Main Content:

Pagini: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 55

Consultanta juridica gratuita pentru revolutionari ...

Răspuns: Consultanta juridica gratuita pentru revolutionari ...
« Răspunde #390 : Martie 17, 2014, 06:48:46 »


 " Evacuarea pe timp de iarna
By executorul.ro On 25 decembrie 2012 · 4 Comments · In directa

Odata cu 1 decembrie, multe voci au glasuit ca incepand cu aceasta data si pana de martisor nu se pot face evacuari . De! Daca stau si se uita toata ziua la televizor fara sa mai puna mana pe o carte!

Nici macar informatia pe care o primesc prin intermediul canalelor media nu o verifica cu textul de lege, sau macar sa intrebe un jurist. Nu.

In drept “chestiunea” asta cu evacuarea pe timp de iarna este reglementata de Art.  578 din Codul de Procedura Civila la alin. (1) si (2) dupa cum urmeaza :

Art. 5781

(1) “Nicio evacuare din imobilele cu destinaţie de locuinţă nu poate fi făcută de la data de 1 decembrie şi până la data de 1 martie a anului următor, decât dacă creditorul face dovada că, în sensul dispoziţiilor legislaţiei locative, el şi familia sa nu au la dispoziţie o locuinţă corespunzătoare ori că debitorul şi familia sa au o altă locuinţă corespunzătoare în care s-ar putea muta de îndată.”

(2) “Dispoziţiile alin. (1) nu se aplică în cazul evacuării persoanelor care ocupă abuziv, pe căi de fapt, fără niciun titlu, o locuinţă, şi nici celor care au fost evacuaţi pentru că pun în pericol relaţiile de convieţuire sau tulbură în mod grav liniştea publică.”

Vreau sa lamuresc aceasta neconcordanta intre stirea incompleta furnizata de jurnalisti cu privire la evacuarea pe timp de iarna si textul de lege in fix doua  fraze.

In conditiile in care textul de lege face referire doar la evacuarea din imobilele cu destinatie de locuinta si ne spune clar la alin. (2) cand nu se aplica dispozitiile alin. (1), singura situatie in care evacuarea nu se va putea face intre 1 decembrie si 1 martie este atunci cand persoana care ocupa in fapt imobilul, opune un titlu de proprietate valabil.

In rest, toare evacuarile se pot duce la indeplinire intre 1 decembrie si 1 martie.

Concluzie : Jurnalistul nu-i jurist! Asa ca ce auziti la televizor ca fiind  o stire salvatoare pentru debitori, neaparat trebuie verificata cu cartea.

Tagged with: carte • Codul de Procedura Civila • evacuare • evacuarea din imobilele • evacuarea pe timp de iarna • lege • "
 

Memorat
  • Alex63
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 2485
  • partid în Ro = „ grup infracţional organizat "
  • Vezi Profilul
Răspuns: Consultanta juridica gratuita pentru revolutionari ...
« Răspunde #393 : Martie 22, 2014, 15:48:09 »

referitor la condamnările "suferite" de România la CEDO era UTIL să vedem "speţele". POATE găsim ceva UTIL !!
Memorat

„ Nimic nu e mai periculos pentru conştiinţa unui popor decât priveliştea corupţiei, a nulităţii recompensate, decât ridicarea  în sus a nemeritului.” - Mihai Eminescu
Răspuns: Consultanta juridica gratuita pentru revolutionari ...
« Răspunde #395 : Aprilie 10, 2014, 02:25:02 »


 " Legalizarea și învestirea cu formulă executorie în NCPC

Începând cu intrarea în vigoare a Noului Cod de Procedură Civilă, nu mai este necesară învestirea cu formulă executorie a hotărârilor judecătorești sau a oricăror altor înscrisuri ce constituie titlu executoriu.

Astfel, potrivit art. 665 alin. (7) NCPC, În partea finală a încheierii de încuviințare a executării silite va fi adăugată formula executorie, cu următorul cuprins:

"Noi, Președintele României,

Dăm împuternicire și ordonăm executorilor judecătorești să pună în executare titlul (Aici urmează elementele de identificare a titlului executoriu.) pentru care s-a pronunțat prezenta încheiere de încuviințare a executării silite. Ordonăm agenților forței publice să sprijine îndeplinirea promptă și efectivă a tuturor actelor de executare silită, iar procurorilor să stăruie pentru ducerea la îndeplinire a titlului executoriu, în condițiile legii. (Urmează semnătura președintelui instanței și a grefierului.)".

Dispoziția mai sus citată se completează cu prevederile cuprinse în Legea nr. 76/2012 pentru punerea în aplicare a Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă. Astfel, la articolul 10 din lege se arată că ori de câte ori printr-un act normativ se prevede învestirea cu formulă executorie a unei hotărâri judecătorești sau a altui înscris, acestea vor fi puse în executare, de la data intrării în vigoare a Codului de procedură civilă, fără a fi necesară învestirea cu formulă executorie.

Vom avea în vedere, de asemenea, dispozițiile art. 5 din legea de punere în aplicare a noului cod de procedură civilă, care stabilește că dispozițiile Codului de procedură civilă privitoare la titlurile executorii se aplică și hotărârilor judecătorești sau altor înscrisuri pronunțate ori, după caz, întocmite înainte de intrarea în vigoare a Codului de procedură civilă, care pot fi puse în executare chiar dacă nu au fost învestite cu formula executorie.

Cu toate acestea, hotărârile judecătorești ce urmează a fi puse în executare vor fi legalizate de partea care are interes."
Memorat
Răspuns: Consultanta juridica gratuita pentru revolutionari ...
« Răspunde #396 : Aprilie 11, 2014, 02:25:53 »


 " Legea de la A la Z   

Art. 439 Noul Cod Penal Infracţiuni contra umanităţii Infracţiuni de genocid şi contra umanităţii
Categorie: Noul Cod Penal actualizat 2014 - Legea 286/2009
      
CAPITOLUL I
Infracţiuni de genocid şi contra umanităţii

Art. 439

Infracţiuni contra umanităţii

(1) Săvârşirea, în cadrul unui atac generalizat sau sistematic, lansat împotriva unei populaţii civile, a uneia dintre următoarele fapte:

a) uciderea unor persoane;

b) supunerea unei populaţii sau părţi a acesteia, în scopul de a o distruge în tot sau în parte, la condiţii de viaţă menite să determine distrugerea fizică, totală sau parţială, a acesteia;

c) sclavia sau traficul de fiinţe umane, în special de femei sau copii;

d) deportarea sau transferarea forţată, cu încălcarea regulilor generale de drept internaţional, a unor persoane aflate în mod legal pe un anumit teritoriu, prin expulzarea acestora spre un alt stat sau spre un alt teritoriu ori prin folosirea altor măsuri de constrângere;

e) torturarea unei persoane aflate sub paza făptuitorului sau asupra căreia acesta exercită controlul în orice alt mod, cauzându-i vătămări fizice sau psihice, ori suferinţe fizice sau psihice grave, ce depăşesc consecinţele sancţiunilor admise de către dreptul internaţional;

f) violul sau agresiunea sexuală, constrângerea la prostituţie, sterilizarea forţată sau detenţia ilegală a unei femei rămase gravidă în mod forţat, în scopul modificării compoziţiei etnice a unei populaţii;

g) vătămarea integrităţii fizice sau psihice a unor persoane;

h) provocarea dispariţiei forţate a unei persoane, în scopul de a o sustrage de sub protecţia legii pentru o perioadă îndelungată, prin răpire, arestare sau deţinere, la ordinul unui stat sau al unei organizaţii politice ori cu autorizarea, sprijinul sau asentimentul acestora, urmate de refuzul de a admite că această persoană este privată de libertate sau de a furniza informaţii reale privind soarta care îi este rezervată ori locul unde se află, de îndată ce aceste informaţii au fost solicitate;

i) întemniţarea sau altă formă de privare gravă de libertate, cu încălcarea regulilor generale de drept internaţional;

j) persecutarea unui grup sau a unei colectivităţi determinate, prin privare de drepturile fundamentale ale omului sau prin restrângerea gravă a exercitării acestor drepturi, pe motive de ordin politic, rasial, naţional, etnic, cultural, religios, sexual ori în funcţie de alte criterii recunoscute ca inadmisibile în dreptul internaţional;

k) alte asemenea fapte inumane ce cauzează suferinţe mari sau vătămări ale integrităţii fizice sau psihice,

se pedepseşte cu detenţiune pe viaţă sau cu închisoare de la 15 la 25 de ani şi interzicerea exercitării unor drepturi.

(2) Cu aceeaşi pedeapsă se sancţionează faptele prevăzute în alin. (1), săvârşite în cadrul unui regim instituţionalizat de oprimare sistematică şi de dominare a unui grup rasial asupra altuia, cu intenţia de a menţine acest regim. '"


Memorat
Răspuns: Consultanta juridica gratuita pentru revolutionari ...
« Răspunde #397 : Aprilie 17, 2014, 00:21:17 »


 " http://www.portalulrevolutiei.ro/forum/index.php?topic=1188.msg155901#msg155901 "

 Speram sa ne tina la curent Emanoil cu evolutia cazului sau.

 E o absurditate sa tot toleram INDIFERENT DE MOTIV, monitoarele lu' Peste si toata grija lor sa-si prezerveze impostorii si fraudatorii legii recunostintei si sa vedem revolutionari adevarati nedreptatiti si birocratii SSPR !!! Angry Angry Angry
Memorat
Răspuns: Consultanta juridica gratuita pentru revolutionari ...
« Răspunde #400 : Aprilie 23, 2014, 04:46:51 »


 " Noile Coduri penale au intrat in vigoare la data de 1 februarie 2014. Atragem atentia asupra modificarilor cu care practicienii in domeniu si nu numai, trebuie sa fie la curent.

Analizam astazi capitolul I. Infractiuni de genocid si contra umanitatii, in cadrul Titlului XII - Infractiuni de genocid, contra umanitatii si de razboi.

Mentionam prevederile art. 438, alin. (1), conform carira, urmatoarele fapte se vor pedepsi cu detentiune pe viata sau cu inchisoare de la 15 la 25 de ani si interzicerea exercitarii unor drepturi:

    a) uciderea de membri ai grupului;
    b) vatamarea integritatii fizice sau mintale a unor membri ai grupului;
    c) supunerea grupului la conditii de existenta de natura sa duca la distrugerea fizica, totala sau partiala, a acestuia;
    d) impunerea de masuri vizand impiedicarea nasterilor in cadrul grupului;
    e) transferul fortat de copii apartinand unui grup in alt grup, se pedepseste cu detentiune pe viata sau cu inchisoare de la 15 la 25 de ani si interzicerea exercitarii unor drepturi.

Atentie! In cadrul aceluiasi articol, la alin. (2) se subliniaza clar faptul ca daca faptele prevazute la alin. (1) sunt savarsite in timp de razboi, pedeapsa este DETENTIUNE PE VIATA.

De asemenea, demn de evidentiat este faptul ca la art, 439, alin. (1), punctul j) se prevede faptul ca: "  persecutarea unui grup sau a unei colectivitati determinate, prin privare de drepturile fundamentale ale omului sau prin restrangerea grava a exercitarii acestor drepturi, pe motive de ordin politic, rasial, national, etnic, cultural, religios, sexual ori in functie de alte criterii recunoscute ca inadmisibile in dreptul international".

Redam in continuare textul integral din Noul Cod Penal:

 TITLUL XII
    Infractiuni de genocid, contra umanitatii si de razboi
 
    CAP. I
    Infractiuni de genocid si contra umanitatii
 

    ART. 438
    Genocidul
    (1) Savarsirea, in scopul de a distruge, in intregime sau in parte, un grup national, etnic, rasial sau religios, a uneia dintre urmatoarele fapte:

    a) uciderea de membri ai grupului;
    b) vatamarea integritatii fizice sau mintale a unor membri ai grupului;
    c) supunerea grupului la conditii de existenta de natura sa duca la distrugerea fizica, totala sau partiala, a acestuia;
    d) impunerea de masuri vizand impiedicarea nasterilor in cadrul grupului;
    e) transferul fortat de copii apartinand unui grup in alt grup, se pedepseste cu detentiune pe viata sau cu inchisoare de la 15 la 25 de ani si interzicerea exercitarii unor drepturi.

    (2) Daca faptele prevazute in alin. (1) sunt savarsite in timp de razboi, pedeapsa este detentiunea pe viata.
    (3) Intelegerea in vederea savarsirii infractiunii de genocid se pedepseste cu inchisoarea de la 5 la 10 ani si interzicerea exercitarii unor drepturi.
    (4) Incitarea la savarsirea infractiunii de genocid, comisa in mod direct, in public, se pedepseste cu inchisoarea de la 2 la 7 ani si interzicerea exercitarii unor drepturi.

    ART. 439
    Infractiuni contra umanitatii
    (1) Savarsirea, in cadrul unui atac generalizat sau sistematic, lansat impotriva unei populatii civile, a uneia dintre urmatoarele fapte:
    a) uciderea unor persoane;
    b) supunerea unei populatii sau parti a acesteia, in scopul de a o distruge in tot sau in parte, la conditii de viata menite sa determine distrugerea fizica, totala sau partiala, a acesteia;
    c) sclavia sau traficul de fiinte umane, in special de femei sau copii;
    d) deportarea sau transferarea fortata, cu incalcarea regulilor generale de drept international, a unor persoane aflate in mod legal pe un anumit teritoriu, prin expulzarea acestora spre un alt stat sau spre un alt teritoriu ori prin folosirea altor masuri de constrangere;
    e) torturarea unei persoane aflate sub paza faptuitorului sau asupra careia acesta exercita controlul in orice alt mod, cauzandu-i vatamari fizice sau psihice, ori suferinte fizice sau psihice grave, ce depasesc consecintele sanctiunilor admise de catre dreptul international;
    f) violul sau agresiunea sexuala, constrangerea la prostitutie, sterilizarea fortata sau detentia ilegala a unei femei ramase gravida in mod fortat, in scopul modificarii compozitiei etnice a unei populatii;
    g) vatamarea integritatii fizice sau psihice a unor persoane;
    h) provocarea disparitiei fortate a unei persoane, in scopul de a o sustrage de sub protectia legii pentru o perioada indelungata, prin rapire, arestare sau detinere, la ordinul unui stat sau al unei organizatii politice ori cu autorizarea, sprijinul sau asentimentul acestora, urmate de refuzul de a admite ca aceasta persoana este privata de libertate sau de a furniza informatii reale privind soarta care ii este rezervata ori locul unde se afla, de indata ce aceste informatii au fost solicitate;
    i) intemnitarea sau alta forma de privare grava de libertate, cu incalcarea regulilor generale de drept international;
    j) persecutarea unui grup sau a unei colectivitati determinate, prin privare de drepturile fundamentale ale omului sau prin restrangerea grava a exercitarii acestor drepturi, pe motive de ordin politic, rasial, national, etnic, cultural, religios, sexual ori in functie de alte criterii recunoscute ca inadmisibile in dreptul international;
    k) alte asemenea fapte inumane ce cauzeaza suferinte mari sau vatamari ale integritatii fizice sau psihice, se pedepseste cu detentiune pe viata sau cu inchisoare de la 15 la 25 de ani si interzicerea exercitarii unor drepturi.
    (2) Cu aceeasi pedeapsa se sanctioneaza faptele prevazute in alin. (1), savarsite in cadrul unui regim institutionalizat de oprimare sistematica si de dominare a unui grup rasial asupra altuia, cu intentia de a mentine acest regim.

Distribuie acest articol in reteaua de socializare preferata "
Memorat
Răspuns: Consultanta juridica gratuita pentru revolutionari ...
« Răspunde #402 : Aprilie 30, 2014, 13:00:07 »

[size=14Portal  > Curtea de Apel BUCUREŞTI  > Informaţii dosar
Informaţii dosar

Informaţii generale

Părţi

Şedinţe

Căi atac

Citare prin publicitate

Informaţii generale
Nr. unic (nr. format vechi) :   3990/2/2010
Data inregistrarii   05.05.2010
Data ultimei modificari:   29.04.2014
Sectie:   Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal
Materie:   Contencios administrativ şi fiscal
Obiect:   obligare emitere act administrativ
Stadiu procesual:   Fond

Părţi
Nume   Calitate parte
CORNEA CONSTANTIN FLORIN   Reclamant
SECRETARIATUL DE STAT PENTRU PROBLEMELE REVOLUŢIONARILOR   Pârât
COMISIA PARLAMENTARĂ A REVOLUŢIONARILOR DIN DECEMBRIE 1989   Pârât
ASOCIAŢIA LUPTĂTORILOR, RĂNIŢILOR ŞI URMAŞII EROILOR "BRAŞOV DECEMBRIE 1989"   Intimat

Şedinţe
29.04.2014
Ora estimata: 12:00
Complet: S8 Camera de consiliu Complet 11 fond
Tip solutie: Încheiere
Solutia pe scurt: Respinge cererea de lămurire a dispozitivului. Dispune îndreptarea erorii materiale strecurate în dispozitivul sentinţei civile nr. 1201/21.02.2012, în sensul că se va trece H.G. nr. 1412/2004 şi nu H.G. nr. 1412/1997, cum din eroare s-a trecut. Cu recurs în termen de 15 zile de la comunicare. Pronunţată în şedinţă publică, azi, 29.04.2014.
Document: Încheiere - îndreptare eroare materială    29.04.2014

21.02.2012
Ora estimata: 12:00
Complet: S8 Completul 11 fond
Tip solutie: Amână cauza
Solutia pe scurt: Respinge excepţia lipsei calităţii procesuale pasive a CPRD 1989. Respinge excepţiile inadmisibilităţii, prescripţiei dreptului la acţiune, tardivităţii, invocate de SSPRD 1989. Admite în parte acţiunea. Obligă pârâţii să procedeze la soluţionarea cererii formulată de reclamant la data de 30.04.2010, în condiţiile art. 10 - 19 din HG nr. 1412/2007. Cu recurs în termen de 15 zile de la comunicare.
Document: Hotarâre  1201/2012  21.02.2012
pt]
 Daca aveti proces cu SSPR , pregatiti-va sau asteptati-va la o rea-credinta fara margini!

 Desi au un departament juridic cu mai multi juristi ( consilieri juridici ) ,nu mi-a venit sa cred ceea ce am vazut in data de 29.04.2014 , cind nici mai mult nici mai putin ( chiar daca incredibil ) au cerut printr-o cerere de lamurire a intelesului si intiderii dispozitivului sentintei civile irevocabile , sa le explice judecatorul mai clar ( si pe intelesul lor ) dispozitiile art. 10-19 din HG 1412/2004 ! Cheesy

 " Portal  > Curtea de Apel BUCUREŞTI  > Informaţii dosar
Informaţii dosar

Informaţii generale

Părţi

Şedinţe

Căi atac

Citare prin publicitate

Informaţii generale
Nr. unic (nr. format vechi) :   3990/2/2010
Data inregistrarii   05.05.2010
Data ultimei modificari:   29.04.2014
Sectie:   Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal
Materie:   Contencios administrativ şi fiscal
Obiect:   obligare emitere act administrativ
Stadiu procesual:   Fond

Părţi
Nume   Calitate parte
CORNEA CONSTANTIN FLORIN   Reclamant
SECRETARIATUL DE STAT PENTRU PROBLEMELE REVOLUŢIONARILOR   Pârât
COMISIA PARLAMENTARĂ A REVOLUŢIONARILOR DIN DECEMBRIE 1989   Pârât
ASOCIAŢIA LUPTĂTORILOR, RĂNIŢILOR ŞI URMAŞII EROILOR "BRAŞOV DECEMBRIE 1989"   Intimat

Şedinţe
29.04.2014
Ora estimata: 12:00
Complet: S8 Camera de consiliu Complet 11 fond
Tip solutie: Încheiere
Solutia pe scurt: Respinge cererea de lămurire a dispozitivului. Dispune îndreptarea erorii materiale strecurate în dispozitivul sentinţei civile nr. 1201/21.02.2012, în sensul că se va trece H.G. nr. 1412/2004 şi nu H.G. nr. 1412/1997, cum din eroare s-a trecut. Cu recurs în termen de 15 zile de la comunicare. Pronunţată în şedinţă publică, azi, 29.04.2014.
Document: Încheiere - îndreptare eroare materială    29.04.2014

21.02.2012
Ora estimata: 12:00
Complet: S8 Completul 11 fond
Tip solutie: Amână cauza
Solutia pe scurt: Respinge excepţia lipsei calităţii procesuale pasive a CPRD 1989. Respinge excepţiile inadmisibilităţii, prescripţiei dreptului la acţiune, tardivităţii, invocate de SSPRD 1989. Admite în parte acţiunea. Obligă pârâţii să procedeze la soluţionarea cererii formulată de reclamant la data de 30.04.2010, în condiţiile art. 10 - 19 din HG nr. 1412/2007. Cu recurs în termen de 15 zile de la comunicare.
Document: Hotarâre  1201/2012  21.02.2012 "

Bineinteles ca judecatorii au respins cererea.(Interpretarea si aplicarea legii civile in spatiu si timp se invata in anul II de facultate ! Grin)
[/size]
[/color][/b]
Memorat
Răspuns: Consultanta juridica gratuita pentru revolutionari ...
« Răspunde #404 : Mai 10, 2014, 08:10:26 »

[size=14 Decizia Curtii Constitutionale privind etapa informarii obligatorii despre avantajele medierii
 
Data post: Miercuri, 7 Mai 2014, 21:11
Subiect: Decizia Curtii Constitutionale privind etapa informarii obligatorii despre avantajele medierii
Ce parere au distinsii colegi mediatori despre decizia Curtii Constitutionale de azi privind neconstitutionalitatea unor artic din legea 192/2006?
 
mediator_com... Utilizator
 
Data post: Miercuri, 7 Mai 2014, 21:12
Nu-ti judeca vecinul pana nu mergi doua luni in mocasinii lui. (Proverb Cheyenne)

In ce sens? Mediatorii respecta si ei legea.

Mediatorii prezenti pe acest forum vor continua sa faca informare gratuita, ca si pana acum. In viata de zi cu zi, vor face medieri. Nu a prosperat niciunul din informare, nu au de ce sa o regrete, daca la astra va referiti. Singurul regret este legat de faptul ca se va auzi mai putin despre mediere, in detrimentul celor care ar putea sa o aleaga ca solutie si, desigur, si in detrimentul mediatorilor.

ultima data editat de mediator_comeaga pe data de Miercuri, 7 Mai 2014, 21:15
 
   
Raspunde Citeaza
 
Data post: Joi, 8 Mai 2014, 02:05
Interventie moderator: In respectarea Regulamentului de forum, va rog aveti in vedere ca urmatoarele postari sa se pastreze in doar aria discutiilor juridice argumentate, fara trimiteri la categorii profesionale ori institutii. Postarile menite sa provoace raspunsuri agresive, vor fi sterse fara nici o notificare. Multumesc pentru intelegere.

Dupa publicarea deciziei in Monitorul Oficial vom cunoaste si argumentatiile retinute in motivarea solutiei, putand dezbate pe larg respectiva tema.
 
Data post: Vineri, 9 Mai 2014, 14:16
Personal mi se pare o decizie corecta, sunt de acord cu informarea dar fara obligativitate si sanctiune, instanta poate recomanda insa aceasta procedura.
 
Data post: Vineri, 9 Mai 2014, 16:17
Decizie corecta. Termenul "obligativitate" nu face casa buna cu termenul "facultativ". Mediatorii trebuie sa lupte pentru revenirea la facilitatile fiscale din partea statului in cazul solutionarii litigiului prin mediere. Asta e cea mai buna promovare.
Singura "obligare" cu care sunt de acord, ar putea fi obligativitatea presedintelui completului de judecata de aplicare a art. 227 NCPC.

Art. 227

Prezenţa personală a părţilor în vederea soluţionării amiabile a litigiului

(1) În tot cursul procesului, judecătorul va încerca împăcarea părţilor, dându-le îndrumările necesare, potrivit legii. În acest scop, el va solicita înfăţişarea personală a părţilor, chiar dacă acestea sunt reprezentate. Dispoziţiile art. 241 alin. (3) sunt aplicabile.

(2) În litigiile care, potrivit legii, pot face obiectul procedurii de mediere, judecătorul poate invita părţile să participe la o şedinţă de informare cu privire la avantajele folosirii acestei proceduri. Când consideră necesar, ţinând seama de circumstanţele cauzei, judecătorul va recomanda părţilor să recurgă la mediere, în vederea soluţionării litigiului pe cale amiabilă, în orice fază a judecăţii. Medierea nu este obligatorie pentru părţi.

(3) În cazul în care judecătorul recomandă medierea, părţile se vor prezenta la mediator, în vederea informării lor cu privire la avantajele medierii. După informare, părţile decid dacă acceptă sau nu soluţionarea litigiului prin mediere. Până la termenul fixat de instanţă, care nu poate fi mai scurt de 15 zile, părţile depun procesul-verbal întocmit de mediator cu privire la rezultatul şedinţei de informare.

(4) Prevederile alin. (3) nu sunt aplicabile în cazul în care părţile au încercat soluţionarea litigiului prin mediere anterior introducerii acţiunii.

(5) Dacă, în condiţiile alin. (1) sau (2), părţile se împacă, judecătorul va constata învoiala lor în cuprinsul hotărârii pe care o va da. Dispoziţiile art. 440 sunt aplicabile.
 
   
Raspunde Citeaza
 
 
gheo71 Utilizator
offline
Avatar 3

Data inregistrarii:
Joi, 15 Martie 2012, 13:28
Profil utilizator

[Explicatii popularitate]
   
 
Data post: Vineri, 9 Mai 2014, 23:04
Problema este clara si fara echivoc . Legea a fost facuta gresit.

In esenta ei, legea restringea/interzicea un drept fundamental, drept stabilit de Constitutie
' liberul acces la actul de justitie " cea ce se numeste INFRACTIUNE.
Ce liber acces la actul de justitie mai ai cind esti OBLIGAT sa mergi la mediere, pt care mai si platesti pe linga timp pierdut ?? Citisem ca mediatorii fac mediere gratis!! S-o creada ei, nimeni nu face acte caritabile.
Ideea a fost cred de reducere a aglomeratiei din tribunale dar punerea in practica a fost falita. Legea a produs mai multe dezvantaje decit avantaje celor ce au probleme juridice.

Mai mult ,cred ca au fost interese in spatele acestei legi pt a masca incompetenta celor ce conduc sistemul juridic. Incompetenta lor se vede in activitatea in tribunale; prin termene de judecata absurde de la 1 luna la 6 sau 8 luni, de refuzul judecatorilor de a-si motiva deciziile in termenul de 30 de zile si nu se intimpla nimic, ...etc .

Aberatiile din aceasta lege ating si culmea nesimtirii si dispretului fata de cei ce platesc taxe si impozite, spre ex : o fata este violata dar pe linga dosarul penal facut de politie ea trebuia sa-si cheme violatorul la mediere pt ca apoi sa-l cheme in instanta.

Cu alte cuvinte legea a fost si este o prostie.
 
   
Raspunde Citeaza
 
 
avocat_lasco... Avocat
offline
10
22   

Data inregistrarii:
Marti, 25 Septembrie 2007, 12:00
Profil consultant Cere consultanta

[Explicatii indice rating]
   
 
Data post: Sambata, 10 Mai 2014, 00:34
patrascu razvan a scris:


    Personal mi se pare o decizie corecta, sunt de acord cu informarea dar fara obligativitate si sanctiune, instanta poate recomanda insa aceasta procedura.



Aceasta este si parerea mea exprimata in nenumarate randuri.
Instanta trebuie sa faca acest lucru atunci cand considera asa.

Insa nu acesta ar fi motivul admiterii exceptiei ci incalcarea liberului acces la justitie.

De nenumarate ori am auzit oamenii care spuneau ca mediatorii nu vroiau sa faca informarea fara 200 lei.
Am auzit chiar si mediatori care sustineau acest lucru dar nu m-am implicat in discutii pentru ca ar fi fost inutile.

Ramane de vazut si motivarea CCR desi solutia este clara si fara echivoc.
 
   
Raspunde Citeaza
 
 
legally_aid Mediator
offline
9.00   
1

Data inregistrarii:
Miercuri, 3 August 2011, 11:44
Profil consultant Cere consultanta

[Explicatii indice rating]
   
 
Data post: Sambata, 10 Mai 2014, 06:19
Nu-ti face griji, fa bani. Richard Carlson
 




În așteptarea motivării deciziei CCR, se pare că doar sancțiunea indamisibilității cererii de chemare în judecată a fost declarată neconstituțională .Vom vedea însă :

    Din informatiile publicate de CCR pana in prezent, intelegem ca decizia de ieri a constatat ca neconstitutionala sanctiunea inadmisibilitatii actiunii in cazul lipsei dovezii de informare cu privire la avantajele medierii. Ramane in vigoare, in acest fel, obligatia partii de informare prealabila, aspect care poate genera necesitatea unei completari legislative care sa lamureasca ce obligatii are mediatorul sub aspectul eliberarii dovezilor de informare




http://www.medierenet.ro/20...


Mediatorii nu au perceput onorarii în lipsa unei cererii de mediere din partea solicitantului, pentru că mediatorii respectă legea. Ce ați auzit dvs. este altceva, ar fi totuși corect să nu faceți afirmații doar pe baza unor zvonuri.
Gheo71, informarea în materie penală nu a fost obligatorie niciodată, vedeți dvs., iarăși vorbiți despre lucruri ,,din folclor,, .
Excepția de neconstituționalitate a fost ridicată de avocați, acestora, se știe că nu le-a convenit de la bun început faptul că legea le trimitea cumva clienții în birou mediatorilor.
Însă foarte mulți mediatori sunt și avocați.Fără a vorbi din zvonuri, ci din surse certe, unii dintre aceștia ajunseseră să facă adevărate afaceri cu pv și certificatele de informare.De altfel, în birourile mediatorilor,, de rând,, nici nu prea mai ajungeau oamenii să solicite informări, pe care le-ar fi făcut gratuit, conform legii, pentru că se ocupau avocații , fie ei mediatori sa nu.
Scopul ședinței de informare era în esență prezentarea justițiabililor le mediator, pentru a afla despre beneficiile medierii și a accepta soluționarea cazului prin mediere, astfel, contribuindu-se la degrevarea instanțelor de un nr. uriaș de dosare.
Era o cale de degrevare, însă, deși exista un angajament față de UE în acest sens, existând câteva Recomandări și Directive europene, totuși, nu s-a dorit degrevarea instanțelor, oare de ce?
Pentru avocați exista un beneficiu major prezența la mediere cu clienții, scutirea unui timp nedeterminat petrecut în instanță, în condițiile în care primea același onorariu și, în plus, nu exista posibilitatea pierderii unui proces .
În fine, ar fi multe de adăugat, un lucru este cert, deja oamenii cunosc beneficiile medierii, foarte multe cauze au fost soluționate prin mediere, foarte mulți avocați deja lucrează cu mediatorii în echipă, medierea va merge mai departe , iar într-o zi, când mentalitatea va deveni una mai deschisă la nou, când românul va deveni mai puțin conflictual și mai conciliant, se va îndrepta către proceduri alternative de soluționare a conflictelor.

ultima data editat de legally_aid pe data de Sambata, 10 Mai 2014, 06:27
 

Memorat
Pagini: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 55
Schimbă forumul: