Main Content:

Pagini: 1 [2] 3 4 ... 15

Institutul Revoluţiei Române

  • Silviu
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 2569
  • Vezi Profilul
Răspuns: Institutul Revoluţiei Române
« Răspunde #15 : Octombrie 25, 2015, 20:14:23 »

In masura in care informatia aceasta e reala, domnul Bambilici m-ar invidia daca ar avea ocazia sa o citeasca! Nu s-a mai scris de peste patru ani pe acest topic, dar iata ca a venit momentul unei bombe (cum ii placea aceluiasi domn sa spuna). Pe Faceboo, in gurupul UNIUNEA NATIONALA A REVOLUTIONARILOR DIN DECEMBRIE 1989, https://www.facebook.com/groups/uniunearevolutionarilor1989/654472624694728/?notif_t=group_activity, domnul Dorel Haraga face o dezvaluire uluitoare. Daca e adevarata, cei din fruncea tarii isi mai adauga un infractor la cei trimisi pana acum in Capitala ca sa-i reprezinte.



Dorel Haraga
Yesterday at 9:28am
Conform Wikipedia:
n. 1942, București
..............
Activitate profesională:
• Urmează facultatea de construcții din București și Timișoara, fără a-și termina studiile.
• Lucrează la Arad ca muncitor, apoi proiectant
• Revine la București, unde lucrează la magistrala București-Pitești, apoi la aeroport
• Din 1973 se stabilește la Timișoara, angajat la IPROTIM ca proiectant principal[1]
În decembrie 1990 a fost fugărit pe străzile Timișorii de o mulțime înfuriată care-l acuza că ar fi trădat idealurile revoluției. După acest eveniment și-a dat demisia din FSN.
Începînd cu sfîrșitul anului 2004 este director general al Institutului Revoluției Române.
......
Se pare că, la numirea în funcţia de DIRECTOR GENERAL al IRRD 89, "celebrul revoluţionar" NU AVEA STUDIILE NECESARE OCUPĂRII UNEI FUNCŢII ECHIVALENTE CU CEA DE SECRETAR DE STAT.
Ar fi bine ca, dacă tot se face vâlvă cu "curăţenia morală a clasei... politice", să verifice "cineva" când şi în ce condiţii a absolvit dl IORDACHE C o instituţie de învăţământ superior.
Din informaţiile pe care le deţinem, reiese că dl IORDACHE C. în perioada 2010-2014 ar fi urmat cursurile Facultăţii de Istorie din cadrul Universităţii Craiova.
Iată că avem deaface cu un "tânăr istoric" de circa 70 ani care a ocupat fără studiile necesare un post prin care "conducea şi îndruma istorici de renume.
ALOO, DNAAAA, ANIIII,.... SE AUDE....?




Biografia lui Haraga nu prea corespunde cu ce ştiu eu!
Motiv pentru care s-ar putea ca nici informaţile despre Iordache să nu corespundă întrutotul realităţii.
Memorat
Răspuns: Institutul Revoluţiei Române
« Răspunde #16 : Octombrie 26, 2015, 01:44:04 »

E trist ceea ce s-a intamplat ieri pe acest subtopic, dar ma bucur ca membrii Forumului au fost prevazatori si ponderati in atitudini, caci ne confruntam cu o incercare de intoxicare facuta initial pe Wikipedia, apoi pe Facebook, de unde a ajuns in final si pe Forum. Ma bucur ca aici s-a manifestat neincredere in autenticitatea "informatiilor", ca pozitiile dumneavoastra au foe critice, ca au fost solicitate informatii suplimentare, lamuritoare. Acele informatii le-am gasit in urma cu cateva minute intr-o interventie pe Facebook a domnului Claudiu Iordache, cel vizat de atacul din Wikipedia si reflectarile lui ulterioare.
Memorat
Răspuns: Institutul Revoluţiei Române
« Răspunde #17 : Octombrie 26, 2015, 01:47:50 »

Facebook
www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1646391852305406&id=100008038217258
Duminica, 25 octombrie 2015


Claudiu Iordache


VIERMELE
Revoluția a reușit să desprindă România de Dictatura lui Ceaușescu, dar n-a reușit să elimine virușii ce i-au parazitat existența de-a lungul celor 45 de ani de comunism, oamenii fostei Securități continuând nestingheriți să-și dezvolte rețele cu ajutorul miilor de colaboraționiști, ascunși în toate ungherele societății! Eu le spun acestor ființe: Viermii! Ființe parazite, defecte, infectate și infectante, cu ajutorul cărora Securitatea a reușit să-și promoveze în continuare oamenii la putere! E destul să-i observi cum continuă să distrugă resursele tot mai secătuite ale țării. Căci funcția lor de parazit s-a menținut intacta! Putem afirma astăzi că România, în istoria sa contemporană, n-a avut un dușman mai periculos! S-a dovedit cu totul greșit că nu a existat o lege a statului eliberat care să îngrădească, pe parcursul anului 1990, accesul lor la putere! Ori tocmai această ezitare a îngenunchiat România! Încercările instituționale ale statului post-decembrist de a îngrădi accesul la putere a foștilor securiști au fost, pe rând, subminate! Recentele recalculări ale indemnizațiilor acordate luptătorilor cu rol determinant în Revoluția Română au ridicat la suprafață haitele colaboraționiștilor infiltrați în mișcarea revoluționară! Impostura reînflorește. Viermii Securității primesc din nou brevete de revoluționari. Unul dintre , cu merite insezizabile în Revoluția de la București, a solicitat și a primit recent aproape toate drepturile aferente. Asta după ce, la 25 de ani de la Revoluție, glorifică pe forumuri meritele Dictaturii și ale lui Ceaușescu personal! Toți aceștia, ascunși în pegra câinească din jurul nostru, continuă, harnic, să fie ce au fost și mai mult decât atât! Foștii agenți, colaboraționiști, se bucură astăzi de meritele celor drepți. Statul post-decembrist încă îi protejează, rânjind la noi la adăpostul Codului Penal! Dar oare nimeni în țara asta nu îndrăznește să-i înfrunte?
Dar să-l urmărim și pe viermele acesta (nu e singur în spatele atacului la persoană pe care îl dezvălui!) care pe de o parte îl laudă deșănțat pe Ceaușescu pe rețelele de socializare, și pe altă parte are certificat de revoluționar cu merite deosebite și rol determinant! Oare cum funcționează Legea în România?
Recent, viermele cu pricina a postat un text pe facebook în care își permite următoarele delațiuni:
“Conform Wikipedia:
Claudiu Iordache
N. 1942, București
Activitate profesională:
• Urmează facultatea de construcții din București și Timișoara, fără a-și termina studiile.
• Lucrează la Arad ca muncitor, apoi proiectant
• Revine la București, unde lucrează la magistrala București-Pitești, apoi la aeroport
• Din 1973 se stabilește la Timișoara, angajat la IPROTIM ca proiectant principal
În decembrie 1990 a fost fugărit pe străzile Timișorii de o mulțime înfuriată care-l acuza că ar fi trădat idealurile revoluției. După acest eveniment și-a dat demisia din FSN.
Începând cu sfârșitul anului 2004 este director general al Institutului Revoluției Române. Se pare că, la numirea în funcţia de DIRECTOR GENERAL al IRRD 89, „celebrul revoluţionar” NU AVEA STUDIILE NECESARE OCUPĂRII UNEI FUNCŢII ECHIVALENTE CU CEA DE SECRETAR DE STAT. Ar fi bine ca, dacă tot se face vâlvă cu „curăţenia morală a clasei… politice”, să verifice „cineva” când şi în ce condiţii a absolvit dl IORDACHE C o instituţie de învăţământ superior.
Din informaţiile pe care le deţinem, reiese că dl IORDACHE C. în perioada 2010-2014 ar fi urmat cursurile Facultăţii de Istorie din cadrul Universităţii Craiova.
Iată că avem deaface cu un „tânăr istoric” de circa 70 ani care a ocupat fără studiile necesare un post prin care „conducea şi îndruma istorici de renume.
ALOO, DNAAAA, ANIIII,…. SE AUDE…. ? „
*
ADEVĂRUL arată astfel :
Nu m-a bătut nimeni, niciodată, la Timișoara. Am fost atras într-o capcană în 20 decembrie 1990, cu prilejul primei Comemorări a Revoluției de la Timișoara – în urma respectivului incident mi-am depus mandatul de deputat!
Am fost ales de către Colegiul Național al IRRD, conform legii, în funcția de director general, funcție de demnitate care nu pretinde studii superioare. Șase ani mai târziu, pregătind o carte despre antichitatea greacă, am dorit să înțeleg și mai aprofundat profesia de istoric. (Ulterior am publicat două eseuri despre antichitatea elina: “Egeea”, “Grec”) Mi-am absolvit studiile în anul 2010 cu lucrarea de licență: Revoluția românilor, notată cu calificativul maxim, lucrare pe care am publicat-o ulterior cu același titlu. În calitate de membru al Uniunii Scriitorilor, am publicat peste 20 de titluri, majoritatea lor având referințe prestigioase: Acad. Florin Constantiniu Valeriu Cristea, Ion Cristoiu, Corneliu Vlad, Dumitru Mazilu, Mircea Chelaru, din care citez câteva:
*
Academician Florin Constantiniu :
Claudiu Iordache este cea mai curată conştiinţă în România de astăzi; o conştiinţă exemplară, dublată de o luciditate care, dată fiind lumea în care trăim, nu poate fi decât dureroasă. Claudiu Iordache a preferat să rămână singur, dar să stea drept: drept faţă de el, drept în faţa oamenilor, drept în faţa lui Dumnezeu!
“De netăgăduit, politica, în România, este sugativa abjecţiei! Ea absoarbe în mod egal josnicia ascunsă şi nemernicia pe faţă”. Aceste rânduri le-am întâlnit în cartea sumbră a lui Claudiu Iordache, O Românie de câştigat, dar a cărei foaie de titlu (şi ea este luată în consideraţie de bibliografii avizaţi!) adaugă celor de pe copertă: “sau O naţiune în descompunere (Elegie pentru generaţia mea)” (Bucureşti, Ed. IRINI, 2006).
De pe coperta a treia, unde sunt prezentate şi alte cărţi ale lui Claudiu Iordache, culeg aceste caracterizări sau recomandări: “România pierdută (1995) reia tradiţia eseistică interbelică printr-o constatare a cărei amărăciune lasă în urmă până şi cele mai dureroase afirmaţii ale lui Emil Cioran” (Dicţionarul General al Literaturii Române, 2005); “Singur între români” (1997). Editura IRINI recomandă această confesiune dură, la limita insuportabilului”.
Ca şi cele două cărţi citate, ca şi Clasa nevrednică (1997), şi O Românie de câştigat este scrisă în tonalităţi întunecate. Este Claudiu Iordache un pesimist de profesie, afectând tragisme de ocazie pentru a-şi defini un statut specific? Categoric, nu! Claudiu Iordache este cea mai curată conştiinţă în România de astăzi; o conştiinţă exemplară, dublată de o luciditate care, dată fiind lumea în care trăim, nu poate fi decât dureroasă. S-ar putea spune că el, autorul României de câştigat, se înscrie într-o ecuaţie: onestitate + realism = pesimism
Cartea lui Claudiu Iordache oferă o imagine pe cât de fidelă, pe atât de deprimantă a României de azi. Autorul şi-a asumat misiunea de a spune adevărul; a simţit că are datoria de a prezenta realitatea aşa cum este. Iată o mostră: “Dar cineva trebuie să spargă liniştea făţarnică în care “raiul” românesc, corupt de sus şi până jos, se scufundă! Furturile nu mai contenesc, abuzurile iau sângele unei economii însufleţite de turme de păguboşi, în timp ce demnitarii ţării, ermetic refractari la datele adevărului, rostesc discursuri contra furturilor şi abuzurilor. Aceasta, se pare, este ultima tehnică, de a fura cu mâinile ceea ce cu vocea continui să aperi cu vehemenţă. Criminalii în biserică fac cruci largi în timp ce răstignesc România” (p. 158).
Biografia lui Claudiu Iordache conferă opiniilor sale o deosebită semnificaţie. A fost unul din conducătorii Revoluţiei din Decembrie 1989, la Timişoara, numărându-se printre fondatorii Frontului Democratic Român. Omul care a înfruntat aparatul represiv al vechiului regim a rămas, în următorii 16 ani, un marginal. Probabil că dacă ar fi fost, spre exemplu, nepotul Ghizelei Vass, membru al CC al PCR/PMR, şefă a Secţiei de Relaţii Internaţionale a partidului, şi finul primului ministru Călin Popescu Tăriceanu – adică, dacă ar fi fost trăsătura de unire dintre vechea şi noua nomenclatură – ar fi ajuns, ca domnul Bogdan Olteanu, preşedintele Camerei Deputaţilor, aşadar, al treilea om în stat. Dar, nu! Claudiu Iordache nu are un asemenea pedigree politic şi nici nu a vrut să-l suplinească intrând în tot felul de coterii politice sau grupuri afaceriste, a căror ascensiune şi al căror profit s-au înfăptuit pe seama şi în dauna acestei nenorocite ţări. Claudiu Iordache a preferat să rămână singur, dar să stea drept: drept faţă de el, drept în faţa oamenilor, drept în faţa lui Dumnezeu.
Rămas în afara relaţiilor clientelare de tot felul (politice, economice, culturale), Claudiu Iordache este un izolat şi, practic, un necunoscut. La cărţile lui nu se fac lungile cozi ca la volumele “boierilor minţii”, pentru că nu se găsesc publicaţiile, recenzenţii şi moderatorii TV care să înalţe osanale snoabe sau de comandă. Claudiu Iordache a învăţat lecţia: “Dacă nu eşti agreat de sistem, tot ce întreprinzi este sugrumat într-o tăcere înfricoşătoare” (p. 16).
La 16 ani de la căderea regimului comunist, România n-ar fi în coada Europei dacă naţiunea care o populează n-ar fi intrat într-un proces de descompunere. Nu putem spune că tot ce este rău în neamul românesc s-a strâns în clasa politică, iar ceilalţi – massa – sunt buni şi vrednici. Clasa politică este o parte a naţiunii şi oglinda ei. Cum sunt ei, suntem şi noi. Dacă am fi altfel, naţiunea ar cere socoteală acestor “reprezentanţi”, care o înşeală de 16 ani. Ea însă tace şi îndură. Îndură cu răbdarea animalului biciuit, care nu schiţează nici o mişcare de împotrivire. Puterile au părăsit naţiunea română, şi ea nu mai este însufleţită de vreun ideal. Practic, a ieşit din istorie. Cum se spune popular, face umbră degeaba pământului.
Claudiu Iordache mai speră: “Mândria de a aparţine neamului meu nu s-a stins”, scria el în 1997. Şi astăzi, cu toate constatările, cu toate dezamăgirile, mai crede că este “o Românie de câştigat”, o Românie aşa cum i s-a înfăţişat ea în Bucovina (subtilă observaţia: “Nu întâmplător, răul românesc s-a născut la câmpie. Cu cât urci mai departe pe tâmpla României, cu atât picioarele îi par mai neatinse de glod”, p. 189).
Când s-a lansat cartea la Librăria “Mihail Sadoveanu” din Capitală, am citat, în cuvântul meu, formula lui Antonio Gramsci: “Pesimismul raţiunii, optimismul voinţei”: cu cât mintea îţi arată că totul merge prost şi totul este potrivnic, cu atât dorinţa trebuie să se încordeze pentru a continua lupta. Atunci, în prezenţa lui Claudiu Iordache – pentru care respectul meu este nemărginit – am spus că sunt gata să devin un soldat sub drapelul lui.
Poate sunt prea bătrân, prea bolnav şi prea scârbit, dar acum, scriind aceste rânduri, nu mă mai simt în stare să onorez promisiunea făcută. Nu cred că mai există “o Românie de câştigat”: există “o naţiune în descompunere”, cu o agonie oribilă şi degradantă. De s-ar încheia mai repede, ar fi spre folosul tuturor.
*
Criticul Valeriu Cristea :
“Nu m-am mirat când am aflat că domnul Claudiu Iordache, unul dintre cei mai cunoscuţi oameni politici ai României noi, participant la Revoluţia de la Timişoara, printre ai cărei lideri s-a numărat, este şi scriitor: poet, romancier şi nu în ultimul rând dramaturg, cu numeroase volume depuse la diferite edituri, cu câteva piese “în lucru” la teatre din Bucureşti şi provincie. Doamnele Magdalena Popescu Bedrosian şi Ludmila Patlanjoglu, care au avut prilejul să parcurgă unele din manuscrisele sale, mi-au vorbit elogios despre ele. Ce a publicat dl. Claudiu Iordache până la Revoluţia din Decembrie 1989, sau dacă a publicat ceva, nu ştiu. Se pare că a debutat, ca poet, în unul din acele aberante volume colective, de tristă amintire, impuse tinerilor scriitori în ultimii ani ai dictaturii. După prăbuşirea acesteia – prăbuşire la care a contribuit direct – şi după abolirea cenzurii, d-lui Claudiu Iordache i-a apărut doar o singură carte, în toamna lui 1990, la editura “Facla”, culegerea de poezii intitulată “Unde, ce, când…”, de care ne vom ocupa imediat. Spuneam că nu m-am mirat aflând că dl. Claudiu Iordache, politehnician şi nu filolog ca formaţie, este scriitor, artist. Printre oamenii politici de orice culoare de la noi el face o figură aparte. Pare prea bun pentru această lume, prea nobil. Şi totuşi, cât ne-am dori ca politica să fie dominată de asemenea oameni!
Îl consider pe dl. Claudiu Iordache un om fericit. Pentru că în plină maturitate, la cumpăna vieţii, a avut şansa (da, e vorba şi de o şansă aici!), inspiraţia şi, desigur, curajul – la care cu toţii am visat dar pe care puţini dintre noi au izbutit să-l transforme când a fost nevoie din dorinţă în faptă – de a sta, la propriu, cu pieptul gol în faţa armelor într-un ceas hotărâtor al istoriei noastre. Poate tocmai de aceea, mărturisesc că am deschis cartea de poeme a d-lui Claudiu Iordache cu o anumită teamă. Câte calităţi poate avea un om, cât de dăruit poate fi el? M-am liniştit însă repede şi m-am bucurat constatând că autorul lui “Unde, ce, când…”, este un poet adevărat, cu o personalitate distinctă, cu un univers propriu. Volumul conţine versuri frumoase, nu puţine memorabile. Ca poet, dl. Claudiu Iordache e un meditativ, un melancolic, un discret, un delicat: “…fumul nărilor subţiri dă/ de gol ascunzătorile/ căprioarei”, scrie de pildă admirabil autorul, simulând un fel de raţionament cinegetic la capătul căruia se află, în chip de pradă, puritatea, una din ipostazele ei; sau: “În turnul parfumat/ al ţigării/ se roteşte/ balerina / de jad”. Cuvântul-cheie, şi probabil cel mai frecvent folosit în volum, este transparenţă: “transparenţă peste transparenţă, până la întunecarea uşoară a ideii de lume!”; realist-socialistele macarale “transportă/ mari bucăţi de transparenţă pe deasupra clădirilor” etc. Încercând să capteze “puţinele graiuri ale/ înaltului”, poetul urcă piscurile romanticilor, practică reflecţia alpină, de sus, simte “spinul de lună” înfigându-i-se cristic în frunte sau vede de aproape, ca într-un coşmar, cum “pe obrazul lunii/ a început să curgă/ emoţia”. Statura poetică înaltă a autorului, de “salcâm înnegurat la capătul câmpului”, mersul pe catalige, cu capul în nori nu-l împiedică însă pe acest cugetător grav şi visător solitar să înregistreze cu o surprinzătoare atenţie viaţa “mică” a cotidianului urban, de periferie mai ales, amestecat cu destule elemente rurale (felinarele ori fitilele de lămpi ţărăneşti sau vitele, a căror răsuflare “abureşte cerul”), ca şi viaţa, de asemenea mică, a naturii, cu umilele ştevii şi lucerne, cu grauri şi vrăbii. “La marginea oraşului, podoaba/ vieţilor simple…”; poetul evocă în special, după cum am spus, “cartierul periferiei” “calea ferată”, “raiul râpelor”, modestia “căsuţelor ieftine”, ori “casele cu/ acoperişuri înclinate,/ pe care curge uzura”, acoperişuri de şindrilă sau ţiglă, “fumurile de amiază”, “curtea de jos”, imaginea unui “muncitor ce întoarce înserarea/ acasă pe bicicletă” sau a bisericilor pustii, “atât de aglomerate de absenţe”: “M-am trezit în zori, odată cu/ strigătul sugarului gazdei. Acum scânceşte; fragil e/ drumul spre o mulţumire/ ce încetează curând! Am găsit pe masă o cană cu/ lapte şi pulberea fină a/ nopţii pierdute în lume”. Alteori oraşul e văzut “din avion”: “S-a înseninat, oraşul e/ sus pe dealuri” sau auzit din mijlocul lui : “oraşul sâsâie ca o gâscă”; într-o apariţie unică, fata cu cârlionţi, “atât de şlefuită de frumuseţe”: “O arsură a seninului, sub/ cerul înnourat, a făcut să/ învie, pe asfalt, umbra/ fetei cu cârlionţi: e/ atât de şlefuită de fru-/ museţe încât pare un/ porţelan, o pictură/ sidefie pe transparenţă!”. De la semeţia filozofării poetul se apleacă până la bătrânii ce “îşi ascund bronşitele sub fulare”, la “măruntele deprinderi ale celor abia treziţi”, la măturătorii matinali, ai “zilelor explodate”, la “privirea căluţului de trăsură”: “Dar nu/ mă sperie decât deşertul/ ce se întinde în privirea/ căluţului de trăsură, în/ care se sbiceşte încet/ lumina lumii din urmă!”. În ciuda “atâtor/ calendare cedate (s.n.)”, a trecerii ireversibile a timpului, poetul caută un ideal al simplităţii: “Dacă aş/ trăi infinit pe pământ/ lângă o femeie, mi-ar/ fi de ajuns dacă, în/ vinul ploii, mi-aş/ întinde, din când în/ când, cana de tablă!”, al intimităţii curate: “suntem/ chemaţi la cină, gaz-/ da îşi scutură gluga/ şi arată masa. Văd/ pâinea, sarea şi lin-/ gura!…”, al calmului şi împăcării: “Întunecare, se îngroaşă/ lumina plină la muşchi, în/ arborii pădurii fumegă a-/ murguri, soarele coboară/ într-o palmă deschisă de/ oboseală, mă simt răsplă-/ tit de o linişte care e/ cu putinţă”. Transparenţa merge în poezia d-lui. Claudiu Iordache mână în mână cu tăcerea: “Calculat de calmă este tăcerea”. Există şi un “instrument ce intonează tăcerea” şi poetul accede la “concertul” acelui instrument. Dramatismul, precaritatea existenţei nu sunt eludate ci doar puse, din decenţă, în surdină. „Până aici/ am dansat/ pe cuţit”, spune undeva poetul, care în altă parte exclamă: “Rămână cine merită!”. Omul trece, potrivit condiţiei sale, “poduri lungi/ de hârtie/ înmuiate/ de ploaia/ divină”. Echilibrul nu e decît “o mică netulburare, înspre/ care tânjim”. Cel mai bine ştie acest lucru delicatul fluture: “nu este un echi-/ libru amiaza, ci un armis-/ tiţiu şi fluturele o ştie/ cel mai bine, trăind!”.
Poezia d-lui Claudiu Iordache este şi o admirabilă poezie a poeziei, a scrierii, a aşteptării, a negrăbirii acesteia: “dar tu,/ bătrâne penitent,/ aştepţi ca să fie/ poemul!”; “La un pas îmi păreau cu-/ vintele, pentru a le potrivi pe/ coroana înaltă a poemului, dar/ mă ţineam lângă linişte!”. În sfârşit poezia se aude, vine: “Mi-am a-/ tins uneltele pentru scris/ ci poezia următoare se aude/ trecând cu călcâiele moi/ pe pagina de hârtie!” Uneori poezia nu e înăuntru ci în afară, ea cade ca din cer: “Ninge./ E mirosul nopţii./ Mă opresc să respir./ Poemul e în afară,/ coborât pe petice/ de hârtie”. Procesul de creaţie e trudnic, cere sacrificii, renunţări: “Patruzeci de porţi/ se închid/ până se deschide/ poemul”. În a sa “chilie a scrisului” poetul e adeseori surprins de “pata de cerneală a orei târzii”: “Pe fila mea se lăţeşte pa-/ ta de cerneală a orei târ- / zii, norul vremii e în de-/ clin!”.
Folosind cu încredere personificările: “Pe două tălpi/ se ridică evenimentul zilei,/ până la fereastră şi îmi zice:/ contez pe mărturia ta!” poetul abuzează uneori de ele, pentru ca alteori să oscileze între facil (p.44) şi preţios (p.42). De asemenea, un anume bombasticism îi periclitează nu o dată versul : “Se năruie zidul pe/ care odată îşi sprijinise/ fruntea, speranţa”.
În general însă o neobişnuită intensitate a trăirii găseşte în poezia d-lui Claudiu Iordache căi potrivite de exprimare. Interogaţiile sale au de aceea gravitate, greutate: “Ce caut pe lumea/ asta în care n-am pute-/ rea să rezist năruirii?”; “Ce se întâm-/ plă cu viaţa mea?“ M-a/ înghiontit să mă ascund/ aici, la periferia înaltă/ a agitaţiei omeneşti doar/ pentru a huli ? Rămân/ nesigur sub povara cerului întreg, în care trans-/ parenţa e greutatea, ascultând atent foşnetul/ stelelor, atent la invi-/ taţia abia şoptită de/ a trăi!”, aspiraţiile – zbucium aspru neprefăcut: “De-aş putea risi-/ pi puterea care mă înde-/ părtează de adevăr …”. În final, iată şi acest credo: “În simpla învie-/ re cred, în floa-/ rea ce se ridică/ şi îmi vorbeşte,/ în înţelegerea/ pe care o pierd/ pentru a mă ului,/ înfricoşat de a-/ păsarea zorilor/ care vin să-şi / sape vremurile/ acum, pe pământ”.
Memorat
Răspuns: Institutul Revoluţiei Române
« Răspunde #18 : Octombrie 26, 2015, 01:50:10 »

*
Dr. Mircea Chelaru :
Nu este uşor să citeşti o carte scrisă de Claudiu Iordache! Mai ales când eşti pus sub apăsarea unui titlu cu interogaţie alternativă. Dar este şi mai dificil să înţelegi taina resorturilor ascunse în acest Om, care-i dau puterea să scrie astfel… L-am urmărit atent în evoluţia sa recentă şi mărturisesc că descopăr, de fiecare dată, o altă persoană, dar care aparţine aceleiaşi conştiinţe, lucide şi dureroase. Învăţasem cândva că luciditatea este izvorul dramei, al căutării fără de sfârşit şi în consecinţă este incompatibilă cu fericirea.
Adesea am negat valabilitatea unor aforisme de raft, bune mai mult pentru extravaganţe docte cu mare încărcătură de epatare. Se pare că în cazul lui Claudiu Iordache luciditatea este unica stare de existenţă, asuprindu-se pe sine cu ultima pedeapsă: remuşcarea! El îşi refuză fericirea privată. Şi se acuză de a nu fi vegheat cu ochiul lui Argus asupra istoriei la care s-a făcut părtaş. Recunoaşte că a fost dintre aceia care “au făcut istoria fără a şti ce istorie fac!”
Dacă aş fi conceput această prefaţă prin comentariu simultan cu parcurgerea cărţii, cu siguranţă abordarea mea ar fi fost cu mult diferită. Dar am avut curiozitatea să mă duc până la capăt. Şi acolo am dat de resemnare… acolo am dat peste amurgul rebelului însingurat obosit de atâta plâns cu lacrimi de sânge. Şi m-am reîntors, ca dintr-o călătorie năucitoare, pregătit ca pentru o ceremonie a iniţierii…
Obosit de atâta adevăr de plumb, mi-am căutat refugiul în afara gândurilor, devenite copleşitor de triste. Am încercat să accept torentele de contestaţie impunându-mi regula simplităţii, a decantării senine, chiar indiferente, pentru a putea face diferenţa între construcţia voit calculată şi şarjele de trăire nudă. Intrasem însă într-o uriaşă încăpere invadată de florile de mucegai ale timpului în care “românii suferă ca şi cum suferinţa lor ar fi maxima dovadă când se neclintesc în dinamica dezlănţuită a lumii”. Eram în faţa unui supliciu al conştiinţei de sine care îmi făcea dovada vinovăţiei noastre colective.
Întoarcerea în trecutul recent pe care ne-o impune Claudiu Iordache contorizează timpul existenţei noastre reziduale. Este o călătorie în gaura neagră a descompunerii noastre morale. Imagini halucinante. Reluate sacadat şi trist pentru a fi scrijelite în memoria noastră prostituată. Zidiţi în durere, ne refugiem mai mereu în mituri consumate, iar voinţa ne este paralizată de laşitatea publică. Pentru a reclădi această Românie ne-ar trebui un imens recycle bin, un tomberon social la care să aruncăm toate dedublările unei societăţi în descompunere. Pentru autor, România este asemenea unui grajd burghez în care aleşii sunt nevrednicii noştri cu care ne-am obişnuit, canaliile noastre cu existenţă de hambar “în care poţi arunca totul sau uita totul”. România este diurna pleşcarilor, care ne conjugă viaţa cu dispreţ numai la timpul trecut. Iată de ce “părem a fi ţiganii propriei noastre ţări. România este şatra noastră, pe care “alogenii” noştri o luminează, până foarte departe, cu ferocitatea lăcomiei lor infinite!”
Strigătul de revoltă devine tragic atunci când constată că noua clasă pleşcărească este consumatoarea sufletului revoluţiei române, uzurpatoarea de fapt a legitimităţii unui popor întreg. El ştie că naţiunea română a aţipit pe un colţ de istorie, iar a o face să reînvie este o chestiune de miracol. Pentru că România încă mai este o ţară cu mintea ocupată! Pentru că şi astăzi, sau poate astăzi mai mult ca oricând, în România doar canaliile sunt harnice! Numai ele trudesc la dezastrul tuturor. România de astăzi, o continuă sărbătoare a tâlharilor!
Discursul acuzator iese din constatare şi aduce în faţa judecăţii noastre un tablou al ruşinii care ne încearcă: “cine a ajuns o singură dată acolo, sus, ştie cât de greu te poţi menţine, chiar şi cu batista la nas. Mărunta fojgăială a mediocrităţilor, a complicilor ce se înţeleg asemenea viermilor năpustiţi în carnea muribundă, seceta de virtuţi, de caractere, limbajul grosier, mirosul de grajd post-decembrist, absenţa elitelor morale (oameni de spirit, oameni de suflet, oameni de cultură, căptuşiţi cu doctorate şi cu diplome care se vând pe bani) buna învoială între tâlhari şi tâlhăriţi, cheful de trădare şi de vânzare, formula-lege: ”Fiecare are un preţ”, familia mafiot-dâmboviţeană, în care toţi se simt simultan descoperiţi şi acoperiţi, traficul de lăcomii, schimbul de vicii, cheful comun pentru parvenitism, concupiscenţa protipendadei, consimţământul la furt şi la crimă”.
Claudiu Iordache ne dă şi explicaţia funcţiei acestei pecingini sociale. Pe lângă faptul de a fi un popor contemplativ şi cu o moralitate îndoielnică, ne-am căpătuit şi cu una dintre cele mai corupte şi putrede clase de parveniţi din întreaga Europă! Explicabil, în consecinţă. Aşa a fost posibil să se încuibeze politicianismul cosmopolit secondat de mimeţii unei oculte guvernamental-masonice, ineficientă şi haotică. Aceştia, mânaţi de orgolii stupide au abandonat orice preocupare naţională supunându-se directivelor congregaţiei. Rămâne ca argumentele viitoare să întregească această prezumţie, deloc de neglijat, cu acelaşi discernământ atent cu care ne-a obişnuit autorul.
Tot astfel ne putem explica de ce am ajuns ţara cu cele mai ieftine prostituate, cu cei mai numeroşi şuţi şi cu justiţia cea mai “expeditivă”. Pentru că în această ţară pe care o invocă, penibil, tocmai cei care au supus-o jafului total, orice raţiune a ruşinii a îngheţat în siberii de conştiinţă… În această ţară s-au molfăit idealurile şi au fost scuipate ca pe o “ciungă”, coborând ideea de naţiune într-o văgăună a agoniei. Suntem forţaţi să trăim, de pe azi pe mâine, după renumita zicală a capului plecat. În această lume descompusă am ajuns atât de jos încât până şi un muşuroi de furnici ni se pare un munte. De altfel, sentinţa autorului este axiomatică: “nu rabdă timpul o naţiune care nu-şi mai ară orgoliul. Jaful fără pedeapsă la care e supus România de către cei ce par a o locui cu chirie este, poate, ultimul efect al decăderii sale”.
Cumplită realitate! Citesc şi încerc să mă încurajez. Am în faţa ochilor o evadare rebelă dintr-un convenţional stâlcit. O imensă paradă de impostori fac din rutină marşul funebru al ultimului drum către nimic… Morala este ca un Iov spălat pe picioare de ziua ipocriziei naţionale în care toţi nemernicii se pocăiesc. Fără voia noastră trăim subliminal în psihologia complexului lui Oedip. Hăitaşi politici ne înghesuie în lagărul de ostatici fără identitate pentru că ei ne-au cumpărat deja numele. “Ţara noastră pare colonizată de către un trib rezidual al istoriei, în care demnitatea celor atât de rari se lasă înecată în mlaştina celor atât de mulţi. Omul-mulţime al românilor este o funcţie fără geniu a unei supravieţuiri în neştire. Căci aici am ajuns! De la inocenţa de sine la neştirea de sine. Până la ura de sine mai este un pas, pe care-l fac deja cei care nu se mai suportă trăind, în ţara lor de baştină, o fatalitate nevindecabilă”. A început execuţia României!
Când am citit prima dată titlul cărţii l-am considerat un simplu joc stilistic, o antinomie de efect scriitoricesc. Apoi mi-a atras atenţia că în această carte totul este prezentat cu o rigoare inginerească, iar joaca de-a cuvintele este o nevinovată impresie a cititorului. Am căutat argumentele care ar susţine cea de-a doua parte a titlului. Am recitit paragrafe întregi încercând să descopăr resursa minimă pentru o Românie de reconstruit aşa cum voia autorul să ne sugereze că se poate. Dacă nu am reuşit noi, care avem pretenţia unei robuste construcţii optimiste, poate o faceţi dumneavoastră, cititorii cuminţi şi atenţi ai aceste cărţi-rechizitoriu, cu drept de beneficiu personal.
Finalul cărţii este ca o grindină ropotitoare, rece şi nemiloasă. El vede că în această lume decăzută, a unui destin uman biruit, singura afacere înfloritoare a rămas minciuna celor de sus. Trimiterea este directă, sarcastică dar exactă la: “nuda realitate a partidelor româneşti: înjghebări, devălmăşii cinice, făţarnice, egoiste, mitomane şi cârcotaşe. Partidele româneşti consolidează domnia bunului plac iar când nu sunt copii oligofreni ai societăţii româneşti, devin ruşinea manifestă a ţării în care se află”.
Pe fondul unui discurs al schimbării radicale se are în vedere construcţia unei şanse. Când sugerează că “pentru România, totul este de refăcut, căci însăşi România este o credinţă neterminată!” Claudiu Iordache proclamă sfinţenia şi mesianismul generaţiilor viitoare. Dar nici măcar acest gen de speranţă nu mai primeşte drept de rezidenţă înăuntrul scrutării româneşti. Pentru românul obişnuit timpul este o colibă. Îndemnul meu de a mai găsi calea spre o Românie de construit mi-a fost mistuit de ultima tristeţe…
Am evitat cu bună ştiinţă să fac trimiteri la autorii citaţi pe parcursul cărţii pentru a nu dilua uriaşul mesaj original care poartă amprenta inconfundabilă a lui Claudiu Iordache. Unii l-au asemuit cu o Cassandră întunecată, alţii l-au clasat în dosarul negru al stigmatizaţilor, dar eu ştiu că dreptul la conştiinţă este inalienabil, iar conştiinţele lucide sunt turnesolul societăţilor alterate. Într-o lume educată în spiritul gudurismului, orice voce independentă şi cu o personalitate puternică, devine stridentă. Şi imediat corul bocitoarelor de profesie merg cu jalba la împărăţiile lor recunoscute pentru a o incrimina cu vădită mânie democratică. Gudurismul, această stare de supuşenie indusă şi acceptată de impotenţii zilei, aciuaţi pe lângă stăpâni fabricaţi, iată calea spre mare performanţă a realizărilor personale meschine şi trădătoare! Toţi se gudură pe lângă stăpân. Şi le place. De aceea elita românească a mers atât de departe în uzurparea propriilor obligaţii.
În această carte vă veţi întâlni cu un Claudiu Iordache răstignit de tâlharii cocoţaţi pe cruce, doar pentru a ne scuipa de sus şi a ne înjura cu cuvinte biblice. Claudiu Iordache este un pelerin al pustiului românesc, este cel care a dat sentinţa condamnării noastre.
Unde facem recurs ?
*
TEATRU
Într-un Tomis întârziat
Leopoldina Bălănuţă: Impact tulburător, citirea pieselor lui Claudiu Iordache! Strigăt lucid, nepătimaş, al unui suflet aureolat de conştiinţa de a fi şi de a rămâne de partea artei ce adaugă istoriei transfigurare… Dacă această piesă ar fi apărut pe scenă atunci când a fost scrisă, poate că ar fi determinat un adaos de putere sufletelor noastre, îndemnându-le să se ridice împotriva exilului Artei. Şi drept ar fi ca piesele sale să urce pe scenă, spre onoarea artei teatrale româneşti…
Alexandru Darie: În toamna anului 1987, doamna Leopoldina Bălănuţă îmi oferă textul unui necunoscut, o piesă, spunea Domnia-sa, scrisă special şi care îi era dedicată. „Lămpaşul”, de Claudiu Iordache. L-am deschis cu neîncredere. După câteva pagini eram pur şi simplu bulversat. Năvălea peste mine o lume plină de forţă şi rigoare artistică, scrisă cu sânge. O tulburătoare parabolă a morţii, a unor suflete mutilate de nepăsarea şi frigul din jur, un strigăt disperat de deznădejde! Câtă simplitate, câtă sinceră poezie! Şi mai ales, ce curaj! Curajul de a vorbi limpede despre singurătatea fiecăruia dintre noi, de a fi realist cu mijloacele suprarealismului, curajul de a face metafizică şi de a avea mister, Kafka şi Dostoievski într-o realitate orwelliană…
Theodor Mănescu, dramaturg: Teatrul Mic a înaintat textul piesei „Într-un Tomis întârziat” la comisia CC al PCR, profesorului Ion Ardeleanu, de la care nu s-a primit răspuns, iar în comisia ideologică a CC al PCR piesa a fost condamnată, pe baza argumentelor lui Paul Tutungiu, în prezenţa lui Petru Enache, Suzana Gâdea, Tamara Dobrin, Mihai Dulea, şi apărată de Dinu Săraru.
*
Magdalena Bedrosian – director Editura „Cartea Românească”, ianuarie 1990
Oameni fără eternitate, Faraonul, Piramida, Biblioteca, Diaspora… proze de sondaj al adâncurilor psihice intersectate de notaţii ale concretului actual duse până la vehemenţă, sau alegorii transparente ale unui sistem concentraţionar, apăsător până la sufocare, manuscrisele lui Claudiu Iordache descriu condiţia insului de excepţie într-un univers care refuză şi ostracizează tot ce i se opune. Frazarea abundentă, vertijul inovaţiilor lexicale, rupturile de spaţiu şi timp, trecerile în cascadă de la inventarul obiectual la consideraţii de maximă generalitate sociologică şi politică le conferă acestor proze o specificitate aparte, în care rigorile epicului se aliază cu impetuozitatea poematicului.
Condiţiile din ce în ce mai restrictive care au dus, după 1983, la eliminarea încă din start a anumitor tipuri de scriituri, au făcut ca manuscrisele lui Claudiu Iordache să nu poată participa la concursurile de debut ale editurii, altfel decât prin operarea unor grave amputări şi manipulări, cu care nici redacţia, nici autorul nu au fost de acord.
De aici înainte, publicarea romanelor lui Claudiu Iordache devine nu doar posibilă, dar şi necesară. Perseverent şi productiv, dotat cu acea încredere în sine plină de orgoliu şi modestie care îl obligă să-şi ducă încă o dată şi încă o dată până la capăt lucrul, chiar în absenţa confirmării publice, vitală pentru un tânăr autor, Claudiu Iordache se dovedeşte, prin ceea ce a realizat până acum şi prin exigenţa morală care îi prezidează creaţia şi atitudinea, un scriitor adevărat.
*
Butnaru Igor – cronică publicată în România Liberă, 17 decembrie 1994
ISUS S-A NĂSCUT LA TIMIŞOARA
La 16 decembrie, după amiaza, acum exact cinci ani, la Timişoara s-a născut speranţa românilor în adevăr şi libertate. Anume această zi şi oră din anul acesta a ales Claudiu Iordache, unul dintre liderii revoluţiei de atunci, pentru lansarea în Capitală a cărţii sale despre zilele în care oraşul-martir şi-a urcat Golgota spre nemurire în istoria românilor. Este mai mult decât „litania unui dezamăgit” – cum îşi intitulează chiar autorul capitolul de început al cărţii. Şi chiar mai mult decât un rechizitoriu al furiilor speranţei unei întregi naţiuni. Este Răstignirea sa spre izbăvire, care, Doamne, pare tot mai de neîmplinit.
Totul e adevărat. Totul este dramatic, dureros, ca o rană deschisă. Citiţi capitole ca „Ucide, dară fără să curgă sânge”, „Să ne temem de Brucan”, „Vă acuz de politică antiunionistă!”, „Caracatocraţia”, „Salvaţi România” … şi veţi înţelege de ce Iisus s-a născut la Timişoara, în Decembrie 89.
O carte dedicată „tuturor frumos veniţilor în Revoluţia din Decembrie, precum şi memoriei lui Călin Nemeş”.
*
Prof. Dr. Milin Miodrag
“Cu diplomă, fără diplomă, dl. Claudiu Iordache știe mai multă carte decât o facultate întreagă. Să fie sănătos și el, și profesorii lui din Craiova. Dl. Iordache i-a îndatorat atât de mult pe timișoreni și pe toți românii în ‘89 încât toate studiile din lume nu-l răsplătesc îndeajuns!”
https://claudiuiordache.wordpress.com/2015/10/25/viermele
De-a lungul acestor ani am ales să nu vorbesc despre faptele mele, pentru că erau numai ale mele, nu le datoram nimănui, și am considerat că nu eu eram în măsură să vorbesc despre ele. O fac astăzi, chemând în sprijinul faptelor mele vocile celor ce le-au recunoscut și prețuit de-a lungul timpului, o fac de această dată pentru ca și viermii să le cunoască!
Claudiu Iordache
25 octombrie 2015
In imagine: trei camarazi în Balconul Operei din Timișoara, 20 decembrie 1989
Adrian Kali, Hosu Virgil, Eugenia Iorga, Roxana Iordache, Morar Petrisor, Ioan Savu, Mircea Sevaciuc, Mircea Freund-Brenciu, Aferaritei Constantin, Liviu Antonesei, Silviu Budulan


Memorat
Răspuns: Institutul Revoluţiei Române
« Răspunde #19 : Octombrie 26, 2015, 01:53:52 »

Comentariile:

Dumitru Bologan Pai iliescu, drag voua, le-a tinut spatele.
Like • Reply • 2 hrs
 
Dan Talpos Securitatea ne-a ciuruit domnule Claudiu si au furat Romania punand-o pe butuci!!! Aveti dreptate...acesti viermi securisti sunt mai revolutionari decat cei de la baricada de la inter...datorita faptului ca au patruns in cladirile cj al pcr dupa fuga lui ceausescu si au luat puterea..asa s-a intamplat in toate orasele mari...Revolutia Romana a fost furata de securistii care actualmente conduc tara si si-au batut joc de acest popor!
Like • Reply • 4 • 2 hrs
 
Dumitru Bologan Securistii cu iliescu in frunte au mutilat romania in iun 90. Atunci au definitivat contrarevolutia inceputa in 22 dec 90 ora 17 ( cand a aparut public iliescu)
Like • Reply • 1 • 2 hrs
 
Mariana Cristescu Distinse scriitor şi drag prieten al meu, Claudiu Iordache, nu-ţi risipi energia! Nu merită! Bunicul meu spunea: „Nu te bate niciodată cu slugile, nu le ridica până la tine! Ia biciul!” E vremea bufonilor, Claudiu! O să treacă. Toată pleava asta o s-o ia furtuna cea mare.
Like • Reply • 9 • 2 hrs
 
Antonie Popescu Spor la treaba! Vi-rusii sunt vii! sper ca saptamana care incepe Basarabia nu primeste o lovitura mortala si resovietizare! Sper ca molina nu se extinde si raman la 15% economic ...frown emoticon
Like • Reply • 4 • 2 hrs
 
Ursoiu Johann-Jonny Perfecta dreptate Claudiu,conduc si in ziua de azi....salutari di tot respectul....
Like • Reply • 1 • 1 hr
 
Carmen Aurelia Radulescu NU MOR CAII...CAND VOR CAINII,Claudiu !!!
Like • Reply • 3 • 1 hr
 
Doina Popescu Cred ca trebuie sa raportati la pagina de reclamatii afirmatiile calomnioase facute la adresa dumneavoastra pe pagina Wikipedia care v-a fost dedicata.
Ultima modificare a paginii , din care citeaza “viermele”, a fost efectuată la 10 iulie 2015, ora 18:11.
Tot din Wikipedia, la rubrica “discutii”, citim:
Articolul Claudiu Iordache trebuie să respecte îndrumările referitoare la biografiile personalităților în viață. Afirmațiile problematice și cele negative, în special cele calomnioase, introduse fără bibliografie sau cu o bibliografie insuficientă trebuie înlăturate pe loc. Regula celor trei reveniri nu se aplică în astfel de înlăturări de text. Inserarea repetată a unor astfel de afirmații se va raporta la pagina de reclamații.
https://ro.wikipedia.org/wiki/Discu%C8%9Bie:Claudiu_Iordache
Like • Reply • 4 • 1 hr • Edited
 
Claudiu Iordache Va multumesc, stimata doamna! Nu am cunostinta cine a facut ori modificat pagina, iar eu n-am editat niciodata in Wikipedia.
Like • Reply • 1 • 1 hr • Edited
 
Remove
Doina Popescu Nu aveti pentru ce. Va rog, nu lasati porcariile alea pe wikipedia. Nu e admisibil ca orice smintit sa foloseasca aceasta "enciclopedie libera" ca sa plateasca cine stie ce polite.
Like • Reply • 2 • 1 hr
 
Claudiu Iordache Voi cauta sa editez pagina cat mai curand posibil - in conformitate cu Adevarul!
Like • Reply • 3 • 1 hr
 
Dan Talpos Domnule Claudiu...acesti colaboratori ai securitatii care va critica si va bestelesc pe romaneste sunt niste frustati...niste oameni de nimic...dar nu va lasati....nu trebuie sa triumfe securitatea si colaboratorii lor...au furat destul Romania!!! GATA!!!
Like • Reply • 1 • 1 hr
 
Butnaru Igor Claudiu Iordache este o conştiinţă verticală, condiţie asumată şi validată în împrejurări istorice dramatice, ,din acelea care constitue pietre de hotar în existenţa unui neam şi istoria sa. Şi tocmai de aceea este ţinta muşcăturilor veninoase ale celor care s-au situat la polul opus, în tagma celor fără nici un Dumnezeu. Şi asta pentru că acest om, această conştiinţă reprezintă pentru aceştia mai mult decât un reproş permanent, constituie un pericol letal prin trezirea şi menţinerea trează a conştiinţelor. În acest sens propun să ne constituim într-o asociaţie al cărei scop final să fie aducerea în faţa justiţiei a"viermilor", demascarea şi înfierarea lor prin toate mijloacele la îndemâna opiniei publice - presă etc. I.B.
Like • Reply • 2 • 1 hr
 
Liviu Antonesei Cred ca regretatul Luca Pitu gasise o formula buna pentru viermii astia - Limbricii Neantului...
Like • Reply • 4 • 1 hr
 
Claudiu Iordache Multumesc prietenilor mei pentru gandurile bune! Poate ca pentru prima data am sentimentul ca nu mai sunt singur!
Like • Reply • 6 • 1 hr
 
Liviu Antonesei Ma tem ca nici sa vreti sa fiti singur, n-ati mai reusi!
Like • Reply • 2 • 1 hr
 
Alexandru Stein Eu stiu ca, Claudiu Iordache a fost alaturi de noi in Balconul Operei , restul nu ma intereseaza , ca a avut sau nu studii , diploma de Revolutionar conteaza ptr mine mai mult decat o diploma de facultate .
Memorat
  • remus43de
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 7622
  • Vezi Profilul
Răspuns: Institutul Revoluţiei Române
« Răspunde #20 : Decembrie 15, 2015, 08:33:13 »

Exista si alte critici, de alta calitate si care vin chiar din Banat,
https://www.facebook.com/groups/620154798068423/920725211344712/?notif_t=group_activity


Mihai Hai
In primul rȃnd, remarcaţi că nimeni nu mai vorbeşte despre PACE?
 Vorbim de ȋncălzirea planetei, despre interese economice geopolitice, despre construirea de noi locaţii pentru refugiaţi, despre ȋncorporări şi executarea datornicilor. Războaiele produc bani, o anumită formă de bani.
 Prioritatea priorităţilor pentru un Preşedinte şi un guvern, scrie la Constituţie sunt locuitorii ţării, indiferent de naţionalitate, religie sau apartenenţă politică. Astea nu sunt populisme!
 Un Preşedinte şi un Guvern responsabil, ar face un anunţ simplu:
- Romȃni, urmare activităţii noastre, a ȋncrederii acordate, vă informăm că am negociat şi obţinut pentru voi, următoarele ţări … , ȋn care aveţi piaţa de desfacere asigurată. Tot ce produceţi de calitate, va fi cumpărat cu prioritate din Romȃnia.
- Romȃni, companiile străine şi romȃneşti care produc evaziune fiscală, promovează corupţia, vor fi judecate şi executate ȋn extremă urgenţă, maxim trei termene ȋn 6 luni.
- Investitorii cetăţeni romȃni se bucură cu prioritate de Contractele comerciale semnate şi negociate de noi.
 Ce se ȋntȃmplă ȋn Romȃnia?
 Suntem piaţa de desfacere a altor state care ne hotărăsc pȃnă şi decidenţii. Serviciile de forţă sunt integrate ȋn structuri Euroatlantice, deciziile şi oportunităţile ţin cont mai mult de interesele partenerilor şi afinilor lor care chipurile ne asigură securitatea.
 Prin supermarketuri ale partenerilor strategici, o ȋntreagă populaţie sătească este supusă genocidului, cei tineri pleacă ȋn bejenie şi devin sclavi economici tot la parteneri.
 Educaţia este adusă ȋn pragul colapsului, de la o educaţie de masă s-a ajuns la un jaf intelectual precum ȋn Mexic şi restul Americii Latine.
 Asigurarea serviciilor medicale au ajuns o iluzie, Doamne fereşte să ai nevoie de ele! Plăteşti asigurări dacă ai venituri şi primeşti dacă mai plăteşti o dată preţuri exorbitante.
 Vedeţi ceva bun care se va ȋntȃmpla mexicanilor ȋn următorii 100 de ani? In Mexic nu au fost comunişti, sunt vecini cu partenerul nostru strategic, şi sunt chiar şi senatori ai usa de origine mexicană. Interesele geopolitice şi geoeconomice privesc populaţiile din colonii la fel ca ȋn urmă cu tot 100 de ani.
 Tȃmpiţii credeţi că ştiu ce este ruşinea, căci tupeu văd că au.
 Cu 1200 de lei pe lună, ce fel de urmaşi va avea Romȃnia? Probabil ceva similar Americii Latine, asta dacă ţara mai rămȃne ȋntreagă.
Si cȃnd ȋi auzi pe unii cu tupeu şi interesaţi de slujbe la noii stăpȃni că luptă şi luptă de 26 de ani, te gȃndeşti imediat … la Claudiu Iordache, care este singurul romȃn pentru care s-a făcut o lege pe numele lui, pe viaţă, care l-a scos din foame, ȋnsă doar pe el.
 Noi ceilalţi, care nu am murit ȋncă, urmează, şi din păcate, majoritatea vom muri ȋn ignoranţă, supuşi diversioniştilor din media şi internet.
Memorat
  • remus43de
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 7622
  • Vezi Profilul
Răspuns: Institutul Revoluţiei Române
« Răspunde #21 : Mai 25, 2017, 00:05:17 »

O veste tare de Ziua Eroilor vine dinspre Institutul Revolutiei Romane din Decembrie 1989.
Doamna Eugenia Iorga, din cate sint informat, nu mai lucreaza acolo. Asa se explica de ce.
Memorat
  • remus43de
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 7622
  • Vezi Profilul
Răspuns: Institutul Revoluţiei Române
« Răspunde #22 : Mai 25, 2017, 00:06:37 »



Memorat
  • remus43de
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 7622
  • Vezi Profilul
Răspuns: Institutul Revoluţiei Române
« Răspunde #23 : Octombrie 26, 2017, 10:09:29 »

Maine se va conferentia la Institutul Revolutiei Romane din 1989. Despre ce o fi vorba? Oare au reusit sa stabileasca de cand pana cand s-a desfasurat Revolutia? Si-au dat oare seama ca au fost si au ramas penibili pentru ca nu au avut curaj sa aiba o atitudine (stiintifica, desigru, nu politica) fata de ordonanta ulterior arestatului Adrian Sanda? Eu ma indoiesc, ba sint chiar sigur. De mult timp pensionabilul Claudiu Iordache ar fi cazul sa-si prezinte demisia, sau sa se retraga, discret, la pensie. Este ultimul reprezentant al grupului complotist al timisorenilor, ar fi cazul sa faca si el pasul inapoi. Ar fi o contributie la pastrarea unei imagini mai curate a Timisoare, pentru ca toti cei pe care i-a trimis la Bucuresti, inclusiv revolutionari cu acte in regula, au facut de ras mitul Orasului Revolutiei prin prestatia lor din Capitala Romaniei.
Memorat
  • remus43de
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 7622
  • Vezi Profilul
Răspuns: Institutul Revoluţiei Române
« Răspunde #24 : Octombrie 26, 2017, 10:14:59 »


IRRD: Evenimente, Lecturi şi Publicaţii a adăugat 4 fotografii noi.
https://www.facebook.com/irrd.evenimente.lecturi.publicatii/photos/pcb.1999049683702418/1999050993702287/?type=3
20 ore · București ·

 
Programul conferintei RTSRC - 2017, 27 octombrie 2017
REVOLUȚIE ȘI TRANZIȚIE ÎN SOCIETATEA ROMÂNĂ CONTEMPORANĂ – RTSRC 2017
A doua Conferință Anuală

PROGRAMUL CONFERINȚEI
(Sala de conferințe a Institutului Revoluției Române din Decembrie 1989, str. CA Rosetti, nr.33, Sector 2, București)
Deschiderea oficială a Conferinței
10.00-10.30
• Cuvânt de deschidere, Claudiu Iordache, directorul general al IRRD
• Cuvânt de deschidere, prof.univ.dr. Ion Calafeteanu, directorul științific al IRRD
• Lansarea volumului „Revoluție și Tranziție în Societatea Română Contemporană. Abordări Interdisciplinare”: lucrările primei conferințe anuale a IRRD. Coordonatori: Constantin Hlihor și Andreea – Iuliana Bădilă
• Moderatorii conferinței vor fi Constantin Hlihor și Andreea – Iuliana Bădilă
10.30 – 12.00
 Mădălin HODOR, (CNSAS), A existat o contrarevoluție în decembrie 1989?
 CS I dr. Constantin HLIHOR, (IRRD), Arc peste timp. De la revoluția unității naționale din 1918 la revoluția din decembrie 1989
 Conf.univ.dr.Gavriil PREDA, (Universitatea Creștină „Dimitrie Cantemir”), Revoluția Română din Decembrie 1989 și viitorul națiunii în presa prahoveană în anii 1990-1992
 CS dr. Alexandru PURCĂRUȘ, (IRRD), Anul 1989 în rapoartele postului „Europa Liberă”
 Asist.cercet. dr. Cristian CHIRCA, (IRRD), Țările blocului socialist în evaluările strategice ale Kremlinului de la începutul anului 1989 (Raportul Departamentului Internațional al CC al PCUS, raportul Institutului de Economie a Sistemului Mondial Socialist, raportul MAE al URSS)
 Masterand Alexandru MICU, (Facultatea de Istorie, Universitatea București), O istorie socială a deceniului schimbării. Originile anticomunismului est – european și iminența revoluțiilor
Discuții: 30 de minute
12.30 – 13.00: pauză de cafea
13.00 – 14. 30
 Alexandru OȘCA, (IRRD) Despre caracterul spontan al Revoluției Române din Decembrie 1989. Controverse și certitudini
 Constantin Alexandru DUMITRESCU, Armata Română în 1989. Modul și comportamentul în conflictul declanșat
 Doctorand George NISTOR, (Facultatea de Istorie, Universitatea București), Transformări ale structurii forțelor NATO după încheierea Războiului Rece
 CS III dr. Alexandru GRIGORIU, (IRRD), Revoluția Română din Decembrie 1989 în paginile „International Herald Tribune”
 Lector univ. dr. Anne-Rose-Marie JUGĂNARU, (Universitatea Creștină „Dimitrie Cantemir”), FSN și liderii săi în primii ani postrevoluție Decembrie 1989
 CS III dr. Andreea – Iuliana BĂDILĂ, (IRRD), Considerații asupra revoltei anticomuniste de la Brașov din 15 noiembrie 1987
 CS dr. Ana Maria SIMA, (IRRD), Vremurile grele ale „Epocii de aur”. Viața cotidiană în anii premergători căderii regimului comunist din România
Discuții: 30 de minute
15.00 – 15.15: pauză de cafea
15.15 – 16.45
 CS III Ion Bucur, (IRRD), Destructurarea FSN. Războiul celor două roze
 Asistent dr. Dragoș MATEESCU, (Facultatea de Istorie, Universitatea București), România între Revoluție și Tranziție – o opinie
 CS III Andrei SORA, (IRRD), Anul 1989 în paginile revistei „Vitralii – Lumini și Umbre”
 Claudia BOTA, (Școala Gimnazială „Luceafărul”, București), Biserica și Revoluția din 1989
 Asist. cercet. drd. Camelia RUNCEANU, (IRRD), Societatea Timișoara
 Mihai Cosmin COJOCARU, (Facultatea de Istorie, Universitatea București), Impactul răsturnării geopolitice din anul 1989 asupra statutului de Mare Putere al Uniunii Sovietice
Discuții: 30 de minute
Concluzii. Încheierea conferinței: 17.15- 17.30

Memorat
  • mercurie2
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 4356
  • Vezi Profilul
Răspuns: Institutul Revoluţiei Române
« Răspunde #25 : Octombrie 27, 2017, 11:26:12 »

Aveam de gand sa le dau o fotografie din zilele revolutiei si o descriere detaliata a ceea ce eu am trait. Le-am trimis poza si n-am primit nici un raspuns. Am trimis la toata ierarhia institutului, la fel..
NU-I LIPSA DE PROFESIONALISM, ESTE NESIMTIRE! ESTE OSTILITATE! Cum au fost numiti acei oameni ? Ai cui sunt ?
 
.


Per ansamblu  este vorba de eludarea adevarului.
Memorat

DATA VIITOARE VOTATI NATIONALISTI CRESTINI, CACI ACESTIA NU TRADEAZA SI NU FURA ! PANA NU ESTE PREA TARZIU, CACI ALTFEL SE PUSTIESTE ROMANIA SI VIN ALTII IN LOCUL NOSTRU !
Răspuns: Institutul Revoluţiei Române
« Răspunde #26 : Octombrie 27, 2017, 12:06:19 »

"Cum au fost numiti acei oameni ? Ai cui sunt ?"

Dupa aceleasi criterii ca mai in toate Institutiile Statului...cel mai de baza fiind obedienta, nicidecum profesionalismul...!!!
Memorat
  • mercurie2
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 4356
  • Vezi Profilul
Răspuns: Institutul Revoluţiei Române
« Răspunde #27 : Octombrie 27, 2017, 13:44:18 »

Au legatura cu aceiasi indivizi din nu stiu ce serviciu care ne urasc.. Si au fost pusi sa gestioneze munca institutului.., sa nu se afle adevarul.

Dar sunt penibili ! Tota tara il stie, numa ei o mai fac pe stanilistii.
Memorat

DATA VIITOARE VOTATI NATIONALISTI CRESTINI, CACI ACESTIA NU TRADEAZA SI NU FURA ! PANA NU ESTE PREA TARZIU, CACI ALTFEL SE PUSTIESTE ROMANIA SI VIN ALTII IN LOCUL NOSTRU !
Răspuns: Institutul Revoluţiei Române
« Răspunde #28 : Martie 30, 2018, 22:52:58 »

O stire publicata astazi, vineri, 30 martie, de Caludiu Iordache pe blogul sau, la adresa
https://claudiuiordache.wordpress.com/2018/03/30/dupa-ce-au-confiscat-revolutia-in-decembrie-1989-astazi-confisca-institutul-revolutiei-romane



  După ce au confiscat Revoluția în Decembrie 1989, astăzi confiscă Institutul Revoluției Române!

Astăzi, 30 martie 2018, la ordinul președintelui Ion Iliescu, membrii Colegiului Național al IRRD au hotărât, după o formulă amintind de NKVD-ul sovietic, demiterea lui Claudiu Iordache de la conducerea Institutului Revoluției Române din Decembrie 1989 și numirea lui Gelu Voican Voiculescu! A existat un scop nici măcar ascuns: încercarea de a acapara resursele, sediul și activitatea de cercetare a IRRD pentru a le pune la dispoziția unei Asociații „Revoluția 30”, ce ar urma, în anul aniversar 2019, să facă trecerea spre un partid al “foștilor” din jurul președintelui Iliescu! Am căutat continuu să nu permit deriva unui Institut de cercetare istorică înspre o oficină politică! Această coabitare s-a frânt atunci când istoricul Constantin Corneanu, angajat al Institutului, a scris într-o carte a sa: „Ion Iliescu, liderul Revoluției Române!” L-am întrebat dacă nu cumva își compromite cercetarea, știindu-se că Ion Iliescu nu a fost la Timișoara în 16 decembrie, nu a fost în 17 decembrie, nu a fost în 20 decembrie, nu a fost în 21 decembrie la Lugoj, la Arad, la Cluj, la Sibiu, la Brașov, la București… Din acel moment Grupul de București: Emil Cuteanu, Cazimir Ionescu, Eugenia Iorga, Răzvan Theodorescu, a făcut eforturi brutale să mă constrângă să părăsesc Institutul. Au reușit astăzi, 30 martie 2018, cu susținerea neașteptată a membrilor Colegiului Național din Grupul de Timișoara, foștii mei „camarazi” Adrian Sanda, Emil Vlădesan – cu excepția lui Ioan Savu!

Urmare a celor întâmplate am trimis înspre Președintele României, dl Klaus Iohannis, o Scrisoare prin care i-am solicitat intervenția pentru verificarea meritelor reale ale membrilor Colegiului Național IRRD în Revoluția din Decembrie 1989, întrucât mulți dintre ei sunt implicați în procese penale: Dosarul Revoluției, Dosarul Mineriadei 13-13 iunie 1990, ori au certificat de colaborator al Securității eliberat de CNSAS!

Deocamdată atât!

Claudiu Iordache
Memorat
  • Marius
  • Hero Member
  • *****
  • Deconectat Deconectat
  • Mesaje: 1077
  • Vezi Profilul
Pagini: 1 [2] 3 4 ... 15
Schimbă forumul: