzi şi 5.000 kilometri de căi ferate de mare viteză

1.  Lansat în massmedia sub denumirea de LEGEA OFFSHORE, proiectul de lege „privind unele măsuri necesare pentru implementarea operaţiunilor petroliere de către titularii de acorduri petroliere referitoare la perimetre petroliere offshore” vrea să legifereze, de fapt, condiţiile în care românii vor fi deposedaţi de importantele zăcăminte de gaze naturale descoperite în apele teritoriale ale României din Marea Neagră, de veniturile care vor fi generate de exploatarea acestor zăcăminte, în valoare de peste 130 miliarde de euro.
 Românii au fost deposedaţi de capitalul – fabrici, uzine, bănci, căi de comunicaţii, spaţii comerciale şi de birouri etc - pe care îl acumulaseră până în anul 1989, în valoare de peste 500 miliarde de euro, în banii actuali, de profiturile realizate cu acest capital în ultimii 29 de ani, în valoare de peste 2.000 miliarde de euro, de peste 60% din terenurile agricole ale ţării.
 Românilor li s-a furat şi li se fură ţara prin LEGI, prin NORME dispuse de către organul reprezentativ SUPREM al poporului român, PARLAMENTUL ţării, componentă a statului român, care, în realitate, este o marionetă a celor care l-au capturat în ziua de 22 decembrie 1989.
 În titlurile legilor ei ne spun că fac reorganizări, privatizări, retrocedări, vânzări. Prin textele legilor ei ne-au furat capitalul, pământul, veniturile.
 A venit rândul să ni se fure şi Marea cea Mare, cu bogăţiile din adâncurile ei şi cu veniturile rezultate din exploatarea acestor bogăţii..
 În titlul LEGII OFFSHORE, ei ne vorbesc despre “implementări” de operaţiuni petroliere, iar în textul legii ei stabilesc normele prin aplicarea cărora 90 % din veniturile care vor fi generate de exploatarea gazelor naturale ale Mării Negre vor intra în conturile transnaţionalilor, românii urmând să se mulţumească cu restul de 10%, în calitatea lor de “proprietari” ai zăcămintelor.

2.  Cel mai complet studiu referitor la valoarea zăcămintelor de gaze aflate în apele teritoriale ale României din Marea Neagră este cel intitulat "Contribuţia proiectelor de explorare şi producţie a hidrocarburilor din Marea Neagră la dezvoltarea economiei româneşti", realizat de Deloitte la cererea Asociaţiei Române a Concesionarilor Offshore din Marea Neagră, dat publicităţii în luna mai a acestui an.
 Reţinem, deci, că studiul nu este realizat de un institut de cercetări românesc, deşi am avut mai multe în acest domeniu, printre cele mai bune din lume, şi nici nu este comandat de Parlamentul României, cel care vrea să stabileasă, prin lege, cum şi în folosul cui vor fi exploatate gazele care fac obiectul studiului.
 Din acest studiu, aflăm că, până în anul 2040, din partea românească a Mării Negre ar putea fi extrase circa 170 miliarde de metri cubi de gaze naturale, care, la preţul actual, considerat de către specialiştii Deloitte că va rămâne neschimbat până în anul 2040, de 246,2 euro pe 1.000 m.c., înseamnă 41,9 miliarde de euro.
 Cheltuielile totale ce ar trebui făcute pentru obţinerea celor 170 miliarde de metri cubi de gaze însumează 18 miliarde de euro, din care 13 miliarde de euro cheltuieli de capital, investiţii, restul, de 5 miliarde de euro, fiind cheltuieli operaţionale.
 Rezultă un profit brut de 23,9 miliarde de euro, adică 57% din valoarea totală a celor 170 miliarde de metri cubi de gaze extrase. Să nu uităm cine a realizat studiul şi pentru cine. Cu siguranţă, profiturile reale vor fi mult mai mari.
 Din cele 41,9 miliarde de euro, statul român ar urma să încaseze 4,4 miliarde de euro sub formă de redevenţe şi 3,8 miliarde de euro sub formă de impozit pe profit, în total 8,2 miliarde de euro, adică 20% din valoarea încasată pe cele 170 miliarde metri cubi de gaze scoase din partea românească a Mării Negre.
 Cât de cât sigure rămân redevenţele, de 4,4 miliarde de euro, deoarece concesionarii transnaţionali ştiu cum să aranjeze situaţiile financiare pentru a nu plăti impozit pe profit.
 În ultimii 29 de ani, în România, din cele 2.100 miliarde de euro profituri, nu au fost impozitate decât 400 de miliarde de euro, restul, de 1.700 miliarde de euro, au intrat direct în conturile celor care au devenit proprietarii capitalului, prin megahoţiile numite privatizări şi retrocedări, fără a fi impozitate.
 Din studiul elaborat de Deloitte mai aflăm, însă, că, până în anul 2060, din apele teritoriale ale României din Marea Neagră ar mai putea fi extrase încă 130 miliarde de metri cubi de gaze. De asemenea, că, până în prezent, s-au găsit gaze numai în partea românească a Mării Negre şi că, de fapt, cantitatea totală de gaze exploatabile din Marea Neagră se ridică la 600 miliarde de metri cubi. Este, deci, foarte posibil ca toată cantitatea de 600 miliarde de metri cubi de gaze să se afle în apele teritoriale ale României.
 La preţurile actuale, cele 600 miliarde metri cubi de gaze înseamnă 147,7 miliarde de euro, din care statului român i-ar reveni 15,5 miliarde euro, ca redevenţe, restul, de 132,2 miliarde de euro, urmând să intre în conturile concesionarilor.

3.  Aceasta este valoarea furtului care se pune la cale în Parlamentul României.
 132 miliarde de euro. Atât cât ne-ar ajumge să construim toţi cei 8.000 kilometri de autostrăzi şi toţi cei 5.000 kilometri de căi ferate de mare viteză de care avem nevoie.
 Cozile de topor aşezate de transnaţionali în Parlamentul ţării urlă pe toate canalele media că ei se luptă pentru creşterea veniturilor bugetului public naţional.
 Au „dezbătut” proiectul de lege toată vara, l-au adoptat, l-au trimis la promulgare, Preşedintele României, ştiind precis despre ce este vorba, l-a trimis înapoi, pe motive hilare, l-au trecut, din nou, prin Senatul condus de iniţiatorul furtului, l-au trecut prin comisiile Camerei, care l-au reţăsut fără să schimbe nimic important, a ajuns în plenul Camerei şi din nou la comisii, care, iar, vor revopsi textul, fără să pună vreo piedică furtului.
 În realitate, cozile de topor îşi negociază cu transnaţionalii propriile interese, mulţi dintre ei, în frunte cu tartorul lor, oferă cele 130 de miliarde de euro pentru a scăpa de puşcărie.

4.  Furtul celor 130 miliarde de euro rezultate din valorificarea gazelor româneşti din Marea Neagră a devenit posibil ca urmare a faptului că activităţile de exploatare a acestei resurse naturale în loc să fie executate de întreprinderi cu capital public românesc au fost CONCESIONATE.
 Concesionarea este o formă mascată de expropriere, de trecere a unor bunuri din proprietatea publică, a popoarelor, în proprietatea privată a concesionarilor, de regulă transnaţionali.
 În cazul nostru concret, concesionarea exploatării gazelor înseamnă transferul tuturor atributelor proprietăţii - poseseie, folosinţă, decizie - către concesionar, în schimbul plăţii redevenţei şi cu obligaţia de a „da înapoi” zăcământul secătuit. Concesionarul intră în posesia zăcământului, scoate cât vrea şi când vrea, vinde cui vrea şi cu ce preţ vrea, ţine contabilitatea cum vrea şi plăteşte statului român cât vrea.
 În România, după 1989, aproape toate întreprinderile create pentru exploatarea resurselor naturale ale ţării au fost distruse sau trecute în proprietatea transnaţionalilor, astfel încât, în prezent, toate resursele naturale sunt exploatate de transnaţionali, prin contracte de concesiune, de pe urma cărora statul român se alege cu nişte redevenţe de barjocură.

5.  În dezbaterea acestui proiect de lege sau făcut tot felul de propuneri care de care mai aberante, privind impozitarea aşa-ziselor venituri suplimentare, împărţirea producţiei între concesionari şi statul român, stabilirea unei taxe fixe de exploatare, indiferent de cantitatea de gaze extrase şi de valoarea acesteia, obligarea concesionarilor să vândă jumătate din producţie în România etc.
 Nu există decât o SINGURĂ SOLUŢIE care asigură maximizarea beneficiilor de care se poate bucura poporul român de pe urma exploatării gazelor din Marea Neagră.
Soluţia constă în exploatarea acestei resurse naturale numai de către întreprinderi cu capital public românesc 100%. Aşa cum trebuie să se întâmple cu toate resursele aflate în proprietatea publică, a poporului român.
 Dacă Liviu Dragnea şi ai lui sunt, într-adevăr patrioţi, aşa cum declară, şi doresc sincer să maximizeze beneficiile de care se poate bucura poporul român de pe urma exploatării gazelor din Marea Neagră, atunci ei trebuie să renunţe la LEGEA OFFSHORE şi să adopte o lege cu două articole, astfel:
„Art. 1 Resursele naturale ale României, aflate în proprietate publică, nu pot fi explorate şi exploatare decât de regii autonome cu capital public românesc 100%.
 Art. 2 În termen de 30 zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, Guvernul va stabili, prin hotărâre, măsurile necesare pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor articolului 1.”

6.  Desigur, principala măsură pe care ar trebui să o ia Guvernul României în aplicarea proiectului de lege pe care îl propun, pentru restabilirea dreptului de proprietate al poporului român asupra resurselor naturale ale ţării, ar consta în denunţarea imediată a tuturor contractelor de concesiune încheiate de statul român cu firme private pentru explorarea şi exploatarea resurselor naturale, inclusiv a contracteloe de explorare şi exploatare a gazelor din Marea Neagră, toate aceste contracte fiind încheiate prin încălcarea intereselor poporului român.
Ştiu, de pe acum, obiecţiile pe care trădătorii de ţară şi presa aservită lor le vor aduce împotriva acestei propuneri.
 Prima obiecţie este aceea că România nu dispune de capacitatea tehnică şi financiară de care este nevoie pentru explorarea şi exploatarea resurselor sale naturale.
 A doua obiecţie priveşte despăgubirile „uriaşe” pe care ar trebui să le plătească România ca urmare a denunţării contractelor de concesiune încheiate cu firmele private pentru explorarea şi exploatarea resurselor sale naturale.
 Iată răspunsul meu la cele două obiecţii, aplicat, concret, la gazele din Marea Neagră.

7.  În ce priveşte capacitatea tehnică, reamintesc faptul că România a fost prima ţară din lume care a înregistrat oficial o producţie de ţiţei, în anul 1857, urmată la doi ani distanţă de Statele Unite ale Americii.
 Tot în anul 1857, românii au construit şi pus în funcţiune prima rafinărie din lume.
 Bucureşti a fost primul oraş din lume cu sistem de iluminat public, bazat pe kerosen.
 La Câmpina a fost înfinţată prima şcoală de maistri sondori din lume.
 România a fost primul exportator de benzină din lume. în anul 1900.
 În România, primul proiect petrolier offshore a debutat cu o jumătate de secol în urmă, în anul 1967.
 În anul 1975 a fost instalată prima platformă de foraj marin, iar producţia de petrol din Marea Neagră a început în anul 1987.
 În anul 1989, România dispunea de şapte platforme de foraj marin, capabile să execute foraje până la adâncimea de 6.000 de metri.
Şase din cele şapte platforme au fost vândute de către PETROM, la sfârşitul anului 2005, după „privatizare”, contra sumei de 100 milioane de dolari SUA.
 Toate cele şapte platforme sunt în funcţiune şi execută foraje marine pentru noii lor proprietari.
 La sfârşitul anului 1989, mai erau în stadiul de montaj alte două platforme, care au ajuns la fier vechi, „din lipsă de finanţare”, aşa cum s-a întâmplat cu aproape toată industria României.
 Toate zăcămintele de gaze din apele teritoriale ale României descoperite până în prezent se află la adâncimi mai mici de 2.000 de metri, deci toate ar fi fost descoperite de platformele de care dispunea statul român în abul 1989, plus cele care ar fi fost construite în ultimii 29 de ani, dacă poporul român nu s-ar fi lăsat tras pe sfoară de autorii loviturii de stat din decembrie 1989 şi nu s-ar fi lăsat deposedat de capitalul pe care îl acumulase până în 1989 şi de cel pe care l-ar fi putut acumula în ultimii 29 de ani.

8.  În ce priveşte capacitatea financiară, să dăm cuvântul cifrelor.
 Anul trecut, 2017, România a realizat un PIB de 188 miliarde de euro. Aşa cum confirmă şi datele publicate de Banca Naţională a României, în România, profiturile reprezintă 60% din PIB. Asta înseamnă că, în 2017, din PIB-ul de 188 miliarde de euro, 113 miliarde de euro au fost profituri.
 Conform raportului execuţiei bugetului general consolidat publicat de Ministerul Finanţelor Publice, în anul 2017, impozitul pe profit a fost de 14,7 miliarde de lei, adică 3,2 miliarde de euro. Aceasta înseamnă că, în 2017, din cele 113 miliarde de euro profituri, au fost impozitate numai 20 miliarde de euro, adică 18%, restul, de 93 de miliarde au fost furate, ca şi în toţi anii anteriori.
 Anul acesta, 2018, cu o creştere de 4% faţă de anul anterior, PIB-ul României ar putea ajunge la 195 miliarde de euro, din care 117 vor fi profituri, iar din acestea vor fi furate 96.
 Anul viitor, 2019, cu o creştere de 3% faţă de anul anterior, PIB-ul României ar putea ajunge la 200 miliarde de euro, din care 120 vor fi profituri, iar din acestea vor fi furate 98
 Dacă, acum, până la sfârşitul acestui an, Liviu Dragnea şi ai lui ar adopta Legea Cojocaru şi ar introduce impozitul progresiv pe marile proprietăţi, în anul 2019, la bugetul public naţional, respectiv la Fondul Naţional de Capital Distributiv, s-ar colecta, în plus, 20% din PIB-ul de 200 miliarde de euro, adică suma de 40 de miliarde de euro, mai puţin de jumătate din banii care fără Legea Cojocaru, vor intra în conturile oligarhilor postdecembrişti, dar mult mai mult decât toate cele 18 miliarde de euro care sunt necesare pentru punerea în valoare a celor 170 miliarde de metri cubi de gaze din Marea Neagră.
Evident, cele 18 miliarde nu vor fi cheltuite, toate, în primul din cei 22 de ani care, conform estimărilor specialiştilor Deloitte, vor fi necesari pentru exploatarea celor 170 miliarde de metri cubi de gaze, ci numai o mică parte, inclusiv cele 100 de milioane de euro, cu care am putea răscupăra cele şapte platforme pe care le-am construit înainte de 1989.
 Capacitatea financiară a României este mult mai mare decât cea cerută de exploatarea zăcămintelor de gaze din Marea Neagră în beneficiul poporului român.
 Bani avem, dar ne sunt furaţi.
 Problema fundamentală a poporului român, în acest moment, este oprirea robinetului prin care veniturile (banii) create de el sunt tranferate în afara ţării.

9.  În ce priveşte despăgubirile pe care statul român ar trebui să le plătească concesionarilor pentru denunţarea contractelor prin care aceştia au devenit proprietarii de facto ai bogăţiilor subsolului românesc, răspunsul îl găsim chiar în studiul elaborat de către specialiştii Deloitte pentru uzul acestor concesionari.
 Pe lângă estimările lor privind indicatorii tehnico-economici ai exploatării gazelor naturale din Marea Neagră pentru perioada 2018-2040, spcialiştii Deloitte ne prezintă şi situaţia acestor indicatori în trecut, în perioada 2000-2017.
 Din această situaţie, aflăm că, în perioada 2000-2017, concesionarii implicaţi în exploatarea zăcămintelor de hidrocarburi din Marea Neagră, au cheltuit, în total, 4,7 miliarde de euro, din care, 2,8 miliarde investiţii şi 1,9 miliarde cheltuieli operaţionale.
 Nu ni se dau date cu privire la valoarea producţiei extrase, dar ni se spune că veniturile generate de concesionari la bugetul statului român ar fi fost de 3,4 miliarde de euro şi ni se precizează că normele fiscale din perioada 2000-2017 rămân valabile şi pentru perioada 2018-2040, astfel că putem deduce că valoarea producţiei realizată de concesionari în perioada 2000-2017 a fost de cel puţin 6,8 miliarde de euro, cu un profit brut de cel puţin 2,1 miliarde de euro.
 Deci, în ultimii 29 de ani, concesionarii resurselor noastre naturale nu au făcut numai cheltuieli, ci au realizat şi venituri, inclusiv profituri substanţiale.
 Dacă statul român devine cu adevărat suveran şi cu adevărat al românilor şi conducerea lui se înconjoară de cei mai buni specialişti de care dispunem vom câştiga orice dispută în justiţie cu cei care au devenit proprietarii ţării prin contracte nedrepte.
 Sumele pe care, eventual, ar trebui să le plătim pentru a redeveni stăpâni pe ţara noastră, pe capitalul creat de noi, pe teritoriul nostru naţional, pe resursele naturale ale acestui teritoriu, sunt infime, dacă le raportăm la avuţia pe care o creăm şi de care suntem deposedaţi prin sistemul juridic şi financiar care ne este impus de ocupantul străin, în complicitate cu cozile de topor instalate la conducerea statului.
 Mafia financiară transnaţională este, într-adevăr, foarte puternică.
Singura forţă care o poate învinge este poporul UNIT, indiferent de mărimea acestuia.
 A se vedea exemplul dat de Islanda.
 Poporul român poate opri furtul celor 130 miliarde de euro generate de exploatarea gazelor din Marea Neagră, ca şi a multor altor miliarde de euro create prin munca sa.
 Oprirea adoptării LEGII OFFSHORE şi adoptarea proiectului de lege propus de mine mai sus ar trebui să-i determine pe români să se UNEASCĂ, să iasă în pieţele publice şi să nu plece de acolo până nu câştigă această bătălie.

Constantin COJOCARU
 14 octombrie 2018


Cea mai mare afacere din istoria României, decisă de un singur om, în cel mai mare secret posibil   
https://www.art-emis.ro/analize/5081-cea-mai-mare-afacere-din-istoria-romaniei-decisa-de-un-singur-om-in-cel-mai-mare-secret-posibil.html
Ec. dr. Petrişor Peiu, Duminică, 07 Octombrie 2018 17:23




În aceste zile, la București, un singur om decide ce se va întâmpla cu cea mai mare bogăție pe care România a avut-o vreodată, o bogăție de peste 20 miliarde dolari, posibil peste 40 miliarde dolari. În platoul continental al Mării Negre s-au descoperit rezerve de gaz de o mărime între 100 și 200 miliarde mc. Prețul mediu european al gazului natural pentru anul 2018 este anunțat de Gazprom (cel mai mare furnizor european) a fi 230 U.S.D./1000 mc[1], adică 230 milioane U.S.D./1 miliard mc.

Dacă rezerva de gaze a platoului românesc din Marea Neagră este de 100 miliarde mc, atunci această valorează 23 miliarde U.S.D. (11,3% din P.I.B.-ul național pentru 2018). Dacă această rezervă este de 200 miliarde mc, atunci valoarea acesteia este de 46 miliarde mc (aproape un sfert din P.I.B.-ul nostru). În România niciodată până acum nu s-a mai făcut o afacere de asemenea dimensiune: nici dacă adunăm toate „privatizările" ratate din istoria noastră (Sidex, Petrom, Apa Nova, distribuții de gaze și electricitate, flota pierdută) nu vom ajunge la o asemnea suma!

După descoperirea zăcămintelor de gaze naturale din perimetrele off-shore din Marea Neagră, România a devenit al doilea cel mai mare deținător de rezerve de gaze din Uniunea Europeană. Mărimea zăcămintelor din Marea Neagră (peste 100 miliarde mc) plasează România (peste 210 miliarde mc) imediat după Olanda (760 miliarde mc) și înaintea Marii Britanii (205 miliarde mc). Niciuna din celelalte țări din Uniune nu deține rezerve semnificative de gaze naturale și nici nu contează în această ecuație[2]. Atunci când auziți vorbindu-se despre diversificarea aprovizionării cu gaze a Uniunii, despre piață comună energetică, să știți că nu este decât un eufemism pentru aducerea gazului românesc, alături de cel olandez și cel norvegian, la consumatorii europeni, în competiție cu gazul rusesc.

Ei bine, această miza enormă pentru întreagă politică energetică europeană se află în vârful pixului unui singur om, iar acesta va lua cea mai importantă decizie din viață sa și din istoria economică a României într-un secret absolut, de o manieră total netransparentă și condus de criterii pe care numai el le știe. Românii au dreptul să știe că sunt împiedicați să afle ceea ce se întâmplă cu cea mai mare bogăție pe care o au.

Tot ceea ce ține de cedarea acestor rezerve uriașe de gaze de la statul român la diverse companii este înconjurat de cel mai mare secret pe care l-a cunoscut această țară:
- Nimeni, în afară unui grup mic de inițiați, nu știe exact cum s-a făcut concesionarea perimetrelor off-shore gazeifere din Marea Neagră către câteva firme în timpul guvernului Tăriceanu: cel mai mare zăcământ a ajuns la austriecii de la O.M.V., al doilea că mărime a ajuns la firma rusească Lukoil și al treilea la firma Carlyle (acum Black Sea Oil and Gas);
- Nimeni, în afară unui grup mic de inițiați, nu știe exact ce rezerve de gaz natural au fost descoperite în aceste perimetre, la ce adâncime și ce puritate au zăcămintele;
- Nimeni, în afară unui grup mic de inițiați, nu știe exact cât vor costă investițiile în exploatarea acestor rezerve, ce costuri de operare vor fi și ce profit vor aduce.

Totul a fost ascuns cu grijă de ochii și urechile românilor, prin legi speciale, aceleași legi care au permis Transgaz să rezerve întreagă capacitate a conductei de transport unor firme controlate de către grupul lui Viktor Orban.

Pe baza acestor date secrete, Parlamentul României s-a pronunțat și se va pronunță asupra legii off-shore după toanele unui singur om; acesta va hotărî cât anume va încasa statul român redevențe pentru cedarea unei bogații de 20-40 miliarde dolari, acesta va hotărî cât este acceptabil să primim că impozitare totală de la firmele care se vor înstăpâni pe această uriașă rezervă. Aceeași persoană a hotărât (să nu ne facem iluzii privind puterea de decizie a micuțului Ion Sterian, oficial director general al Transgaz) că cea mai mare parte a acestui gaz va ajunge în Ungaria, la firmele apropiate de campionul iliberal Viktor Orban.

Într-o țară ca România, ultimul cititor de ziare știe ce avere are președintele Iohannis, ce salariu primește Cristinel Dăncilă (soțul premierului) de la O.M.V. - 8.000 Euro/lună!, ce rachete interceptoare sunt instalate la baza americană de la Deveselu, ce fel de corvete sau baterii de coasta va cumpăra Armata Română, dar nimeni nu are voie să știe cât este rezervă de gaze descoperită de O.M.V. și ExxonMobil în perimetrul Neptun și mai ales nimeni nu are voie să știe cât vor plăti O.M.V.& Exxon, Lukoil sau Carlyle pentru a exploata acest gaz.

Cu mult înainte de a se adopta vreo lege a exploatărilor off-shore, la un Power Summit organizat de către Ziarul Financiar în februarie anul acesta, directorul general al A.N.R.M. anunță cât va fi suma redevențelor încasate de statul român de la aceste exploatări, (ceea ce denotă că știa cu mult înainte de a se adopta vreo lege și ce rezerve sunt și cât de mare va fi fixată redevență): 2,8 miliarde de euro în 20 de ani, adică cam 10% din valoarea gazului din aceste perimetre[3]. Nimeni nu s-a întrebat atunci de unde știe acest domn ce va scrie într-o lege care nici nu intrase în dezbaterea Parlamentului! Ei bine, exact asta spune legea care a fost aprobată în iunie și modificată în septembrie de către Baronul României: că redevențele rămân la nivelul de acum, adică, global, firmele care primesc un cadou de câteva zeci de miliarde de la statul român vor plăti, global, cam 13,5% din valoarea comercializată declarată.

În Uniunea Europeană mai există un singur zăcământ comparabil cu cel din Marea Neagră, zăcământul Groningen (cel mai mare din Europa). Acesta este exploatat de către un consorțiu format de compania locală Royal Dutch Shell și ExxonMobil, fiecare având câte 50%, iar nivelul total al taxării de către statul olandez este de 51,9% (de patru ori mai mare decât vrea feudalul României să taxeze firmele din Marea Neagră).

În tot acest timp, românii sunt distrați cu teme care mai de care mai comice sau neimportante, doar-doar nimeni nu va observă acest mare tun: o singură și mult-prea-puternică persoană va decide soarta a 20, poate 40 miliarde de dolari, fără nici cea mai mică simulare a transparenței. Niște firme despre care nimeni nu știe cum au fost alese vor primi câteva zeci de miliarde de dolari din partea României, căreia nu-i vor plăti înapoi mai mult de 10-13% din acesta suma și nimeni nu discuta acest lucru simplu și șocant.

Discutăm despre „sifonarea" a câtorva milioane de lei din diferite bugete (regretabilă și condamnabilă această sifonare), dar pe nimeni nu interesează cum dispar 20-30-40 miliarde de dolari; toată lumea comentează condamnarea liderului suprem al țării pentru câteva femei de serviciu angajate fictiv, dar nu are nimeni niciun interes pentru modul în care este cedată o bogăție națională de zeci de miliarde de dolari. Nu vi se pare ciudat? În ce țară trăim oare? Societatea românească este singură vinovată de situația în care s-a pus, întorcând capul pentru a nu vedea ce se întâmplă cu această resursă incredibilă.

România a pierdut trei finale de Cupa Davis (1969,1971 și 1972), ultimele două cu același scor (2-3), în față americanilor. În 1971, la Charlotte, în cel de-al patrulea meci (scorul era 1-2), Stan Smith l-a învins pe Țiriac cu scorul de 3-0; în 1972, la București, pe Progresul, desfășurarea a fost dramatică: Smith l-a depășit pe Năstase, Țiriac pe Tom Gorman, la dublu am pierdut și, în același blestemat al patrulea meci, Țiriac a pierdut la Smith în cinci seturi memorabile într-o neuitata zi de 15 octombrie. De atunci, le tot povestim copiilor și nepoților despre ceea ce umoristul Dan Mihaiescu numea prin glasul inconfundabil al lui Toma Caragiu a fi „la o mustață de « salatieră » (așa se mai numea Cupa Davis)".

Ar trebui să memorăm aceste zile de sfârșit de septembrie 2018, pentru că, mulți ani de acum înainte, le vom povesti copiilor și nepoților cum România s-a aflat „la o mustață" de a deveni altceva decât o țară bananieră, în care liderul suprem aruncă pe geam 40 miliarde de dolari[4].

Notă : Petrișor Gabriel Peiu este doctor al Universității Politehnică din București (1996), a fost consilier al premierului Radu Vasile (1998-1999) și al premierului Adrian Năstase (2001-2002), subsecretar de stat pentru politici economice (2002-2003) și vicepreședinte al Agenției pentru Investiții Străine (2003-2004). Este coordonator al Departamentului de Analize Economice al Fundației Universitare a Marii Negre (F.U.M.N.).

-------------------------------------------

[1] Reuters
[2] https://www2.deloitte.com/ro/ro/pages/about-deloitte/articles/o-imagine-de-ansamblu-asupra-redeventelor-si-impozitelor-similare-in-sectorul-upstream-de-petrol-si-gaze-din-europa.html
[3] https://www.realitatea.net/austria-i-ungaria-se-bat-pe-gazele-din-marea-neagra-ce-face-romania_2137178.html
[4] http://www.ziare.com/economie/gaz/cea-mai-mare-afacere-din-istoria-romaniei-decisa-de-un-singur-om-in-cel-mai-mare-secret-posibil-1531611

Situatia e mult m grava decat credeti. Nu uitati ca Tariceanu e fost ofiter de secu si ca a fost crescut in casa unui f mare mason.
Memorat
  • bambilici
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 11354
  • Vezi Profilul
Răspuns: ANUNTURI
« Răspunde #65796 : Octombrie 14, 2018, 22:41:34 »

Memorat
  • bambilici
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 11354
  • Vezi Profilul
Răspuns: ANUNTURI
« Răspunde #65797 : Octombrie 14, 2018, 22:46:31 »

MASONUL TĂRICEANU L-A TRĂDAT DEMULT PE DRAGNEA  (PRIMA PARTE)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
✅ LEGEA OFF-SHORE, prin care ROMÂNILOR LI SE FURĂ PESTE 130 MILIARDELE de
Memorat
  • bambilici
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 11354
  • Vezi Profilul
Răspuns: ANUNTURI
« Răspunde #65798 : Octombrie 14, 2018, 22:48:34 »

MASONUL TĂRICEANU L-A TRĂDAT DEMULT PE DRAGNEA  (PRIMA PARTE)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
✅ LEGEA OFF-SHORE, prin care ROMÂNILOR LI SE FURĂ PESTE 130 MILIARDELE de EURO, cu care am putea construi 8.000 kilometri de autostrăzi şi 5.000 kilometri de căi ferate de mare viteză
Memorat
  • bambilici
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 11354
  • Vezi Profilul
Răspuns: ANUNTURI
« Răspunde #65799 : Octombrie 14, 2018, 23:06:25 »

Nu stiu de ce nu pot posta textul, d-le admin?

MASONUL TĂRICEANU L-A TRĂDAT DEMULT PE DRAGNEA  (PRIMA PARTE)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
LEGEA OFF-SHORE, prin care ROMÂNILOR LI SE FURĂ PESTE 130 MILIARDELE de EURO, cu care am putea construi 8.000 kilometri de autostrăzi şi 5.000 kilometri de căi ferate de mare viteză
1.) Lansat în mass-media sub denumirea de LEGEA OFF-SHORE, proiectul de lege „privind unele măsuri necesare pentru implementarea operaţiunilor petroliere de către titularii de acorduri petroliere referitoare la perimetre petroliere off-shore vrea să legifereze, de fapt, condiţiile în care ROMÂNII vor fi DEPOSEDAȚI de IMPORTANTE ZĂCĂMINTE DE GAZE NATURALE descoperite în apele teritoriale ale ROMÂNIEI din MAREA NEAGRĂ,de veniturile care vor fi generate de exploatarea acestor zăcăminte, în valoare de peste 130 MILIARDE de EURO.
Românii au fost deposedaţi de capitalul fabrici, uzine, bănci, căi de comunicaţii, spaţii comerciale şi de birouri etc▪️ pe care îl acumulaseră până în anul 1989, în valoare de peste 500 MILIARDE de EURO, în banii actuali, de profiturile realizate cu acest capital în ultimii 29 de ani, în valoare de peste 2.000 MILIARDE de EURO, de peste 60% din terenurile agricole ale ţării.
ROMÂNILOR li s-a FURAT şi li se FURĂ ȚARA prin LEGI, prin NORME dispuse de către organul reprezentativ SUPREM al poporului român, PARLAMENTUL ţării, componentă a statului român, care, în realitate, este o MARIONETĂ a celor care l-au capturat în ziua de 22 decembrie 1989.
În TITLURILE LEGILOR ei ne spun că fac REORGANIZĂRI, PRIVATIZĂRI, RETROCEDĂRI, VÂNZĂRI.
▪️ PRIN TEXTELE LEGILOR EI NE-AU FURAT CAPITALUL, PĂMÂNTUL, VENITURILE.
 A venit rândul să ni se FURE şi MAREA cea Mare, cu BOGĂȚIILE DIN ADÂNCURILE EI şi cu veniturile rezultate din exploatarea acestor bogăţii..
 În titlul LEGII OFF-SHORE, ei ne vorbesc despre “implementări” de OPERAȚIUNI PETROLIERE, IAR ÎN TEXTUL LEGII EI STABILESC NORMELE PRIN APLICAREA CĂRORA 90 % din VENITURILE care vor fi generate de exploatarea gazelor naturale ale MĂRII NEGRE VOR INTRA ÎN CONTURILE TRANSNAȚIONALE LOR, românii urmând să se mulţumească cu restul de 10%, în CALITATEA LOR DE “proprietari” AI ZĂCĂMINTELOR.
2.) Cel mai complet studiu referitor la VALOAREA ZĂCĂMINTELOR DE GAZE aflate în apele teritoriale ale României din Marea Neagră este cel intitulat “Contribuţia proiectelor de explorare şi producţie a hidrocarburilor din Marea Neagră la dezvoltarea economiei româneşti”, realizat de DELOITTE la cererea Asociaţiei Române a Concesionarilor OFF-SHORE din Marea Neagră, dat publicităţii în luna mai a acestui an.
Reţinem, deci, că studiul NU ESTE REALIZAT de un INSTITUT DE CERCETĂRI ROMÂNESC,deşi am avut mai multe în acest domeniu, printre cele mai bune din lume, şi nici nu este comandat de PARLAMENTUL ROMÂNIEI, cel care vrea să stabileasă, prin lege, cum şi în folosul cui vor fi exploatate gazele care fac obiectul studiului.
Din acest studiu, aflăm că, până în anul 2040, din partea românească a Mării Negre ar putea fi extrase circa 170 miliarde de metri cubi de gaze naturale, care, la preţul actual, considerat de către specialiştii DELOITTE că va rămâne neschimbat până în anul 2040, de 246,2 euro pe 1.000 m.c., înseamnă 41,9 miliarde de euro.
Cheltuielile totale ce ar trebui făcute pentru obţinerea celor 170 miliarde de metri cubi de gaze însumează 18 miliarde de euro, din care 13 miliarde de euro cheltuieli de capital, investiţii, restul, de 5 miliarde de euro, fiind cheltuieli operaţionale.
Rezultă un profit brut de 23,9 miliarde de euro, adică 57% din valoarea totală a celor 170 miliarde de metri cubi de gaze extrase. ▪️ SĂ NU UITĂM CINE A REALIZAT STUDIUL ȘI PENTRU CINE.
Cu siguranţă, profiturile reale vor fi mult mai mari.
Din cele 41,9 miliarde de euro, statul român ar urma să încaseze 4,4 miliarde de euro sub formă de REDEVENȚE şi 3,8 miliarde de euro sub formă de IMPOZIT PE PROFIT, în total 8,2 miliarde de euro, adică 20% din valoarea încasată pe cele 170 miliarde metri cubi de gaze scoase din partea românească a MĂRII NEGRE.
 Câtdecât sigure rămân REDEVENŢELE, de 4,4 miliarde de euro, deoarece CONCESIONĂRII TRANSNAȚIONALI ştiu cum să ARANJEZE SITUAȚIILE FINANCIARE PENTRU A NU PLĂTI IMPOZIT PE PROFIT.
În ultimii 29 de ani, în ROMÂNIA, din cele 2.100 miliarde de euro PROFITURI, NU AU FOST IMPOZITATE DECÂT 400 de MILIARDE de EURO, restul, de 1.700 MILIARDE de EURO, au intrat direct în CONTURILE celor care au devenit PROPRIETARII CAPITALULUI, PRIN MEGAHOȚIILE NUMITE PRIVATIZĂRI ȘI RETROCEDĂRI, FĂRĂ A FI IMPOZITATE.
Din studiul elaborat de DELOITTE mai aflăm, însă, că, până în anul 2060, din apele teritoriale ale ROMÂNIEI din Marea Neagră ar mai putea fi extrase încă 130 MILIARDE DE METRI CUBI DE GAZE.
De asemenea, că, până în prezent, s-au găsit gaze numai în partea românească a Mării Negre şi că, de fapt, cantitatea totală de gaze exploatabile din Marea Neagră se ridică la 600 MILIARDELE de METRI CUBI.
Este, deci, foarte posibil ca toată cantitatea de 600 MILIARDE DE METRI CUBI DE GAZE să se afle în APELE TERITORIALE ALE ROMÂNIEI.
La preţurile actuale, cele 600 miliarde metri cubi de gaze înseamnă 147,7 miliarde de euro, din care STATULUI ROMÂN i-ar reveni 15,5 miliarde euro, ca REDEVENȚE, restul, de 132,2 miliarde de euro, urmând să intre în CONTURILE CONCESIONARILOR
Maria Marcu, https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2076628765701771&id=100000640032965




Giani Leviera DRAGI ROMANI, INCA MAI CREDETI, IN VRAJITORII, DE LA UE, DACA NU SHIMBAM, PARTIDELE DE TRADATORI, SI PE "BULANGII" CARE NE CONDUC, VOM DISPAREA CA STAT NATIONAR UNITAR, SI INDIVIZIBIL,AM VAZUT MULTI ROMANI NAIVI, LA REFERENDUM, NOI NU VOTAM CU DRACNEA,FAC UN APEL CATRE TOTI ROMANII, DIN DIASPORA, SA FACA PRESIUNI, PE BULANGII NOSTRI, DE CONDUCATORI, SFIDATII PE ACESTI SATANISTI, SI NU VA MAI UITATI LA EI, CA LA NISTE ZEI,CA IN PROPORTIE DE 98 LA SUTA, DIN EI, SINT SLUJITORII, LUI SATAN, ACESTIA SINT IN: psd,pnl, alde, udmr,usr,unpr,ACESTE PARTIDE TREBUIE SCOASE, IN AGARA LEGII, EI SINT TRADATORI, DE NEAM SI TARA, IAR LUPII TINERI, DIN SERVICII, SI JUSTITIE, SA- SI FACA MESERIA, CA LUPII BATRINI, SAU VINDUT DIAVOLULUI, DE MULT TIMP.
Memorat
  • bambilici
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 11354
  • Vezi Profilul
Răspuns: ANUNTURI
« Răspunde #65800 : Octombrie 14, 2018, 23:51:30 »

Na, ca nu pot sa ma abtin! Presarii sant fie prosti, fie sub acoperire.
Daca toarna, toarna la C.I.A., nu la F.B.I. si toarna altceva decat cred ei, sau vor ei sa credem.
https://m.ro.sputnik.md/politics/20181014/22482808/basescu-maior-udrea-fbi.html?mobile_return=no

Vestea zilei: Cutremur pentru Băsescu și Maior – Elena Udrea toarnă la FBI!!!


14:34 14.10.2018 (reînnoit 14:59 14.10.2018)

”Tăcerea era dată în schimbul unei protecţii de care domnia sa cu siguranţă s-a bucurat pe timpul celor două mandate, la fel ca în cazul fratelui preşedintelui”



Teodor Meleșcanu © AFP 2018 / ATTILA KISBENEDEK

Arestarea lui Udrea – spectacol organizat de Predoiu, Meleşcanu, Toader


BUCUREȘTI, 14 oct, Sputnik, Dragoș Dumitriu. Facem precizarea încă de la început că știrea de senzație a acestei zile are la bază "sursele" jurnalistului Stelian Negrea, și a fost difuzată de Realitatea TV, neexistând alte surse care să confirme.
Negrea susține că informația ar trebui să "le dea fiori" lui Traian Băsescu, George Maior și Florian Coldea, dar și că "FBI ar fi interesat de afacerile desfășurate în perioada regimului Băsescu".

"Tăcerea domniei sale de până acum a avut ceva din filmele cu mafioţi", a declarat Negrea. "Tăcerea era dată în schimbul unei protecţii de care domnia sa cu siguranţă s-a bucurat pe timpul celor două mandate pentru că, la fel ca în cazul fratelui preşedintelui, pare că a existat o protecţie contrainformativă".

Stelian Negrea susține că Udrea are multe informații care i-ar putea incrimina pe cei trei, deși e greu de crezut că Maior, sau chiar Coldea, ar avea secrete ascunse față de unele servicii americane — dar, sigur, nu față de toate…

Udrea este depozitarul unor secrete, spune Negrea, care nau adaugă că este "şi trezorierul unor afaceri uriaşe făcute pe timpul celor două mandate ale lui Traian Băsescu".

"Porecla ei pe timpul celor două mandate era "Doamna" şi toate marile afaceri erau vămuite pe la domnia sa", afirmă jurnalistul. "Nu puteai să vorbeşti de o afacere uriaşă sau de o afacere consistentă în România fără să ai aprobarea domniei sale".

În privința faptului că Udrea a acceptat să declare (tot) la FBI, Negrea nu dă multe amănunte: "Udrea, conform surselor noastre, ar fi acceptat să colaboreze cu investigatorii FBI", a spus Negrea.

"Poate aflăm nişte lucruri cutremurătoare (…) Udrea ar putea indica persoane interpuse, circuite financiare", a declarat Stelian Negrea la Realitatea TV, subliniind că "atât Udrea, cât şi Alina Bica pot pune la dispoziţia anchetatorilor probe solide".

Din informațiile noastre, publicate în ziua arestării Elenei Udrea, aceasta ar fi căzut de acord nu cu FBI, ci cu conducerea (politică) de la București, iar serviciile americane ar fi aflat de câteva mesaje și întâlniri în acest sens — și au intervenit imediat.



Răzvan Savaliuc © PHOTO: FACEBOOK / RĂZVAN SAVALIUC

Savaliuc ne contrazice: cine e în spatele arestării Elenei Udrea. ”Viața ei e în pericol!”
Menționăm că afaceri uriașe derulate pe vremea mandatelor lui Băsescu au fost făcute de firma americane.

Informațiile deținute de Elena Udrea și Alina Bica "pot da substanţă şi pot transforma nişte informaţii, nişte bănuieli în probe juridice", a declarat Stelian Negrea, fapt confirmat de multe persoane implicate în politică.

Până la această oră nu există o reacție a vreunuia dintre cei despre care se vorbește în știre. Pe de altă parte, este foarte posibil ca știrea să aibă ca "inițiator" o filieră pe care Daniel Dragomir o numește "culoarul" presei.
Memorat
Răspuns: ANUNTURI
« Răspunde #65801 : Octombrie 15, 2018, 10:19:49 »

Mesaj de la domnul Norby Norby, administrator al grupului "LORD 1989 - Loja de Onoare a Revolutionarilor din Decembrie 1989", de pe Facebook,
https://www.facebook.com/groups/351544501717753/?multi_permalinks=992015301004000&notif_id=1539590653850199&notif_t=group_activity



Norby Norby Administrator · 9 minute

TREZIREA REVOLUȚIONARI !
In ceasul al 12-lea treziți-va ! Suntem atacați, suntem decredibilizați, suntem huliți tocmai de către președintele României - antiromânul Iohannis . După ce a reușit sa-i facă pe romani sa se urască și sa se bată intre ei, acum a trecut la pasul următor - sa ia ce a mai rămas României - idealurile Revoluției, Revoluția înfăptuită de revoluționari, de romani pt romani. Revoluționari, romani, dezbinați pana acum de interesele unora și altora, e momentul sa va uniți , e momentul sa luati atitudine, e momentul sa ne apărăm Revoluția și idealurile pt care am luptat. Antiromânul Iohanis a sfidat Revoluția și revoluționarii și a numit in conducerea Institutului Revoluției Romane din Dec 89 , tocmai pe cei care denigrează Revoluția și revoluționarii, spunând ca a fost lovitura de stat . Acesta este de fapt începutul sfârșitului nostru, dacă nu luam atitudine. Revoluționari, faceti ceva, acesta este strigatul disperat al unui revoluționar, umilit de președintele României noastre dragi. Trebuie sa ne apărăm Revoluția și idealurile pt care am luptat in acel Dec 89, pana nu e prea târziu, altfel vom fi ștersi din Constituția Romaniei și din istorie. Dacă pana acum ați tăcut, dacă pana acum v-ați lăsat dezbinați, dacă pana acum v -ați înjurat, e cazul sa va uniți , e cazul sa ne apărăm Revoluția noastră, e cazul sa ne apărăm pe noi, pana nu e prea târziu.
Memorat
Răspuns: ANUNTURI
« Răspunde #65802 : Octombrie 15, 2018, 13:24:47 »

" Interzis la proteste spontane la Guvern. ICCJ: Sancțiuni pentru protestele neanunțate "     Era si cazul  ('si timpul')  !!!
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/justitie/interzis-la-proteste-la-guvern-iccj-sanctiuni-pentru-protestele-neanuntate-1013886

" Parchetul General, reacţie la proiectul de OUG pe legile justiţiei: ”Pericolul încălcării ordinii constituționale” "     Vaiii ...
https://stirileprotv.ro/justitie/parchetul-general-reactie-la-proiectul-de-oug-pe-legile-justitiei-pericolului-incalcarii-ordinii-constitutionale.html

" A fost adoptată OUG privind legile justiției. Dăncilă spune că s-a făcut ”o armonizare a prevederilor” "     Felicitari  !!!
https://stirileprotv.ro/stiri/politic/sedinta-de-guvern-luni-de-la-ora-09-00-oug-privind-cele-trei-legi-ale-justitiei-pe-ordinea-de-zi.html

Memorat
Răspuns: ANUNTURI
« Răspunde #65803 : Octombrie 15, 2018, 14:17:05 »

  " Un partid cu Gușă "            Sursa: https://www.cotidianul.ro/un-partid-cu-gusa/

"Anunțul lui Cozmin Gușă a stîrnit mai multe zîmbete decît speranțe. El a fost făcut într-un moment în care se strînge lațul în jurul Realității TV. Cozmin Gușă, Rareș Bogdan, Monica Macovei și toată trupa din preajma lui Klaus Iohannis au încercat să transforme situația critică a postului de televiziune într-o problemă de suprimare a libertății presei, deși ne aflăm în fața unui furt al unei societăți de televiziune pe baza unui fals în acte."

"Deci Gușă și Rareș Bogdan vor să-și facă partid. Independenții Rareș Bogdan și Cozmin Gușă vor apărea pe micul ecran și nu-și vor zice nimic și niciodată despre existența partidului lor, nici a SRI-ului, nici măcar a lui Klaus Iohannis.
Cum și în ce fel va face Cozmin Gușă un partid? După lecțiile pe care le-a învățat la PSD, despre care spune că l-a condus, uitînd să precizeze că Adrian Năstase l-a dat afară? După modelul și stilul PIN în care n-a mai rămas nici Lavinia Șandru? Nu știe Cozmin Gușă că nu are lipici la public, chiar dacă ar fi să doarmă și pe micul ecran? Și că, oricît ar vorbi prin telefon, despre oricîte situații speciale, nu va trece de 1%? Nu realizează el că în loc să atragă susținători, intervențiile sale lungi, prețioase, plicticoase mai mult au alungat publicul decît l-au atras? Sau va păstra tipicul PIN, dar o va înlocui pe Lavinia Șandru cu Denise Rifai?"
Memorat
Răspuns: ANUNTURI
« Răspunde #65804 : Octombrie 15, 2018, 17:16:00 »

" Punct de vedere privind proiectul ordonanței de urgență de modificare a legilor justiției.     Comunicat: 14.10.2018 "      http://www.mpublic.ro/ro/content/c_14-10-2018-23-10

"Văzând relatările din presă conform cărora, în ziua de 15.10.2018 va fi dezbătut în ședință de guvern, la propunerea Ministerului de Justiție, un proiect de ordonanță de urgență privind modificarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și  procurorilor,  a Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciară și a Legii nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, luând act de asemenea prin intermediul mass-mediei de proiectul susmenționat, aducem la cunoștința opiniei publice următoarele:
    Ministerul Public atrage atenția asupra pericolului încălcării ordinii constituționale prin adoptarea unora dintre modificările propuse, astfel:
    1. Introducerea unui nou alineat la art. 54 din Legea nr. 303/2004, conform căruia ministrul justiției organizează o procedură de selecție pe baza unui interviu, iar pentru asigurarea transparenței audierea candidaților se transmite în direct, nu este de natură a înlătura diminuarea independenței procurorilor care ocupă funcții de conducere.
Așa cum a arătat și Comisia de la Veneția, conferirea rolului decisiv ministrului de justiție în numirea procurorilor cu funcții de conducere mai degrabă slăbește decât să asigure controlul reciproc și echilibrul puterilor. Dacă numirea și revocarea procurorilor cu funcții de conducere depind de un ministru, există un risc serios ca aceștia să nu combată în mod energic corupția în rândurile aliaților politici ai respectivului ministru.
Se impune ca numirea procurorilor în funcțiile de conducere din vârful Ministerului Public să se facă, așa cum a solicitat  Consiliul Superior al Magistraturii,  la propunerea Secției pentru procurori a C.S.M., formulată în urma unui interviu care poate fi transmis în direct, cu avizul ministrului justiției, de către Președintele României.
    2. Prin atribuirea calității de titular al acțiunii disciplinare pentru ministrul justiției, se creează riscul controlului politic asupra modului în care sunt verificați magistrații din punct de vedere disciplinar, acțiunea disciplinară exercitată de ministrul justiției putând deveni ,, o pârghie politică de dominare a justiției”.
    3. Articolul VIII din proiectul de ordonanță de urgență, conform căruia, la data intrării în vigoare a ordonanței, procurorii care funcționează în cadrul P.Î.C.C.J., D.I.I.C.O.T. și D.N.A., precum și în cadrul celorlalte parchete, rămân în funcție în cadrul acestora dacă indeplinesc condițiile prevăzute în noua formă a Legii nr. 303/2004 și a Legii nr. 304/2004, va conduce la înlăturarea unor procurori din funcțiile legal deținute, prin impunerea unor condiții noi, inexistente la data la care s-a făcut numirea, cu nesocotirea prevederilor art. 15 alin. 2 din Constituție care prevede aplicabilitatea legii doar pentru viitor.
    Arătăm că, atât numirea cât și delegarea procurorilor s-au realizat cu respectarea condițiilor legale în vigoare, iar nesocotirea acestui fapt ar duce la încălcarea principiului stabilității procurorului, a principiului neretroactivității legii, a identității statutului juridic constitutional al judecătorilor și procurorilor în ceea ce privește numirea și delegarea acestora și va conduce la blocarea activității și imposibilitatea finalizării unor cauze extrem de importante, în special aflate pe rolul Secției parchetelor militare din cadrul P.Î.C.C.J., D.N.A. și D.I.I.C.O.T.."
Memorat
Pagini: 1 ... 4385 4386 [4387] 4388 4389 ... 4484
Schimbă forumul: